RC Project Bruder John Deere 1:16 tracktor..

Mooi trucje met de lego, het is wel zo handig om achteraf nog ergens bij te kunnen.
Ik had gedacht dat je meer plaats zou hebben in de neus van de tractor,
maar je kunt dus blijkbaar alle ruimte (ook onder de stoel) goed gebruiken!

Mooi trucje met de lego, het is wel zo handig om achteraf nog ergens bij te kunnen.
Ik had gedacht dat je meer plaats zou hebben in de neus van de tractor,
maar je kunt dus blijkbaar alle ruimte (ook onder de stoel) goed gebruiken!

thnx ik en Lego zijn beste vriendjes :cool:

Ja achteraf had ik heel de neus (of beter gezegd de motor onder de kap) weg kunnen zagen en daar dus veel dingen plaatsen, met name de accu 1 ding is zeker mocht ik ooit nog een Tractor doen... dan zal ik die optie gebruiken :rolleyes:

yup idd kon gelukkig nog wat winst boeken door flink wat plastic achter de stoel weg te snijden, daardoor moet het haast toch wel gaan lukken met een iets kleinere accu, maargoed t blijft desondanks pittig om het allemaal te laten passen op deze manier :(

NOTE 2 SELF: lomperd vergeten de multi7 te bestellen arggg

Belangrijke vraag: Ik vond nog een Carrera RC auto (soort futuristisch offroad karretje) deze had een super kleine accu en nadat ik zojuist mn nieuwe multimeter dr bij heb gepakt gaf hij 7.89v aan (weet niet of ie vol is of niet) is het dan wss dat t 7.2v of 8.4v accu is? en met Google komt ik dr ook niet achter wat de maximum aan stroomvoorziening van m'n art-tech 6ch receiver is, durf deze accu niet aan te sluiten :( zou wel perfect zijn ivm het formaat!

edit: never mind gevonden het komt uit een Carrera RED Jumper 2.4ghz
(leuk wist ik niet misschien dat ik die electra nog ergens anders voor ga gebruiken hehe :P)

via hun website:
Li-Ion high power battery: 7.4V - 700 mAh, Recharger: 8.4V - 500 mA

maw YES ik kan zonder extra kosten te maken deze accu gebruiken, hij is dan wel 700mah ipv 1000mah die ik van plan was te halen (misschien doe ik dat alsnog overigens) maar nu kan ik iig wel verder :)

Misschien wat minder rijtijd, maar dan hoef je tenminste niet te wachten en kan je verder met de spullen die je liggen hebt. Het motortje voor de aandrijving zal zodanig veel wel niet verbruiken...

Stel dat je alles optimaal kan indelen, her en der wat wegdremelt, en dat je enkel een stuurservo, accu, regelaar, 2-kan. ontvanger en accu wilt inbouwen (enkel de rijfuncties zonder extra's); denk je dat je een standaard formaat servo zou kwijtkunnen in de neus, en een accu bestaande uit 6 AA(A) cellen? Of is de micro servo die je zelf hebt, qua afmetingen reeds dicht tegenaan het maximum qua ruimte?

Misschien wat minder rijtijd, maar dan hoef je tenminste niet te wachten en kan je verder met de spullen die je liggen hebt. Het motortje voor de aandrijving zal zodanig veel wel niet verbruiken...

Stel dat je alles optimaal kan indelen, her en der wat wegdremelt, en dat je enkel een stuurservo, accu, regelaar, 2-kan. ontvanger en accu wilt inbouwen (enkel de rijfuncties zonder extra's); denk je dat je een standaard formaat servo zou kwijtkunnen in de neus, en een accu bestaande uit 6 AA(A) cellen? Of is de micro servo die je zelf hebt, qua afmetingen reeds dicht tegenaan het maximum qua ruimte?

yup idd minder lang dat is geen probleem :)
herindelen doe ik met dit project niet meer, wel als ik ooit nog 1 maak
al ontzettend tevreden hoe ver ik gekomen ben :cool:

UPDATE:

1530385_244079825753243_586939357_n.jpg

1536696_244079772419915_1971403946_n.jpg

1558561_244079805753245_425943575_n.jpg

1526941_244079749086584_1736859097_n.jpg

1528511_244079715753254_1066859962_n.jpg

1560565_244079699086589_1804576369_n.jpg

1503461_244079632419929_2023349874_n.jpg

1488030_244079679086591_1436964441_n.jpg

Al even buiten gereden om 00:00 lol erg veel licht komt er vanaf...
echter ook meteen t volgende probleem...
door de kracht draaien de assen vrij rond in de wielen
maar heb al paar id'tjes om dat te fixen

UPDATE:
voila hier is ie dan... de omgebouwde John Deere 6920

1532126_244366622391230_543860724_n.jpg

1513252_244366445724581_407111462_n.jpg

999918_244366582391234_1165352675_n.jpg

1560729_244366532391239_376063558_n.jpg

154420_244366455724580_741277449_n.jpg

echter heeft pech ervoor gezorgd (het niet snappen van weerstanden) dat 1 voor 1 de bovenste 4 schijnwerpers aan de voorkant uit zijn gevallen, hetzelfde geld voor 1 achterlicht aan de bovenzijde, de rest zit wel met de juiste weerstanden.

