Renovatie Graupner Löschkreuzer Weser 1:30

Alleen nou even over dat domino effect; die railing . . . . . . . . . .

:confused: Is daar dan wat mis mee? Of lees ik weer verkeerd?

EDIT: wacht even, bedoel je dat het eruitziet alsof de reling op dat laatste plaatje scheefstaat? Is in het echt ook zo, de reling staat wat schuin naar buiten.

picture.php

[BRON: http://www.schiffsmodell.net/album.php?albumid=193&pictureid=2911]

@Luc, netjes gesoldeerd!! Ziet er strak uit zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een vraagje betreft de motorsteunen die jij daar gebruikt./QUOTE]

Tazz19 dit is een renovatieprojectje van een oud model waarvoor ik de bestaande materialen zoveel mogelijk hergebruik. Ik heb echt geen flauw idee waar ze vandaan komen. Het is wel een Graupner model maar volgens mij werd dit zonder rc benodigheden geleverd.
Maar als het goed is kan je voor je motoren gewoon bevestigingsbeugels kopen. Lukt dat in Nederland niet probeer dan een duitse modelbouw site.

Luc
 
Laatst bewerkt:
Alleen nou even over dat domino effect; die railing . . . . . . . . . .

ja ik weet het. Het zou nog mooier zijn als de railing ook van messing was maar ik blijf niet aan de gang. Bij de mijnenveger die hierna op stapel staat gaan we weer voor de hoofdprijs en die heeft dan ook absoluut geen haast. Alhoewel ik van me zelf weet dat ik pas rust als die ook vaart.
Eerst nog even een vitrinekast maken voor de Hr. Ms. Tromp.
 
hallo

die beugels hebben niets met modelbouw te maken
het zijn klemmen om borstels en ander tuin gereedschap mee op te hangen
de steel klemt namelijk in het rubbertje waar nu de motor in zit

tekoop bij brico ,gamma en vancraenenbroek

gr raf
 
Hallo Luc,

Toen ik begon in 1979 bij Hercules was er een lid bij die dit model had.
En die had de brug geheel aangepast met details, en verfde net als de
leden bij de IPMS soms met een penseel met één haartje.
Dus je ziet het schip is inderdaad van Graupner en is ouder denk over de dertig jaar.
Morgen een bezoekje brengen aan Goes, om enkele bekende te gaan ontmoeten.
Het schip ziet er geweldig uit.
Voor nu groetjes,
Aad
 
Bij mij ligt de weser op zolder sinds 1981.Dus dat is ook 30 jaar.Uit die tijd heb ik Luc foto's gestuurd welke hij gebruikt voor zijn renovatie.In 1982 was ik aan boord in Bremerhaven.
vr.gr.adrie
 
hallo

die beugels hebben niets met modelbouw te maken
het zijn klemmen om borstels en ander tuin gereedschap mee op te hangen
de steel klemt namelijk in het rubbertje waar nu de motor in zit

tekoop bij brico ,gamma en vancraenenbroek

gr raf


Hoi RAF,
Dat verklaart enorm veel. En dan ben ik nog wat voorzichtig in mijn bewoordingen. Ik heb de motoren laten draaien op zowel 12 als 6 volt. Een klereherrie niet normaal. Met 12 volt is een Boeing 747 er niets bij, 6 volt gaat.
Deze "beugels" zaten erbij en waren ook gebruikt. Het paste zo mooi dat ik er verder niet over nagedacht heb. Na evn googelen blijkt dat het inderdaad ophangbeugels voor gereedschap zijn en hebben niets met modelbouw te maken. Overigens toch best leuk bedacht.
Kortom, eruit die dingen en op naar een serieuze ophanging.
En ook hier geldt dan weer : elk nadeel heb z'n voordeel. Onze vaatwasser heeft de geest gegeven en kan dus de schroothoop op. Op de schitterende rvs-plaat na dan die er bovenop zit. Kan ik mooi drie nieuwe beugeltjes van maken. Ook heb ik nu 3 mooie ophangbeugels voor een spade, hark en schoffel. Je zal d'r maar om verlegen zitten.

Wordt vervolgd !
 
" Ook heb ik nu 3 mooie ophangbeugels voor een spade, hark en schoffel. Je zal d'r maar om verlegen zitten. "
Binnenkort op marktplaats ????

Ik heb zojuist nog even nagedacht over die armeluis twin-stick van vanmiddag.
Kan denk ik ook met één tuimelschakelaartje op de F14:bad-words:
Met een dubbel schuifschakelaartje zit je dus gebeitelt.
 
" Ook heb ik nu 3 mooie ophangbeugels voor een spade, hark en schoffel. Je zal d'r maar om verlegen zitten. "
Binnenkort op marktplaats ????

Ik heb zojuist nog even nagedacht over die armeluis twin-stick van vanmiddag.
Kan denk ik ook met één tuimelschakelaartje op de F14:bad-words:
Met een dubbel schuifschakelaartje zit je dus gebeitelt.

Nou dat is mooi. Niks op marktplaats, mijn tuingereedschapsopbergplaats (3 keer woordwaarde ) kan best wat organisatie gebruiken.

En...........:confused::( verkeerde schakelaar gekocht ??????
 
Toerental motoren.

Zat net ff te peinzen.
Je gebruikt speed500 of gelijkwaardige motoren.
Toerental ongeveer (afh. van type) 20.000 rpm
Je bent gewend aan "dieseltjes", Igarashi met ong. 5000 rpm

Scheelt een factor 4.

