Normaal, beschouw ik dit soort topics als een soap, hoop gel*l en het gaat nergens over maar stiekem wel leuk voor het vermaak.
Spring er nu toch even in voordat we 3 pagina's verder zijn en nog niets hebben.
Bootfan123 ik snap dat je 13 bent enthousiast bent en van alles tegelijk wilt dit is jammer genoeg niet de manier om het te doen, lees dit topic even door
http://www.modelbouwforum.nl/forums/speedboten/97938-hallo.html en doe het alsjeblieft niet na!
Wat je ( naar mijn mening ) het beste kan doen is als volgt: Lezen! heel veel lezen. Probeer niet meteen alles vragen, je bent van een generatie die is op gegroeid met computers dus ik neem aan dat je google en de zoekfunctie hier op het forum weet te gebruiken.
Voorbeeld je vraag hierboven: Wat is de dikte van triplex die het meest wordt gebruikt voor riggers? ( even vertaald naar ABN ) wat je doet is als volgt: je zoekt een bouwverslag van een rigger op ( met google of zoekfunctie hier ), zoek daarin op wat voor materiaal daar is gebruikt, en dan weet je het. Doet dit eerst voor alles wat je wil weten.
Er is behoorlijk wat kennis nodig om een speedboot te maken. Ik heb hier zelf een maand of 4 zitten lezen voor ik mijn eerste post hier maakte binnen dit deel van het forum.
Zet die rigger maar even uit je hoofd dat is geen zelfbouw boot om mee te beginnen.
Ik denk niet dat je dit advies op zult volgen, maar ik hoop dat je me verrast.
groeten, Romke