Republic F84F Thunderstreak 1/6

Ik vind 'abheben' (0:55) een wel zeer beschaafde term voor het brute geweld dat hier toegepast wordt om los te komen . . .

Misschien een kwestie van smaak.


jan.
 
Dat moet idd een enorm geweld geweest zijn. Die J79 op vol vermogen én afterburner en dan ook nog die dikke raket erbij! De Streak heeft overigens ook zoiets gehad, niet helemaal hetzelfde. Ze maakten toen gebruik van zg JATO's om de baan lengte aanzienlijk in te korten.

1k0.jpg


1k0.jpg


540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat ik ze ooit voor de leuk en statisch er bij maak maar niet om mee te vliegen. Immers, bij de echte worden ze ook altijd direct na de start afgeworpen. Wie weet, leuke act met wat vuurwerk er in maar bij wedstrijden heeft dat geen zin en is voor zover ik weet ook niet toegestaan.
 
Als je te lang naar die foto kijkt. Dan lijkt het niet op een raket, maar alsof er 4 knalpotten van een cilindermotor onder het toestel hangen.
 
Inderdaad, die kantelende F-104 is niet feestelijk [emoji33]. Als piloot knijp je dan ook de bilspieren wel ff samen, kan ik me zo voorstellen. Ken je trouwens de XF-84H al ? Ook een heel aparte uitvoering [emoji2962]...
 
Gerald you are doing a fantastic job, I respect you and I always follow you, as a curiosity I insert these photos.
very good.
[QUOTE = "Gerald Rutten, post: 4077679, member: 2664"] Deve essere stata un'enorme violenza idd. Quel J79 a piena potenza e postbruciatore e poi anche quel grosso razzo! Anche lo Streak aveva qualcosa del genere, non proprio lo stesso. Hanno quindi utilizzato i cosiddetti JATO per accorciare la lunghezza della pista.

1k0.jpg


1k0.jpg


540.jpg
[/ CITAZIONE]
 

Bijlagen

  • 20191103_122750.jpg
    20191103_122750.jpg
    245,1 KB · Weergaven: 219
  • 20191103_122819.jpg
    20191103_122819.jpg
    268,3 KB · Weergaven: 243
  • 20191103_122932.jpg
    20191103_122932.jpg
    232,8 KB · Weergaven: 247
  • 20191103_122944.jpg
    20191103_122944.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 228
Het gaat momenteel erg langzaam, effe minder tijd. Goed nieuws is wel dat ik weer een beetje werk heb, afgelopen tijd daarvoor veel op pad geweest, dat zijn natuurlijk belangrijkere prioriteiten!

Begonnen met de inlaat spanten op maat te maken, dat heb ik uiteindelijk nodig om de neus retract pas maat te maken;
540.jpg


Verder gegaan met de neuspoot vork, aluminium draaien en frezen;
540.jpg


540.jpg



Vork pootjes klaar;
540.jpg


Zeskant nut draaien, frezen;
540.jpg


Klaarmaken om het zaakje in elkaar te schroeven en permanent in elkaar te lijmen;
540.jpg


540.jpg


Schuren, afronden en spuiten;
540.jpg


540.jpg



En zo zijn we weer een stapje verder;
540.jpg



Hierna de wiel velgen draaien. Marijn had inmiddels al gewerkt aan mn band malletje, een kunststof probeersel en 2 rubberen prototypes;
540.jpg
 
Back
Top