Welkom Rally liefhebbers,
het winter rally seizoen gaat weer van start.
Het is voor rijders die zich niet laten afschrikken door winterse omstandigheden. Zorg er dus ook voor dat je rallyauto waterdicht is.
In principe gaan de wedstrijden altijd door, ongeacht het weer.
Uiteraard wordt er bij een negatief reisadvies besloten om de wedstrijd niet door te laten gaat. Dit zal dan via MyRCM en Facebook gemeld worden.
Je kunt ons altijd blijven volgen op het Modelbouw Forum of Facebook voor de laatste updates en vragen.
Inschrijven
Het inschrijven van de wedstrijden dient altijd vooraf te gebeuren via MyRCM. Er zal door de organiserende club een evenement worden aangemaakt op MyRCM.
Het inschrijfgeld bedraagt voor alle wedstrijden €10,00.
Geschikte auto’s
Er zijn 2 klassen waarin gereden kan worden bij de Rc Rally Cup. Hieronder wordt beschreven waaraan gedacht kan worden.
Rally auto’s
Hierbij kan gedacht worden aan alle 2wd of 4wd TC auto's 1/10 die een maximale breedte van 200mm hebben.
Unlimited
Dit zijn eigenlijk bijna alle 2wd of 4wd 1/10 Trucks, SC Trucks, Desert Terra/Racer, Trucks/Buggy’s, en Rallycars zoals bv HPI WR8, Traxxas Rally 1:10 die qua maatvoering ongeveer gelijk zijn aan bv een Traxxas Slash, en dus niet voldoen aan de maatvoering van de “rallycars” (max 200mm width).
Technisch reglement
Er zijn een aantal algemene reglementen waaraan voldaan moet worden nl. :
Het gebruik van bandenwarmers en het gebruik van grip verhogende middelen is niet toegestaan.
Laden in een lipo zak is verplicht.
HET GEBRUIK VAN GYRO'S/AVC IN WAT VOOR VORM DAN OOK IS VERBODEN EN ER VOLGT GELIJK EEN DISKWALIFICATIE !!
Rally
Auto: 1/10 2wd of 4wd indirect aangedreven, merk en type vrij, max breedte 200mm.
Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427)
Motor: 17.5 Brushless / 27T Brushed / Carson Cupmachine (906052) / Mabuchi / Johson (540, standaard uit de doos)
Regelaar: Brushed, regelaar vrij. Brushless, regelaar vrij (blinky verplicht).
Accu’s 6 cellen 7,2v nominaal. LiPo 2s, 7.4v nominaal.
Gewicht: Vrij.
Body: Rally (geen echte TC body).
Unlimited
Auto: 1/10 2wd of 4wd, indirect aangedreven, merk en type vrij.
Banden: Rubber, merk en type vrij, minimaal 89 mm diameter.
Motor: Vrij.
Regelaar: Vrij.
Accu: Max 7 cellen 8,4v nominaal, 2s LiPo 7.4v nominaal.
Gewicht: Vrij.
Body: Vrij
De body moet gespoten zijn en de ramen transparent of smoked. Bij de Rally auto's moeten ook de voor- en achterlampen zichtbaar zijn en de achtervleugel moet in lijn met de auto zijn dus bv geen "dragster" achtervleugels. Probeer zoveel als mogelijk de nummers die geen betrekking hebben op je start nummers te verwijderen.
Er is “geen coulance regeling” meer van kracht, oftewel de HPI WR8 rijders zullen dus op zoek moeten gaan naar een band die binnen de gestelde eisen valt.
Wedstrijdindeling
De wedstrijddag begint om 09:00 en om 09:45 is er een rijdersbriefing. De eerste heat start om 10:00. Er worden 3 kwalificaties van elk 7 minuten gereden. Er worden 2 finales van elk 7 minuten gereden. Er is in principe 1 uur tussen de heats.
Baaninzetten is uiteraard gewoon verplicht en moet meteen na het inleveren van de auto bij de wedstrijdcommisie gebeuren. De intentie is om de dag tussen 16:00 en 16:30 te sluiten.
De uitslagen worden bepaald volgens het EFRA EC10 (Electro 1/10).
het winter rally seizoen gaat weer van start.
Het is voor rijders die zich niet laten afschrikken door winterse omstandigheden. Zorg er dus ook voor dat je rallyauto waterdicht is.
In principe gaan de wedstrijden altijd door, ongeacht het weer.
