Rc paramotor in nederland?

We hadden het geluk om nog net de laatste zomerdag van dit jaar te mogen krijgen.
Veel zon en weinig wind maakte het een schitterende dag.
Er hadden iets van 20 piloten aangemeld die allen veel konden vliegen.
Er zullen vast foto's en video's gemaakt zijn, ik heb er echter nog geen terug gezien.
Volgend jaar gaan we weer iets organiseren.

Hallo,
Ik heb sinds kort een parapente met de mogelijkheid voor een speedbar.
De servo's voor de besturing van de armen heb ik in de piloot zitten. Mike L van Opale. Nu kunnen de servo's voor de speedbar in zijn body maar ook in zijn benen.

Echter in de overall van de piikloot zitten niet overal graatjes voor de hevels van die servo's.
Bijmaken is geen probleem maar voor ik dat ga doen, ben ik benieuwd hoe anderen dat opgelost hebben.
Opale gaf als antwoord dat het om het even is. Maar zeiden niets over het ontbreken van de graatjes in de overall.

Erik.

Bedankt voor het antwoord.
Ik heb uiteraard die beschrijving ook maar begon te twijfelen toen ik ook een gaatje in de rugzak vond ter hoogte van de benen. Ik dacht dat ik de lijnen dan ook buiten de rugzak om zou kunnen maken maar mistte de gaatjes in de overall bij de benen. Vandaar mijn vraag.

Ik ga het in ieder geval nu zo maken als de beschrijving aan geeft.

Echter van Mathieu van Opale kreeg ik dus het antwoord dat het op allebei de manieren zou kunnen. En ik zag op beschrijvingen van Cefics dat zij de servo's in de benen hebben zitten. Vandaar mijn vraag op het forum.

Ik ben wel benieuwd of je daadwerkelijk in de lucht de versnelling ziet en/of merkt.

Erik

Inmiddels de servo's in de body gezet en afgesteld. Nu nog windkracht 6 hier maar het wordt kennelijk de komende dagen beter. Dan kan Mike L met de Gross Alps 2.8 de lucht in en kijken hoe dat de speedbar werkt.

Tot nu toe in ieder geval een hele fijne combinatie.
17485266038664782547153441480524.jpg

Ik kan dik 20 minuten vliegen met 6 cellen 4400 mAh met een Dualsky XM4250- EA10 en drieblad 14x9.

Erik

Dit is op het strand van Groede, dat ligt tussen Breskens en Cadzand. Wij staan daar met onze caravan. Wij wonen in Eindhoven. Maar dat wist je kennelijk al want wij hebben het langer geleden als eens over PSV gehad.

Erik.

Inderdaad met als achtergrond de duinen of de zee. Geweldig. Ik heb hier al heel wat tijd met mijn parapentes en trikes doorgebracht en dan nu met Mike L. Ik meen dat ik al eens een filmpje geplaatst heb terwijl mijn dochter met haar drone de parapente filmt boven het strand en de zee. Maar nu nog steeds zeer harde wind.

Een Cross-alps reageert uitstekend op een speedbar.
En dankzij de hybride bouwwijze is een verstelling tot aan 5 á 6 cm mogelijk.
Je kunt dit testen door te kijken tot aan welk moment de neuslijst in het midden begint te klapperen, dan weet je dat je net iets te ver bent gegaan.

Vandaag zou het minder waaien maar witte koppen op de golven dus windkracht 5/6. Morgen nieuwe ronde met nieuwe kansen. Ik ben wel super benieuwd naar de werking van de speedbar. Jullie horen van mij zodra het gelukt is.

Erik.

Back