rc vissen

Hey,

ik zouw graag een rc visboot bouwen. Ik heb al velen bootjes naar de ondergang
zien gaan maar ik wil het iets beter aanpaken.
zoals deze ideeën:
- catamaran principe
- luchtkussen onderaan ( Heb je als eens gebrobeert om een strandbal onder te duwen dat gaat heel moeilijk )
Dit is een filmpje dat me wel aanspreekt.
nKS0VBw2SOc[/media] - ‪RC FISHING BOAT FRANKENSTEIN‬‏

graag julie reacties...

groetjes,

seppe

Laatst bewerkt door een moderator:
der is al een topic over daarvan was de conclusie dat de boot sneller omslaat dan dat hij een vis vangt

hallo

hier een visboot de plannen staan op internet
ideaal en als de vis een beetje een normaal formaat heeft slaat deze niet om

hpim3821_org.jpg

gr raf

met lucht onder de boot slaat hij zo-ie-zo om ik zou als je het toch wil doen een bootje maken dat onderwater kan varen (maar geen duikboot) zelfrichtend is en of op bijde kante kan varen met een flinke benzinemotor en de mogelijkheid om de vislijn te kunnen kappen.

zoiets misschien?

dyn010_original_557_409_jpeg_2543228_cab0534218037a1ae1fcf8ce780c60cc.jpg

REDDINGSBOOT 4
Type: Zelfrichtende onzinkbare reddingsboot;
Lengte over alles: 16,50 m - breedte: 4,50 m - diepgang: 1,20 m;
Opgeleverd: 1980 - Scheepswerf: IDP NV, Oostende;
Eigenaar: Vlaams Gewest;
Vlag: België.

met lucht onder de boot slaat hij zo-ie-zo om ik zou als je het toch wil doen een bootje maken dat onderwater kan varen (maar geen duikboot) zelfrichtend is en of op bijde kante kan varen met een flinke benzinemotor en de mogelijkheid om de vislijn te kunnen kappen.

Benzinemotor - beide kanten opvaren - vissen - onderwatervaren....
Volgens mij gaan er een aantal dingen niet samen.

1 Een benzinemotor heeft lucht nodig. Vind je niet onderwater.

2 Een benzinemotor draait maar één kant op. Wil je voor én achteruit moet je er een flinke keerkoppeling tussen zetten. Kost veel ruimte en gewicht. Bovendien moet je die zelf maken, en daar moet je aardig technisch onderlegd voor zijn én over het juiste gereedschap kunnen beschikken.

3 Een benzinemotor maakt herrie. Iets vertelt mij dat vissen daar niet zo dol op zijn.

4 Een benzinemotor vervuilt water. Iets vertelt mij ook dat vissers daar niet zo dol op zijn.

en dan zal ik vast nog wel wat dingen vergeten zijn....

@Seppe: Leuk scheepje, maar ik vraag me af wat er gebeurd als die vent een vis van een beetje formaat aan de haak slaat. Ik denk dat je dat bootje "wat jou zo aanspreekt" kan afschrijven. Wordt door een béétje vis op sleeptouw genomen.

Laatst bewerkt:
hallo

zondag was het in gosselies een open vaardag en laat dat nu juist op een forel en karper visaangelgenheid zijn geweest

zitten de vissers rond de visput en gooien hun dobber haast tot aan de overkant van de vijver
en dit doet de visser aan de over kant dus ook
nu waarom zo ver gooien als de vis toch bij je zit want anders is die aan de overkant gek om zodicht tegen je aan te komen vissen
en ben je zelf ook gek want je vist tegen de kerel die aan de over kant zit
dus de zin van dit verhaal vissers zijn gek
of er is in iedergeval een hoekje af

gr raf

Dat vraag ik me ook af:confused:,het ziet er allemaal leuk uit hoor op t filmpje,maar met een hengel is de vis weer sneller het water in dan zo een beetje rond te bungelen (NEE ik stem niet op de partij voor de dieren en ik zie heeeeeel veel vis,werk op een visafslag) maar sorry ik zie hier t nut niet van in hoor.........

