Restauratie projekt:Kyosho's GiGaCrusher DualForce (2x 4,3cc nitro)

De tweede motor is ook met de "diesel" methode schoongemaakt en weer in elkaar gezet

2ca9f53df3ee77a55003f6f4aab6ce2d.jpg


26d2f0b68ee3dbc8bc6c54a602fc4449.jpg


3c73cffb68c94a18db8d5b9719b7f83c.jpg


Voor de zekerheid ga ik wat "anti seize" pasta gebruiken met de rvs schroeven in het aluminium , vooral omdat dit ook word geadviseerd door de leverancier van de rvs schroeven .
 
Laatst bewerkt:
Ligt het nu aan mij of zit er een behoorlijke kras in de cilinderbus?

M.v.g Mark

Dat lijkt zo ,was een stofje , de bus had ik schoongemaakt met oude katoenen handdoeken , die vaak in hotels hangen (wit).
Bij het in elkaar zetten had ik dit nog extra controleert bij het terug plaatsen van de zuiger in de cilinder. [emoji3]

Helaas is het tandwiel van de derde versnelling beschadigd , maar is er een nieuwe onderweg vanuit de States , hopelijk past het . Foto's volgen .
 
:) Ik ken het twin geluid al van vele youtube filmpjes.. (Savage twin engine, Truggy twin engine enz enz enz)
Geweldig geluid... Maar zeker erg benieuwd naar dit monster...
 
Hai

Helaas is er wat weinig tijd de laatste paar weken , dus het projekt ligt eventjes stil, komt ook wel een beetje goed uit, omdat ik wacht op het tandwiel voor de 3e versnelling , wat uit de USA nog onderweg is , tot die tijd wil ik de 3 bak niet uit elkaar halen .
Volgende weken is er wat meer tijd beschikbaar en hoop ik weer verder te gaan .:)
 
Vandaag eindelijk de nieuwe 3de Spur binnen en gelijk gemonteerd .

De bak in het chassis

f77fd343e62915b3fd82399d56115a50.jpg


Eruit

079777d708d351bef21ca627aad832cc.jpg


En demontage

e7027cb2a8bbad89854d40495a35073f.jpg


Hopelijk de slijtage te zien

cd120c3ee70e4502bf704db105316b40.jpg


63e356cf6d707baddbc7e6e5f872ad8b.jpg


Nieuwe spur

76138e68ab504fce2522b8322579c5dd.jpg


193523e91ef2e6307e6a99c7c42092df.jpg


Nieuw lager gemonteerd omdat ik de oude er niet zo uit kreeg

c6353615a82d289ca3bdef3e2e5e97bd.jpg


Helaas draaide het niet naar mijn zijn , dus toch maar de glijbus en lager uit de oude spur en gemonteerd in de nieuwe spur

acadfa7365f1e1ec54c447be85f7edce.jpg


02b06d3869392c5f3d240bcdfa727b2e.jpg


Alles weer schoongemaakt , gesmeerd en netjes weer in elkaar gezet , zonder speling en soepel lopend .

e24c2c60b3d9ca97a4192ece20278a82.jpg
 
De middenbak is aan de beurt

23395b4ab5a6322e73d851545332adc9.jpg


Helaas zijn er al twee boutjes afgebroken ,

38d8d9c0baf828a6452831542ebd9a7c.jpg


2022ab6de8678b7cac043ce859581b29.jpg


e9a6f3269b0198613ca7b37b305970ef.jpg


Dat wordt straks gewoon inbus met moer , gezien de draadbusjes ook los zitten .

De bak eruit met de schijfrem en instelbare koppeling

b84390bfaa0d921ba3a5bc8e0532a3e1.jpg


77eeabced0bc122f13fc2eee84f4af57.jpg


Van de week de bak onderhanden nemen .....[emoji3]
 
Komende zondag filmpje van een rijdende Gigacrusher??

hmmm:rolleyes:....seductive

Ik kan alleen het middendiff. nalopen en de rest laten zitten , de rest inbouwen en knalluh ,maar gezien de aantal afgebroken habibie staal boutjes, en de "kick" van het sleutelen ga ik zondag niet redden..:), ondanks de drang voor het twin geluido_O:D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Gisteren geprobeerd om verder te gaan met het midden diff. Helaas vielen er wat lagers uit bij het openmaken , ook zat er weinig vet in, welk vet is hier goed voor ?, ik heb nog tamiya grease wat erg plakkerig is .

Dus straks maar eens de lagers fixeren in de tandwielen en hopelijk komt er geen "werk" tussendoor .

4074d6168854408f06b827579c65e10e.jpg


570783567db109f662862cf610e77585.jpg


1c6fbffc308a15dc1cab3fed6ff8b0fc.jpg


bcadaff1f4ca585ef19ddc918444e572.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat vet lijkt mij prima, ik gebruik gewoon universeel vet uit de automaterialen winkel, of sinds kort marine vet.
 
Je kunt het beste 'high speed grease' gebruiken.
Normaal vet vliegt er snel vanaf doordat de tandwielen op hoge snelheid rond draaien met als gevolg dat je alleen de binnenzijde van de behuizing aan het smeren bent.

Bijvoorbeeld deze (er zijn overigens diverse merken):
http://www.modelbouwkrikke.nl/racing/contents/nl/p4434_model-pro-013-100-high-speed-grease.html

Het is een dikke auto overigens! Ik heb dat model altijd mooi gevonden.
Ik heb zelf een twin-engine van Ofna (Titan Twin Deluxe).
Wat wel lastig kan zijn in de praktijk is om die twee motoren mooi synchroon te laten lopen.
 
Back
Top