Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi trucje met de lego, het is wel zo handig om achteraf nog ergens bij te kunnen.
Ik had gedacht dat je meer plaats zou hebben in de neus van de tractor,
maar je kunt dus blijkbaar alle ruimte (ook onder de stoel) goed gebruiken!
Misschien wat minder rijtijd, maar dan hoef je tenminste niet te wachten en kan je verder met de spullen die je liggen hebt. Het motortje voor de aandrijving zal zodanig veel wel niet verbruiken...
Stel dat je alles optimaal kan indelen, her en der wat wegdremelt, en dat je enkel een stuurservo, accu, regelaar, 2-kan. ontvanger en accu wilt inbouwen (enkel de rijfuncties zonder extra's); denk je dat je een standaard formaat servo zou kwijtkunnen in de neus, en een accu bestaande uit 6 AA(A) cellen? Of is de micro servo die je zelf hebt, qua afmetingen reeds dicht tegenaan het maximum qua ruimte?
Ziet er goed uit, alles mooi weggewerkt.
Er zijn veel verschillende mogelijkheden/ niveau's in het ombouwen van een Bruder model.
Als je de tractor-bouwverslagen op alleen dit forum al vergelijkt, zie je een ombouw met reductiemotoren, eentje met een tandwielkastje uit een speelgoedwagen, en eentje met een zelfgebouwde overbrenging op een messing gefreesd chassis.
Verschillende manieren, verschillende technieken, maar vooral ook een groot verschil in prijs (zowel in tijd als in gebruikte componenten).
Terwijl iemand enkel wil rijden, zal iemand anders een werkend hefmechanisme willen, in nog een ander verslag zie ik zelfs een op afstand bediend dakluikje.
Een concrete prijs is moeilijk bij zelfbouw/ombouw, ik zou persoonlijk liever zelf eentje bouwen naar eigen eisen en wensen. Het is wat de gek (die zelf niet de capaciteiten heeft zelf eentje te bouwen) ervoor geeft. Ik zou het zelf niet beter doen, maar vergelijkend met andere ombouwen zou ik blij zijn als je je materiaalskosten terug kan verdienen. Voor een hogere prijs zou ik hogere eisen hebben, zoals het achteruit rijden is echt onmisbaar, niets wat een simpel regelaartje niet kan oplossen natuurlijk.
Gewoon zelf houden, en eerst de achteruit, lampjes, en askoppelingen fixen.
Als je hem alsnog wilt verkopen, dan is hij zonder werk.
Iemand die een omgebouwd model wilt aankopen, om er zelf geen werk aan te hebben,
zal waarschijnlijk ook geen zin hebben om die laatste dingen dan wél zelf te doen.
Ik heb zonet een tractor gekocht. (start van een bouwverslagje volgt een deze weken).
Na 2 uur ligt alles uit elkaar (dat Bruder robuust speelgoed is en niet bedoeld is om los te gaan, is weeral duidelijk geworden), enkel de achterwielen zitten nog vast op de achteras, hoe heb jij deze losgekregen? Nog harder trekken, of de as doormidden zagen?
Niet opgeven, motortje demonteren en apart testen, dan weet je meteen waar het probleem ligt. Als het uit een bestaande aandrijving komt, is het waarschijnlijk een standaard formaat, dus een vervanger vinden zou geen probleem mogen zijn. Daarna is het ofwel beperken tot vlakke ondergrond, ofwel zwaarder gaan uitvoeren.
Was der al bang voor.
Ik heb der zo 1 gebouwd met een rb motor met een tamiya achter as dat blijft wel goed
Zelfs met andere banden (meer grip )