De verkenning naar de mogelijkheid om vanuit een 3 D geprinte vorm een vacuüm getrokken cockpit te maken is het hoofddoel.
De Acrylic one afdrukken zijn zelfs een back-up.
Voor de cockpit voor de Zlin 226 ( een lijnensturing Semi schaal model) is een 3D print, een epoxy mal en een Acrylic one back up gemaakt. De volledige lijn.
De Acrylic one afdruk van de Atlas cockpit is de invulling van een gemaakte afspraak. Wij hebben met 3 bouwers 4 mallen in Canada gekocht.
Een afdruk kost een paar dollar maar de transport kosten zijn hoog.
Als de proeven met de 3 D geprinte mallen slagen zijn er geen keramiek afdrukken meer nodig.
Resumé : een vacuüm cockpit vanaf de Zlin mal. Een vacuüm afdruk van de Atlas Acrylic one mal en dan nog van de 3D print mal van de Mystic 60.
Ook ga ik de Zlin mal nog verder aankleden om de mal van een opdruk te voorzien om ramen in de pvc afdruk te maken.
De Atlas wil ik voorzien van een afneembare cockpit gevormd met een epoxy mal waarvan de pvc afdruk een onderdeel uitmaakt.
De Acrilic one mal wordt dan gebruikt als basis voor de epoxy mal.
Nu weer verder met het houtwerk van de Atlas, de vleugel past nu goed op de romp en is gemakkelijk afneembaar.