Uiteraard wordt er bij een negatief reisadvies besloten om de wedstrijd niet door te laten gaat. Dit zal dan via MyRCM en Facebook gemeld worden.
Je kunt ons altijd blijven volgen op het Modelbouw Forum of Facebook voor de laatste updates en vragen.
Agenda seizoen 2016/2017
• Zondag 20 November - HFCC Den Haag
• Zondag 18 December - ERCE Eindhoven
• Zondag 22 Januari - MBC de Sluis Gouda
• Zondag 19 Februari - HFCC Den Haag
• Zondag 19 Maart - MAC de Kempen Duizel
• Zondag 18 December - ERCE Eindhoven
• Zondag 22 Januari - MBC de Sluis Gouda
• Zondag 19 Februari - HFCC Den Haag
• Zondag 19 Maart - MAC de Kempen Duizel
Inschrijven
Het inschrijven van de wedstrijden dient altijd vooraf te gebeuren via MyRCM. Er zal door de organiserende club een evenement worden aangemaakt op MyRCM.
Het inschrijfgeld bedraagt voor alle wedstrijden €10,00.
Geschikte auto’s
Er zijn 2 klassen waarin gereden kan worden bij de Rc Rally Cup. Hieronder wordt beschreven waaraan gedacht kan worden.
Rally auto’s
Hierbij kan gedacht worden aan alle 2wd of 4wd TC auto's 1/10 die een maximale breedte van 200mm hebben.
Unlimited
Dit zijn eigenlijk bijna alle 2wd of 4wd 1/10 Trucks, SC Trucks, Desert Terra/Racer, Trucks/Buggy’s, en Rallycars zoals bv HPI WR8, Traxxas Rally 1:10 die qua maatvoering ongeveer gelijk zijn aan bv een Traxxas Slash, en dus niet voldoen aan de maatvoering van de “rallycars” (max 200mm width).
Technisch reglement
Er zijn een aantal algemene reglementen waaraan voldaan moet worden nl. :
Het gebruik van bandenwarmers en het gebruik van grip verhogende middelen is niet toegestaan.
Laden in een lipo zak is verplicht.
HET GEBRUIK VAN GYRO'S/AVC IN WAT VOOR VORM DAN OOK IS VERBODEN EN ER VOLGT GELIJK EEN DISKWALIFICATIE !!
Rally
Auto: 1/10 2wd of 4wd indirect aangedreven, merk en type vrij, max breedte 200mm.
Banden: Tamiya Rally Block (50476), M-chassis Tamiya Rally Block D60 (51427)
Motor: 17.5 Brushless / 27T Brushed / Carson Cupmachine (906052) / Mabuchi / Johson (540, standaard uit de doos)
Regelaar: Brushed, regelaar vrij. Brushless, regelaar vrij (blinky verplicht).
Accu’s 6 cellen 7,2v nominaal. LiPo 2s, 7.4v nominaal.
Gewicht: Vrij.
Body: Rally (geen echte TC body).
Unlimited
Auto: 1/10 2wd of 4wd, indirect aangedreven, merk en type vrij.
Banden: Rubber, merk en type vrij, minimaal 89 mm diameter.
Motor: Vrij.
Regelaar: Vrij.
Accu: Max 7 cellen 8,4v nominaal, 2s LiPo 7.4v nominaal.
Gewicht: Vrij.
Body: Vrij
De body moet gespoten zijn en de ramen transparent of smoked. Bij de Rally auto's moeten ook de voor- en achterlampen zichtbaar zijn en de achtervleugel moet in lijn met de auto zijn dus bv geen "dragster" achtervleugels. Probeer zoveel als mogelijk de nummers die geen betrekking hebben op je start nummers te verwijderen.
Er is “geen coulance regeling” meer van kracht, oftewel de HPI WR8 rijders zullen dus op zoek moeten gaan naar een band die binnen de gestelde eisen valt.
Wedstrijdindeling
De wedstrijddag begint om 09:00 en om 09:45 is er een rijdersbriefing. De eerste heat start om 10:00. Er worden 3 kwalificaties van elk 7 minuten gereden. Er worden 2 finales van elk 7 minuten gereden. Er is in principe 1 uur tussen de heats.
Baaninzetten is uiteraard gewoon verplicht en moet meteen na het inleveren van de auto bij de wedstrijdcommisie gebeuren. De intentie is om de dag tussen 16:00 en 16:30 te sluiten.
De uitslagen worden bepaald volgens het EFRA EC10 (Electro 1/10).
VEEL PLEZIER !!
Laatst bewerkt: