Romp neus sectie voorlopig klaar mee, verder met de vleugels. Daar moeten de wieldeuren, cilinders en hevels, servo bedrading en servo luikjes nog gemaakt worden. Beginnen met de bedrading. Daar had ik een foutje gemaakt, ik had vergeten de bedrading in de schuimkernen te lijmen alvorens ze te beplanken. (Het gaat dan om 3 x servo bedrading; flaps, ailerons en tip landingslamp en bediening servo.) Hoewel.., niet echt vergeten, ik had ze eigenlijk in de wielbak achterlijst willen monteren, beetje in zicht met kleurtje er over alsof het leidingen zijn. Maar ik zie dat ik daar nét te weinig ruimte heb, daar komen ook al de pneumatische leidingen en dan wordt het te druk daar. Dus moest ik een manier vinden om de in de vleugelkernen te krijgen. Een optie zou zijn om dwars door de bekleding sleuven te frezen maar dat vind ik zonde, aan de binnenkant van de 1,5mm balsa bedekking zit koolstof mat om de vleugel wortel te verstevigen en dat zou dan teniet worden gedaan.
Uiteindelijk een manier gevonden via de flap achterlijst, hier eea met papier tape uitgetekend;
Gelukkig had ik alles precies in de schuim negatieven getekend zodat ik goed weet waar alles zit.
Sleuf gefreesd aan de achterzijde;
Doosje met stekkers etc. binnen;
Ik ga gebruik maken van MPX stekkers, simpel en bewezen spul. Ik had de stekkens via een printplaat in willen lijmen maar ik kwam deze huisjes tegen, netjes en eenvoudig;
Via Kim zijn draadje
https://www.modelbouwforum.nl/threads/cessna-188-agtruck.204048/page-14 een paar hele goede tips opgedaan voor het solderen van de stekkers met behulp van hotglue. Ik had dat nog nooit gebruikt maar ik ben helemaal om, werkt prachtig!
Met de MPX 6 pin stekker kan ik 4 servo's aansturen, ik heb er maar drie nodig dus ik heb nog een spare voor in de toekomst bijvoorbeeld drop tanks of iets dergelijks;
Hotglue er over en de krimpkous zit al in de aanslag;
En het mooie is dat wanneer je de krimpkous krimt, de hotglue meteen mee vormt tot een mooie en hele stevige connector, ook gezien in Kim's draadje. Zo zal je nooit direct aan de soldeer verbinding kunnen trekken, zit goed vast aan elkaar en de krimpkous;
Lekker bedrading doen, passen, meten, solderen, krimpen etc...;
Zo zit de bedrading dan uiteindelijk in de achterlijst;
...en weer dicht lijmen met epoxy en microballoons;
Verder met de servo luikjes, deze maak ik van 0,4mm dik epoxyplaat. Lekker licht, stevig én direct klaar om te spuiten, scheelt ook nog eens een hoop werk!
Hoekjes vast zetten met 1,5mm schroefjes, vanavond het zaakje inlijmen;