Reichard Aladin

Reichard heeft een nieuwe kist, De Aladin. (http://www.reichard.cz/en/models/electric-gliders/aladin/)

Wingspan: 3950 mm
Length: 1980 mm
Weight: 1550 g
Airfoil: AG 26-24

Het is dat ik net een nieuwe zwever heb, anders...

elektrovetrone-76.jpg

Mooie kist; ziet er goed uit :) Alleen valt dat leeggewicht van 1550 gram wat tegen.
Op mijn vraag aan Reichard of dat wel klopte kreeg ik als antwoord:
Hello Arno,
the 1550g is empty weight of kit.
Regards,
Matej Sagat / Reichard Modelsport

Da's dus zonder motor, regelaar, servo's, ontvanger en accu?
Dan is jouw Xplorer een stuk lichter, met dezelfde spanwijdte.

Maar ook iets duurder...

In het draadje " nieuwe kist" hebben we vorige week al enige info uitgewisseld over de Aladin.
Zoals daarin geschreven heb ik enige twijfels over het (leeg-)gewicht (1550 t.o.v. 1350 gram van de Mandarin), daar de Aladin is aangekondigd als een licht model. Ik krijg een vleugel van de Aladin; als ik hem heb zal ik het vleugelgewicht opgeven en evt. wat foto´s plaatsen.

Nog wat extra info over de Aladin, vandaag ontvangen van Matej Sagat / Reichard Modelsport.
Die 1550 gram zijn wel heel erg plus/minus :eek:

Hello Arno,

the details for Aladin:
Wings (not covered) - sca 1000 g
Tail boom - 55 g
Fuselage pod - 110 - 120 g
Tail parts - 75 g
Covering (Oracover) - 100 - 120 g

The Aladin kit will be avaiable after the New Year, price is 9999.00 CZK , shipping charges are 530.00 CZK.

Ook deze ziet er weer gelikt uit hoor! (Al ben ik geen liefhebber van het uiterlijk van vleugels op een pylon)

Ik vind het wel een beetje vaag dat ze om de haverklap met een nieuwe kist komen, de oude heeft zich nog niet goed en wel kunnen bewijzen of hóp!......er is weer een nieuwe versie.

Dit schept m.i. geen vertrouwen. Ik zou persoonlijk niet zo heel erg blij zijn als de kist waar ik net veel geld aan heb uitgegevenen zo snel al weer gedegradeerd word tot 'oud'.
(En vergeef mij maar 500+ euro vind ik nog steeds een hoop geld!)

Heb de vorige Manderin ook rechtstreeks bij reichard gekocht. Scheelt toch weer in prijs

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit schept m.i. geen vertrouwen. Ik zou persoonlijk niet zo heel erg blij zijn als de kist waar ik net veel geld aan heb uitgegevenen zo snel al weer gedegradeerd word tot 'oud'.

De "Levensduur" van de gemiddelde wedstrijdkist is minder als een jaar :rolleyes:
Dan is er meestal wel weer wat anders/beters.

Niet iedereen koopt een vliegtuig alleen maar voor wedstrijden (ik weet dat dit in het f5j draadje staat maar toch)

Als je met de nieuwste kist op de verkeerde plek vliegt heb je er nog niets aan.

F5J ontwikkelt zich snel, er zal nog veel veranderen, maar je hebt echt niet het nieuwste spul nodig.

9999 kronen, is 370 euro. Dat is toch netjes ??

Back