Rc paramotor in nederland?

Ik gebruik zowel double skin, single skin en hybrid en ik zou echt niet weten welke form beter of sneller vliegt. Mijn ervaring is wel dat vooral het opstijgen met hybrid makkelijker gaat. Maar wat vliegen of snelheid betreft zie of merk ik geen verschil. Mogelijk dat Piet van RCPPG daar een gefundeerd antwoord op heeft.

Na iedere keer controleer ik mijn model en
ook deze keer de bovengenoemde Bullix. Ik merkte dat de motor niet helemaal vast zat en bij nadere controle zag ik tot mijn verbazing het volgende:
Het kruis waarmee de motor van Hacker vast zit aan het chassis, was op alle vier de punten gebroken.
De motor zit er al op vanaf het begin maar dit was toch wel heel apart. Trillingen, onbalans van de propeller (s). Het zou kunnen. Geluk gehad dat hij nog klemde en ik de motor niet verloren ben. Soms zit het mee!

Erik.

20230623_213929.jpg

Zo wat een mazzel. Misschien goed om dit te bekijken en toe te passen. Maakt voor mij veel verschil. Echt merkbaar minder trillingen. Het apparaatje dat hij gebruikt heb ik op Amazon gekocht.

Goedemiddag,

Ik zit al aantal jaar in de model hobby en zou graag met para willen beginnen. Ik had het idee zelf een trike te bouwen met een 5cc methanol motor?

Ik zou alleen niet zo goed weten wat van scherm kwa grote ect ect.
Heb het topic al aardig door gespit. Maar in NL Dus weinig rc para's? Jammer. ;).

Zouden jullie mij misschien wat tips kunnen geven?
De trike moet ik denk ik bouwen van hout of aluminium?

( waarom nou met een methanol motor? Omdat ik eigenlijk alles met methanol vlieg xD. )

Mvg Thijs!

Het starten van de motor tussen de lijntjes is al een uitdaging.
Om daarna je trike het juiste zetje te kunnen geven om in de lucht te komen is de volgende uitdaging.
Bouwtips:
Het belangrijkste is het juiste gewicht.
Kijk daarvoor eens goed rond op de site van Cefics.
De aangaven die Opale doet zijn ronduit zwaar overdreven.
Zoek een scherm uit en probeer met je bouwsel in de buurt van het aangegeven gewicht te komen.
Wordt het te zwaar of te licht, kies dan een ander scherm.
Van welk materiaal je bouwt maakt niet zo veel uit, als het maar stevig genoeg is om de "landingen" te overleven.
Wat wel iets is om na te denken is de motorkoeling.
In principe bouw je de motor achterste voren (pusher).
Dat zorgt op zich al voor een slechte koeling.
Verder is er dan vrij weinig keuze voor de juiste linkse propeller.

Groeten,

Piet

Back