Daarbij gebruik je volgens mij regelaars welke je kan leren wat de max. belasting is.
Als je die nou eerst eens "leert" dat dit max. bij een kwart van de vollast zit ?
Dat voorkomt die 747 - imitatie.
't kan zijn dat je dan ook nog maar een kwart van de knuppeluitslag beschikbaar houdt. Moet je even uitproberen.

Volgens mij hoef je dan niet de ophanging te verbouwen.
Kan later alsnog als je te weinig vermogen blijkt over te houden en als je een schuimspoor achter die boot aan wilt trekken.
 
De machinekamer deel 2

Heer Mul, zeer bedankt voor de tip maar ik had gisterenavond de geest dus ben ik even druk in de weer geweest.
Alllereerst de waterpomp. Dat ding moet zo laag mogelijk worden ingebouwd en bij de inlaat (ja, die zat er al) was geen plek meer. Dus dan maar achter de accu.
Overigens wil ik het wel demontabel hebben dus eerst maar een houdertje gemaakt :
P2165875.JPG

En daar moet ie dan komen :
P2165877.JPG

zo dus :
P2165878.JPG


Toen de regelaars. Ook deze op een demontabele houder want als de nood aan de man is moet alles er een beetje eenvoudig uit kunnen.
P2165879.JPG

en vervolgens elke regelaar met 2 tie wraps vast
P2165880.JPG


En toen waren er nog de bezemsteelhouders. Die dingen eruit was geen probleem maar ik had geen zin om te wachten tot ik nieuwe binnen zou hebben en bij een modelbouwwinkel in de buurt van Delft vond ik ze toch wat te prijzig voor zulke eenvoudige dingetjes.
Kortom, op naar de doehetzelf voor een goedkoop stukje aluminium.
Een beetje zagen, veilen, boren en schroeven et voilá : drie stuks voor de
prijs van 1 met nog genoeg materiaal over om er nog 15 te maken (niet dat ik die nodig heb maar het is toch maar mooi meegenomen).

@Tazz : zo kan het dus ook !

P2195881.JPG

En op hun plekje :
P2195882.JPG


En ja, jullie zien het goed, niks schroeven maar gewoon goed vast gekit voor een trillingsvrije overbrenging. En voor de twijfelaars : In de Tromp werkt dit al 2 jaar en daar zijn de motoren nauwelijks hoorbaar.

Zo en dan gaan we nu wat airbrushen en schilderen met een klein penseeltje
 
Hoi Luc,

Ziet er prima uit zo!!
Ik hoor wel vaker dat het vast kitten goed werkt.
Gebruik je daar gewone water vaste kit voor van de Gamma?:p
 
Yep, gewoon Bison silconenkit sanitair.
Hoi Luc,

Ziet er weer even anders uit, en zal nu wel beter gaan het is uiteindelijk geen race boot.
Verder zag een paar goede vaar regelaars kan je ook nog terug draaien. Het schip ziet er verder prima uit, goed in de verf in één woord keurig. Ben gisteren in Goes geweest heb daar weer even mogen genieten van de diverse schepen die er stonden, ook vele bekenden ontmoet was een leuke dag, verder heb ik besloten nu een model van Trumpeter te bouwen de ARIZONA schaal 1: 200 ca 100 x 16 cm. Anders hoef ik niet te proberen gezien mijn zicht zoals je weet. We gaan op 21 mei weer naar HEEMSKERK
_______________
Varend OPV Holland 1:100 Statisch 1:350 Tirpitz & Repulse
mt.vr.gr. Aad
 
Heer Mul, zeer bedankt voor de tip maar ik had gisterenavond de geest dus ben ik even druk in de weer geweest.
Alllereerst de waterpomp. Dat ding moet zo laag mogelijk worden ingebouwd en bij de inlaat (ja, die zat er al) was geen plek meer. Dus dan maar achter de accu.
Overigens wil ik het wel demontabel hebben dus eerst maar een houdertje gemaakt :
P2165875.JPG

Zet deze waterpomp maar ver genoeg van je ontvanger, was 2 j geleden de oorzaak van storing.
Dus boot verschillende keren buiten controle, tot de pomp verwijderd was en dan probleem opgelost :2gunfire: ----> pomp.
 
Zet deze waterpomp maar ver genoeg van je ontvanger, was 2 j geleden de oorzaak van storing.
Dus boot verschillende keren buiten controle, tot de pomp verwijderd was en dan probleem opgelost :2gunfire: ----> pomp.

Hij zit 50 cm van de ontvanger vandaan, dat zou toch geen probleem moeten geven?
 
Dat zou genoeg moeten zijn, zet ook een zeef voor de aanzuig leiding want het is een tandradpomp loopt vast bij het minste vuil :) succes
 
Achterdek

Ondertussen lekker aan freubelen geweest met wat verf en terwijl dat aan het drogen was het achterdek maar even afgemaakt.
Drie houders gesoldeerd om de touwen voor de boeien aan vast te maken.
P2205883.JPG

En met de touwen eromheen :
P2205884.JPG


Topt slot de HIAB-kraan maar in zijn originele gele kleur gespoten. Dat staat een stuk beter. Er moet nog een sticker op maar die moet ik nog maken. Ook de drukslangen moeten nog zwart.
P2205885.JPG


En wordt de volgende ronde het schilderen van de bovendekken.
 
Back
Top