Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
morgen maar weer vliegen hoop dan op minder wind

vergeet het maar , er staat tegenwoordig ALTIJD wind in dit landje :)

en vandaag is ook het zonnetje vertrokken :bye:

nevermind , vandaag lekker een relax gezinsdagje , alles mag ,niets moet , we zien wel wat we gaan doen .

iedereen veel plezier met wat hij ook doet .

grtz

Gisteren begon de dag ook zo, en 's middags was het heerlijk met het zonnetje erbij.

Je weet het hier nooit :)

Zo ff naar het veld voor de tweede poging om de Mustang van Look te maidenen...

Gisteren begon de dag ook zo, en 's middags was het heerlijk met het zonnetje erbij.

Je weet het hier nooit :)

Zo ff naar het veld voor de tweede poging om de Mustang van Look te maidenen...

dat is een spannende maiden :D

dinsdag is een goede maiden dag , dan staat er maar wk2 , niet te geloven , maar dan zijn de windgoden gunstig gestemd

dan waarschijnlijk ff een after work fly houden met de funjet .

Siggy, effe filmen.Vooral ook het commentaar/bevindingen. Ik heb er eentje besteld maar als het als een krant vliegt dan cancel ik de opdracht natuurlijk. ;)

Spannende maiden inderdaad.
Alhoewel, wk 4a5 is toch vrij normaal tegenwoordig ?
Gelijk een goede test of hij HT proof is :D

Ik zal mijn bevindingen aan je doorgeven Sleur.
Wij zijn rond 10.15 u op het veld :)

Spannende maiden inderdaad.
Alhoewel, wk 4a5 is toch vrij normaal tegenwoordig ?
Gelijk een goede test of hij HT proof is :D

Ik zal mijn bevindingen aan je doorgeven Sleur.
Wij zijn rond 10.15 u op het veld :)

dat kistje is alles behalve ht proof , motor voorin , zandhappen dat is en krassen op de mooie romp :)

ben benieuwd naar de maiden resultaten en ook hoe snel hij is .

Phils, als je de funfly liever met een easystar achtige doet, moet je het zeggen hoor, neem dan de mijne. Ik vlieg de funfly met m'n funcub

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren inderdaad de jet ingevlogen :thumbsup:

Het is toch wel een hele serieuze machine, de eerste vluchten heeft Niels gedaan.
Even aftrimmen en daarna landingsvluchten oefenen met gear down en luchtrem open.
Tijdens de eerste 2 vluchten 1x even gas erop om te klimmen en al ruim de 260 aangetikt (klimmend) 8O , gemiddelde snelheid 170! tijdens de landingsvluchten.

Wel is te merken dat zijn gewicht behoorlijk aan de hoge kant is, wat mij ook even nekte tijdens de 3e vlucht. :(
Hij weegt droog >10kg, met 2 Ltr fuel dus ruim 12 kg. volgens de fabrieksopgave hoort hij 8 te zijn :confused:

Bij het oefenen met de landingsvluchten werd het advies gegeven om "elke landingspoging is een serieuze , als hij mooi aankomt, zet hem dan maar neer" , (uiteraard een heel goed advies.)

Helaas had hij minder dan 1 liter gebruikt toen hij mooi aankwam, door het daardoor te hoge landingsgewicht zakte hij net voor de rand van het veld even door, en schoof hij door de hogere grasrand. :?
Gelukkig geen structurele schade, alleen de neuspoot is verbogen.
ik zal deze zo even uitbouwen en kijken of dit eenvoudig te repareren is.

Ik hoop wel dat het blijft waaien 8O , bij minimale wind is deze jet op ons veld een no-go.

*eens kijken wat er op de film staat, zal dan ff een filmpje knutselen en plaatsten*

Ronald zegt; Ik hoop wel dat het blijft waaien.:confused::confused:
Mag ik dan ook Jet vliegen.:yes:;)

Het is toch wel een hele serieuze machine, de eerste vluchten heeft Niels gedaan.
Even aftrimmen en daarna landingsvluchten oefenen met gear down en luchtrem open.
Tijdens de eerste 2 vluchten 1x even gas erop om te klimmen en al ruim de 260 aangetikt (klimmend) 8O , gemiddelde snelheid 170! tijdens de landingsvluchten.

Wel is te merken dat zijn gewicht behoorlijk aan de hoge kant is, wat mij ook even nekte tijdens de 3e vlucht. :(
Hij weegt droog >10kg, met 2 Ltr fuel dus ruim 12 kg. volgens de fabrieksopgave hoort hij 8 te zijn :confused:

Bij het oefenen met de landingsvluchten werd het advies gegeven om "elke landingspoging is een serieuze , als hij mooi aankomt, zet hem dan maar neer" , (uiteraard een heel goed advies.)

Helaas had hij minder dan 1 liter gebruikt toen hij mooi aankwam, door het daardoor te hoge landingsgewicht zakte hij net voor de rand van het veld even door, en schoof hij door de hogere grasrand. :?

Ik hoop wel dat het blijft waaien 8O , bij minimale wind is deze jet op ons veld een no-go.

*eens kijken wat er op de film staat, zal dan ff een filmpje knutselen en plaatsten*

spannend ronald :p

in de regel staat er altijd wel wk 4 , dus je kunt er vaak mee vliegen :p

behalve aankomende dinsdag , dan zou ik hem thuis laten met wk2 ;)

ben benieuwd naar das film

Allemaal aan de jets, nu maar beginnen met sparen.. dan kan ik over 10 jaar een jet kopen :yes:

Ja dan heb je ook bijna de leeftijd van 50 en dan mag het hi,hi........:D

Zo even naar IJmuiden en dan richting veld.
Ik zeg lekker bewolkt vandaag, dus mooi vlieg weer.

@Phils: Ik zorg ervoor dat de easystar gereed staat en volgeladen is voor je :)

Wat de jets betreft... Lange periode heb ik getwijfeld om deze te kopen bij Hobbyking: L59
L59-MAIN.jpg

Reden om niet te doen:
- gear zit er niet standaard bij, a 159 euro voor 3 poten
- hitech servo's wil je hierin hebben (geen hk spul)
- EDF Unit zit er niet bij.
- EDF zou minstens Changesun 10 of 12 blades moeten zijn, hoge stofzuiger gehalte vind ik maar niets bij dit soort jongens..
- Minstens 10S

Vliegklaar zou het rond de 1000 euro terecht komen.. Op zich do-able, maar voorlopig even niet :nooo:
En dan maar niet te spreken over het niet hebben van ervaring met dit soort jongens.

Jets blijven mooi, staan ook zeker nog steeds op het verlanglijstje, maar voorlopig maar even doen met het spul waar ik zeer vertrouwd mee ben. Ooit komt er een dag dat er wel een Jet komt in 'huize Hoevelaken' :yes: :mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back