Ook draait het stuur in de cabine mee, kan de stoel eruit worden geschoven en kan zodoende de batterij eruit voor t laden...

ik heb hier veel van geleerd, enkel nog metalen askoppelingen maken en dan de achterwielen opnieuw monteren....

heb geen zin meer om de verlichting te herdoen en zie ook geen reden meer om een achteruitrij functie toe te voegen...

Bij deze zou ik graag willen weten voor welk bedrag jullie denken dat deze zou verkopen? alles inbegrepen behalve de zender, wel beide kristallen (6ch ontvanger)

Rc john deere 6920 part4 - YouTube

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, alles mooi weggewerkt.

Er zijn veel verschillende mogelijkheden/ niveau's in het ombouwen van een Bruder model.
Als je de tractor-bouwverslagen op alleen dit forum al vergelijkt, zie je een ombouw met reductiemotoren, eentje met een tandwielkastje uit een speelgoedwagen, en eentje met een zelfgebouwde overbrenging op een messing gefreesd chassis.

Verschillende manieren, verschillende technieken, maar vooral ook een groot verschil in prijs (zowel in tijd als in gebruikte componenten).

Terwijl iemand enkel wil rijden, zal iemand anders een werkend hefmechanisme willen, in nog een ander verslag zie ik zelfs een op afstand bediend dakluikje.

Een concrete prijs is moeilijk bij zelfbouw/ombouw, ik zou persoonlijk liever zelf eentje bouwen naar eigen eisen en wensen. Het is wat de gek (die zelf niet de capaciteiten heeft zelf eentje te bouwen) ervoor geeft. Ik zou het zelf niet beter doen, maar vergelijkend met andere ombouwen zou ik blij zijn als je je materiaalskosten terug kan verdienen. Voor een hogere prijs zou ik hogere eisen hebben, zoals het achteruit rijden is echt onmisbaar, niets wat een simpel regelaartje niet kan oplossen natuurlijk.

Gewoon zelf houden, en eerst de achteruit, lampjes, en askoppelingen fixen.
Als je hem alsnog wilt verkopen, dan is hij zonder werk.
Iemand die een omgebouwd model wilt aankopen, om er zelf geen werk aan te hebben,
zal waarschijnlijk ook geen zin hebben om die laatste dingen dan wél zelf te doen.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, alles mooi weggewerkt.

Er zijn veel verschillende mogelijkheden/ niveau's in het ombouwen van een Bruder model.
Als je de tractor-bouwverslagen op alleen dit forum al vergelijkt, zie je een ombouw met reductiemotoren, eentje met een tandwielkastje uit een speelgoedwagen, en eentje met een zelfgebouwde overbrenging op een messing gefreesd chassis.

Verschillende manieren, verschillende technieken, maar vooral ook een groot verschil in prijs (zowel in tijd als in gebruikte componenten).

Terwijl iemand enkel wil rijden, zal iemand anders een werkend hefmechanisme willen, in nog een ander verslag zie ik zelfs een op afstand bediend dakluikje.

Een concrete prijs is moeilijk bij zelfbouw/ombouw, ik zou persoonlijk liever zelf eentje bouwen naar eigen eisen en wensen. Het is wat de gek (die zelf niet de capaciteiten heeft zelf eentje te bouwen) ervoor geeft. Ik zou het zelf niet beter doen, maar vergelijkend met andere ombouwen zou ik blij zijn als je je materiaalskosten terug kan verdienen. Voor een hogere prijs zou ik hogere eisen hebben, zoals het achteruit rijden is echt onmisbaar, niets wat een simpel regelaartje niet kan oplossen natuurlijk.

Gewoon zelf houden, en eerst de achteruit, lampjes, en askoppelingen fixen.
Als je hem alsnog wilt verkopen, dan is hij zonder werk.
Iemand die een omgebouwd model wilt aankopen, om er zelf geen werk aan te hebben,
zal waarschijnlijk ook geen zin hebben om die laatste dingen dan wél zelf te doen.

dankje... je misschien moet ik dat maar doen idd
laat ik eerst maar eens verder gaan met mn andere projecten
zodat ik deze even kan laten afkoelen om weer opnieuw inspiratie te krijgen, tenzij iemand graag de extra kosten ook voor rekening wilt nemen kan ik de extra functie natuurlijk ook op bestelling inbouwen

Ik heb zonet een tractor gekocht. (start van een bouwverslagje volgt een deze weken).
Na 2 uur ligt alles uit elkaar (dat Bruder robuust speelgoed is en niet bedoeld is om los te gaan, is weeral duidelijk geworden), enkel de achterwielen zitten nog vast op de achteras, hoe heb jij deze losgekregen? Nog harder trekken, of de as doormidden zagen?