Ben zelf regelmatig aan de waterkant te vinden af en toe met een hengel,wat vaker met een zender in mn hand en hier op t forum is ook iemand die heel netjes kan bouwen maar ook een fanatiek karpervisser is:yes:,dus t is te combineren............

Maar ben benieuwd wat je gaat uitvinden op dit gebied,blijf t volgen ,succes!!

ps : zorg wel voor de VISPAS:p

hij hoeft niet achteruit te gaan ik bedoel dat het niet uitmaakt of he omslaat dat hij gewoon door vaart.
maar dan gewoon een boot van een meter of 2 lang met zo sterk mogelijke electro motoren.
Of... je stopt een motortje in je hengel en laat die varen:p:p:p
eigelijk een onmogelijke opgave

Dat ziet er toch wel een deftig bootje uit op dat filmpje volgens mij.

Redelijk groot,en stabiel,zou het wel durven riskeren op normale vis ;-)

op een normale vis ?

moet je wel een bordje bij het haakje hangen dat er geen grote sterke vissen mogen bijten
ik heb grote vissen gevangen en soms ben je gewoon 30 tot wel een uur bezig om hem een beetje netjes naar de kant te krijgen (min mogelijk schade aan de vis)

de grootste is 14kg zwaar en 2meter uit de kant ;)

@ Raf ik ben zelf een karper visser, en ja vaak zit ik ook ver weg te vissen.
tegen de rietkraag van de overkant.
en geluid daar zijn die vissen niet echt meer bang van.
ik vis ook op plaatsen waar honden het water in springen, en als die hond weg is ga ik daar vissen, erg vaak vang ik dan wat. (die hond ploegt de bodem een beetje om wat weer eten tevoorschijn brengt)

Leon 325i,heb vroeger ook redelijk veel gevist,beetje op van alles en overal rond.
Heb 1 iets geleerd,ik wist nooit op voorhand wat er zou bijten,ook niet groot of klein.

Het ging hier toch om zo'n rc-visboot,dus waarom zou het niet kunnen?Je kan ook met lichtere lijnen vissen he,dan is het probleem van reuze visvangst reeds een groot stuk opgelost.Eventueel een lijnknipper erop,mogelijkheden zat.

Wanneer ik met men motor ga rijden,denk ik ook echt niet op wat eventueel zou kunnen gebeuren,dan moet je gewoon niets meer doen of durven doen.

Genieten van het leven voor zolang het duurd.

Je kan ook met lichtere lijnen vissen he,dan is het probleem van reuze visvangst reeds een groot stuk opgelost.Eventueel een lijnknipper erop,mogelijkheden zat.

En maar blijven volhouden dat het een diervriendelijke bezigheid is dat vissen.

Die grote vis zwemt dan wel (voor zolang het nog duurt) met jouw dunne lijn aan de haak, die nog in zijn bek vast zit.

Goed bezig jongen, ga zo door.

En maar blijven volhouden dat het een diervriendelijke bezigheid is dat vissen.

Die grote vis zwemt dan wel (voor zolang het nog duurt) met jouw dunne lijn aan de haak, die nog in zijn bek vast zit.

Goed bezig jongen, ga zo door.

precies, de vis heeft geen gevoel dus maakt niet uit joh.
ik vis zelf zonder weerhaak, zou ik met dat bootje ook maar doen.

met een hengel heb je gevoel met wat jij of de vis met jou doet.
met die zender in je handen voel je niets.

Is waar Leon325i
Vis ook liever met een hengel,maar er moet keuze zijn he.
Heb ooit iemand zien vissen met een geweer,dus....

Trouwens die haken en lijnen vallen na een paar dagen terug uit die vis zijn muil hoor.
Hebben daar totaal geen last van.

Trouwens die haken en lijnen vallen na een paar dagen terug uit die vis zijn muil hoor.
Hebben daar totaal geen last van.

droom lekker verder.

weerhaken die na een paar dagen niet meer "weer"haken, Tuurlijk

Rare jongens die vissers.
Net als jagers die de natuur "helpen".
Net als de beroepsvissers die met veel te kleine mazen met veel te veel pk's alle wateren plunderen en dan aalscholvers en zeehonden de schuld geven dat de vis op is.

Praat je straatje maar schoon.

Back