restauratie boeing 747 3.9 meter spann

nee de kleine is niet lekker en daarom is het er even bij door geschoten.

zaterdag avond staan er zowiezo meer foto's op. ( of eerder )

Groeten stefan
 
Naar lang wachten toch eindelijk foto's !!.

met de kleine gaat het weer beter en dan kan er weer gebouwd worden.

Groeten stefan
 
Omdat er oude ducted fan motoren op zaten wouden wij graag naar turbine's

Naar veel wikken en wegen toch maar 2 turbines op de kop kunnen tikken en ja hoor
het past niet.
Toen zijn we begonnen met het maken van een nieuwe mal voor de turbine.
Al snel kregen we de tip van marinus '' de man in de oranje overal '' dat wij daarvoor
ook wel een 125 'er pvc buis konden gebruiken. Zo gezegd zo gedaan en hierbij het resultaat..



full


Toen die klaar was hebben we hem op de bestaande constructie gezet en toen de turbine erin gehangen.
full


Hij paste in 1 keer maar zoals je al ziet op de foto hierboven zaten de kabels niet helemaal lekker ( turbine word namelijk wel warm ).

Dus hebben we ze toch maar verlegd.

Hierbij het resultaat ( zonder de aanpassing van de kabels )
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toen zijn we begonnen aan het spuiten van de motorgondels en de drager van de motor.

Nu was de electronica aan de beurt. we hebben er voor gekozen dit allemaal op de vleugel zelf te bevestigen.
met als resultaat..... ( deze foto was het stukje hout nog niet bekleed met carbon folie)

full


Op de foto is ook goed te zien dat de alu stokken zijn vervangen door de carbonnen stokken.

Hierbij ook nog even een foto van het eind resultaat

full


Toen we dat klaar hadden wouden en zouden we '' even de turbines testen ''.

Al snel kwamen we erachter dat er vrij veel warmte achter de turbines wegkwam en dat de servo armpje die erachter zat al mooi begon te smelten. Dus dan maar nieuwe servo's erin , alu armpje en overbrenging geheel aluminium. we hebben voor de hoorntjes in de vleugel zelf de bestaanden laten zitten. deze waren hitte bestendigd.

Maar toen moest er toch een soort van '' overkapping '' overheen voor de warmte.
cola flesje erbij gehaald en zelf wat gemaakt. hierbij het resultaat.

full


Toen nog even het aluminium over de vleugel heen plakken voor de warmte. Staat misschien niet zo mooi maar wel heel belangrijk !

full


De boeing is af !!...

Hierbij wat foto's

full



full


full


full






Voor de oplettende kijker ( de kapjes zitten nog niet over de turbines )
Maar dat komt omdat wij nog met de instellingen van de turbine bezig zijn.

Met dank aan :

Marinus vd wal
Kevin Newton
Wilfried wolterinck
Jetcat usa


Bekijk ook onze website even www.boeingdemoteam.nl

Groeten stefan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stijlvol wonen met een 747 op de overloop!

Ik vind het iig enorm indrukwekkend allemaal
 
Laatst bewerkt:
2.5 kg x 2 die eruit zijn. En 2 x 2.50 van de tiger naar 1300 grams turbine
Het verschil tussen de carbon en de alu buizen gevuld met lood
En het contra gewicht dat in de neus zat.

En bedankt Rick voor de gebruiken van je geijkte weegschaal !!
 
Back
Top