Mooi model geworden, stukje vakwerk. Jammer van de kentekenplaten, gele randje buiten het zwart, zien er niet als de originele platen uit zeker niet als ze uit de periode van de Volvo moeten zijn. Van iemand met oog voor details had ik dit niet verwacht.
Maar je moet altijd iets te verbeteren hebben in je model. Bekijk bijlage 443488 Bekijk bijlage 443489 Succes.
Hallo Fred,
Bedankt voor het compliment.
Ja, ik heb oog voor detail, ik probeer alles origineel mogelijk na te bouwen, maar ik moet soms ook concessies doen.
Wat de kentekenplaten betreft :
Het gele randje aan de buitenkant van de zwarte rand is origineel hoor, dit zit ook bij de 1:1 kentekenplaten
Alle kentekenplaten hebben een geel randje aan de buitenkant van de zwarte rand, zowel de luxe wagens en de vrachtwagens
Volgens jou is dit niet origineel, ik kan me niet voorstellen dat vanaf 1987, alle vrachtwagens, aanhangwagens en trailers met foutieve kentekenplaten in Nederland rondrijden.
Of bedoel je dat de kentekenplaten van mijn bakwagen en mijn aanhangwagen niet origineel zijn ?
Dan moet ik je helaas teleurstellen, dit is wel origineel.
Alle kentekenplaten van aanhangwagens is de beginletter een : W
Alle kentekenplaten van trailer/opleggers beginnen met een : O
Deze kentekenplaten hebben allemaal een geel randje aan de buitenkant van de zwarte rand en een Euro logo
Twee puntjes van kritiek zouden kunnen zijn :
1.
Het gele randje aan de buitenkant van de zwarte rand is misschien iets te breed.
2.
Het lettertype klopt niet en de R is aan de bovenkant niet open.
Toen ik de kentekenplaten heb gemaakt in 2007, had in nog niet het juiste lettertype tot mijn beschikking, nu wel.
Ik heb inmiddels een serie nieuwe kentekenplaten gemaakt met het juiste lettertypen en daar waar noodzakelijk zijn de letters opengewerkt.
Bovendien is het gele randje smaller geworden.
De kentekenplaten moeten op Volvo F 12 en de aanhangwagen nog vervangen worden, door nieuwe kentekenplaten met de juiste lettertypen, met een geel randje aan de buitenkant van de zwarte rand.
Wat de kentekenplaten op de Volvo F 12 bakwagen en aanhangwagen betreft : Zijn de nieuw type kentekenplaten met het Euro logo. (1987)
Je hebt gelijk :
De oudere gele kentekenplaten hadden geen Euro logo en hadden geen zwart randje om de kentekenplaat (tot eind 1986)
De Volvo F 12 die ik heb nagebouwd is van 1988 en had al de nieuwe gele kentekenplaten met een een Euro Logo en een geel randje om de zwarte rand heen, dus heb ik ook gele kentekenplaten met een geel randje aan de buitenkant van de zwart rand gemaakt.
De Volvo F 12 bestaat nog steeds, deze is in 2000 geëxporteerd naar Ontario in Canada en rijd daar rond als showtruck.
Zie foto's :
Verschil van kentekenplaten :
VOLVO F 12 Bouwjaar : 1986
Gele kentekenplaten zonder Euro logo
Deze VOLVO F 12 bestaat helaas niet meer, is gesloopt.
VOLVO F 12 Bouwjaar : 1987
Gele kentekenplaten met een geel randje aan de buitenkant van de zwarte rand en voorzien van het Euro logo.
Deze VOLVO F 12 bestaat nog steeds,