rc10t ombouwen naar brushles.

Ik heb net een bericht aan de verkoper gestuurd of hij me morgen een 60A regelaar toe wilt sturen. Ik heb er geen zin in om weer een fikkende auto te hebben..
Likkt me beter om wat over te hebben qua vermogen.
Weer bedankt voor jullie advies. Groet Efrem
 
Ah, ik wist niet dat u er al een gekocht had.
Ik denk persoonlijk dat het aan de lichte kant is, met een 60a ESC kun je nog eens wat zwaarder vertanden, of in een zwaardere auto gebruiken later.

Oh, en temperaturen opnemen kan nooit kwaad, zeker niet de eerste ritten!
 
Ik rij zelfs met een 120a en 80a... Beter goed spul. Is even wat duurder maar dan heb je ook wat.

Ik weet niet wat voor verkoper dat is, maar 35a met een 10.5t motor in een truggy offroad is niet zwaar zat
 
Zo de 35A regelaar is weer terug naar afzender. 60A kon hij niet leveren zonder wachttijd.
Bij een andere winkel een toro120A besteld. Als het goed is donderdag in huis
heb ik iig flink wat over en kan ik ook een keer een dikke accu plaatsen.
 
Als je een toro 120 neemt, zorg dan ook dat je motor sensored is en je ook een sensorkabel gebruikt, dat regelt 10x beter.
 
De motor is sensored. En een sensorkabel heb ik ook.
Meteen een instelbox bij besteld. Heeft wel weer ff geld gekost maar dan heb je ook wat hoop ik.
 
uploadfromtaptalk1451404108390.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is inderdaad lekker ruim, al kan het nooit kwaad om af en toe even te meten, zeker tijdens de eerste rit niet!
 
Doe het rustig aan de eerste ritten. Geen zin in weer schade en ben zoieso een newb wat deze techniek betreft.
Heb al even de specs gelezen van deze regelaar, kan tot 3s en 3.5T... lekker! Kan ik nog eens wat experimenteren. Top!
 
Let wel op dat die 3S waarschinlijk niet op 3,5t is?
Dan zal aardig wat stroom vragen..

Weet iemand eigenlijk waarom de uitdrukking turns nog in Brushless motoren word gebruikt?
Als referentie voor mensen die Brushed hebben gebruikt, of voor racen oid?
 
Turns is inderdaad een kreet welke in de autowereld gebruikt wordt. Maar in de autowereld is de 540 formaat ook een standaard waardoor turns redelijk gelijk op gaat.
 
c39afbfde6899595e7c9e3022faf2d64.jpg


Spullen binnengekregen. Ga van het weekend op mijn gemak inbouwen.
Staat indd ook in de handleiding op 3s max 8.5turn op 2s max 5.5turn offroad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om de regelaar te beschermen. Moet je aan de de regelaar aan de accudraden solderen, en het liefst zo kort mogelijk......
 
Ah ok. Zat bij de andere regelaar op de terminals van de regelaar zelf gesoldeerd. Zal ik bij deze ook doen. Thanks ;)
 
04a43bbf0c805185c5595284a23436f0.jpg

Draden gesoldeerd ff inbouwen. Fingers crossed... toch iets huiverig na de vorige keer [emoji51]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
uploadfromtaptalk1451742312158.jpg

Zo. Ff gereden. Het is dat de auto geen grip heeft anders was het konstant wheelies geweest :) goed power dus.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik alleen de throttle lead heb aangesloten op de ontvanger maar toch verbinding heb met de zender..? Haalt de ontvanger hier z'n stroom vandaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat het goed lijkt!
De ontvanger krijgt inderdaad stroom uit de regelaar, daar zit een BEC in, die verlaagt het voltage van de accu naar 5 of 6 volt voor de ontvanger.
 
Ok dan zal dat goed zijn. Ik dacht bij de vorige regelaar gelezen te hebben dat de aansluiting voor de programeerkaart een dubbele functie had als stroomvoorziening voor de ontvanger en voor de programeerkaart. Ook zo aangesloten de vorige keer. (Bijde toro regelaars)
Heb de beschrijving al niet meer. Iemand anders blij mee gemaakt. Bij deze regelaar is het alleen een programeer aansluiting.

Zal nog wat gaan pielen met de instellingen, nu alleen de auto lipo cut off ingesteld en de brake/reverse.
 
Back
Top