Ik heb zonet een tractor gekocht. (start van een bouwverslagje volgt een deze weken).
Na 2 uur ligt alles uit elkaar (dat Bruder robuust speelgoed is en niet bedoeld is om los te gaan, is weeral duidelijk geworden), enkel de achterwielen zitten nog vast op de achteras, hoe heb jij deze losgekregen? Nog harder trekken, of de as doormidden zagen?

Klinkt goed :) ben benieuwt!

Idd persoonlijke tip, ik breek altijd de plastic lipjes af...
dan voorzichtig het deel wat je niet wilt breken naar achterduwen
heb je t losgehaald, dan haal ik het volgende truukje uit om de volgende keren enkel met lichte weerstand alles zo uit elkaar te trekken en veel gemakkelijker in elkaar te duwen... (foto's volgen want ik ben bang dat ik het moeilijk via tekst uit kan leggen)

toch zal ik t proberen... het deel dat eerst zo eruit ziet ___/
ziet er naar behandeling zo uit ___>
hierdoor blijft het goed vergrendelt, maar valt het met beetje kracht zonder gereedschap eenvoudig los te trekken

(overigens lukt het bij de tractor niet overal en heb ik meer geweld gebruikt waardoor het process niet meer om te draaien viel)

Wat betreft de achteras, die had ik achteraf liever doorgezaagd...
maar je komt er vergeleken met trucks natuurlijk niet fatsoenlijk bij :(
Ik had ooit eens gelezen over het maken van een inkeping/snede
nadat ik dit deed vond ik t alsnog vrij lastig en goot ik wat warm water over de opening, toen ging t ineens erg makkelijk

Je kunt ook met een soldeerbout de as verwarmen maarja net als met heel warm waten of feun of verfbrander bestaat t risico van vervormen

hoop dat je hier wat aan hebt :cool: suc6
uiteraard ga ik je project volgen :p

UPDATE: vandaag besloten de tractor af te ronden en dus een eenvoudig monteersysteem voor de achterwielen te bedenken, toch weer met lego as daar voorzichtig een juist binnendiameter in gedraaid.. Over de as van de motor gelijmd, uit laten harden. Toen en 2cm van de as op de velgen af gehaald en daar een dik 1.5-2cm lego tandwiel op balanceerd, gelijmd en verstevigd met hotglue.

Gelukt!! Daarna waa het tijd om te testen en te filmen, helaas ging het mis... Ik koppelde de trailerbak aan en dat was binnen eerst geen punt, maar buiten voor de deur op oneven stenen werd het teveel en de motor hield er mee op :(

Het ruikt verbrandt, stiekem hoop ik dat t alleen de motor is, die ik dan kan vervangen maar sinds t hele tandwiel behuizing in de bruder body is verlijmd kan ik iig niet zo snel meer kiezen voor een alternatiev als servo's

Ik ben helaas door deze telleurstelling gedwongen om te wachten tot ik weer de nodig motivatie heb gevonden, momenteel ben ik t zat

(De planning was om na t testen de verlichting te herdoen, maar ook dat zie ik niet zitten voordat ik een goed functioneerende rijvaardigheidstest maak)

Niet opgeven, motortje demonteren en apart testen, dan weet je meteen waar het probleem ligt. Als het uit een bestaande aandrijving komt, is het waarschijnlijk een standaard formaat, dus een vervanger vinden zou geen probleem mogen zijn. Daarna is het ofwel beperken tot vlakke ondergrond, ofwel zwaarder gaan uitvoeren.

Was der al bang voor.

Ik heb der zo 1 gebouwd met een rb motor met een tamiya achter as dat blijft wel goed

Zelfs met andere banden (meer grip )

Niet opgeven, motortje demonteren en apart testen, dan weet je meteen waar het probleem ligt. Als het uit een bestaande aandrijving komt, is het waarschijnlijk een standaard formaat, dus een vervanger vinden zou geen probleem mogen zijn. Daarna is het ofwel beperken tot vlakke ondergrond, ofwel zwaarder gaan uitvoeren.

het stinkt iig nogsteeds zal em morgen eens open halen..
wilde eerst even rust aan mn koppie :rolleyes:
dus maar eens zien hoe of wat...

Was der al bang voor.

Ik heb der zo 1 gebouwd met een rb motor met een tamiya achter as dat blijft wel goed

Zelfs met andere banden (meer grip )

rb motor?
wat voor tamiya achteras (afkomstig van welk chassis?)

EXTRA:
was vandaag weer in de Kringloop en vond daar de volgende tractor
dacht eerst bijna zeker te weten dat t Bruder was maar trijfelde
voornamelijk over het formaat, het plastic is trouwens ook dunner

bij thuiskomst dus deze foto's gemaakt...
als ik op stoel en stuurwiel beoordeel zou ik haast zeggen 1:12?

is het trouwens een FENDT??

68359_247911075370118_35425206_n.jpg

1554559_247911042036788_1689373927_n.jpg

(denk erover om em kado te doen aan de buurman en hopen dat hij ook beetje verslaafd raakt aan ombouwen hij is 40-50 en 20-30jaar ervaring met draaimachines/freesmachines etc. (heeft praktisch alles))

Back