Rijders/Vliegers/DJ's omgeving Zaandam (Deel 9)

Best leuk speelgoedje die Raspberry 2 :yes:

Wie doet er nog wat leuks mee? Ben op zoek naar wat leuke projectjes waar ik mezelf maar ook Burpje wat mee kan vermaken.
Audio streaming voor Beatzclub.nl - The best beatz all day long. Meer functioneel dan een leuk project. ;)

Maar hang er een 3W RGB LED of een RGB LED strip aan, installeer een webserver (Apache 2 met PHP), maak een webinterface en bedien de LED via je telefoon. :D Voorbeelden genoeg op de interwebs.

Ik ben nog op zoek naar een oude radio uit de jaren 50/60, welke defect is.

Binnenwerk eruit. Raspberry PI erin.
Pi MusicBox - A Spotify, SoundCloud, Google Music player for the Raspberry Pi, with remote control
Waarom niet Kodi OpenElec? Op een RPi2 is dat echt supersnel. Ondersteund ook Airplay en DNLA, ingebouwde torrent en eMule client, gewoon te benaderen via Samba (Windows file sharing). Standaard image staat al op de site van Raspberry Pi zelf. Vanuit OpenElec download je de benodigde plugins. Daar valt dus weinig eer aan te behalen. Echt letterlijk Prik & Speel. ;) :yes:

Ik vind het wel grappig dat mensen niets met een oud PC'tje en Linux doen maar ineens wel allerlei projectjes op een Pi willen starten. Technisch maakt het geen fluit uit, alleen is de Pi schattig klein. Kennelijk bepaalt het gadget- en knuffelgehalte of iemand wel of niet een ander OS gaat proberen. Het gebruik van een eenvoudigere microcontroller als de Arduino is veel educatiever als het aan komt op inzicht in de techniek en leren programmeren. Dan leer je direct de dingen die je van een microprocessor nog niet wist. En dat zonder jezelf compleet kwijt te raken in het leren van een programmeertaal als C of Python. Voor "leuke dingen leren" projectjes is een microcontroller van meer toegevoegde waarde. :teacher:

Overigens draait mijn Rpi2 nu zonder GUI als "Test Jukebox" voor streaming media. Hierop is Icecast2 geïnstalleerd als streaming encoder. Aansturing van alles gaat via Liquidsoap, een script plug-in voor Icecast/ShoutCast waarmee je de hele programmering van afspeellijsten etc. regelt. Draaide eerst op een PC'tje met Intel Dual Core E5400 op 2.7GHz, nu op een ARM7 Quad Core 700Mhz. Presteert beter. 8O :hammer:

Via uw favoriete media player te beluisteren. 8)

Back