Raket lanceren???

icon_pm.gif
:hammer:

HELP!!!!

Net muco op gebeld of ze de c6-3 raketmotor hadden en ja hoor zoals altijd als je iets nodig hebt is het er niet. Maar ik zit nu met het volgende probleem. Ik moet die motor wel hebben want ik kan wel voor een lichtere motor gaan maar dan heb ik de kans dat het maximum start gewicht wordt overschreden. En ik wil niet boven de 15 euro totaal voor de motor uitkomen.

Wie o wie weet een oplossingen. P.S. kan niet al te ver reizen dus in de omgeving van amsterdam en woerden zou wel zo prettig wezen. Of per post.

P.S. heb jij die motors ook ceo?? Zo ja kan ik die ook via de post laten bezorgen en hoeveel kost dat?? En hoe lang duurt het voordat ik ze dan binnen heb.

Bij voorbaat dank

Alwin Winius

welke heb je precies nodig, ik zit momenteel slecht in de voorraad en omdat er een hele batch is afgekeurd bij de producent.(Alle C motoren) En ze zijn dus momenteel niet te krijgen in Europa.

Vul anders gewoon het bestel form op de site in en dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Heb ze besteld hoop dat je ze op voorraad hebt. Anders zit ik toch wel met een groot probleem. Moet het namelijk zo snel mogelijk hebben (kan niet verder met mijn sw anders) en dan kan ik ook geen examen doen.

Of is er ook een alternatieve motor voor een raket van ongeveer 100-150 gram

CYA

Alwin Winius

Wat is het in ene rustig in deze groep??? Helemaal niks meer . Is er een groot evenement ofzo>>

CYA

P.S. die motor wordt momenteel al een beetje spoederig!!!

handig tabelltje

motor type max liftof weight

A8-3 85 gram
B6-2 127 gram
C5-3 226 gram
D12-3 396 gram

dit is dud ongeveer het max wat je er mee kunt lanceren .

met ee b 6-4 kun je maximaal 113 gram lanceren.

maak je de lanceer pen wat langer dan kan je daar wel een beetje over heen.

Weet iemand een ander alternatief voor deze raket?? Een motor die wel te krijgen is of heeft iemand nog zo;n motor liggen en gebruikt ze momenteel toch niet?? Want ik moet hem zo snel mogelijk hebben anders heb ik een groot probleem!!

wie kan me helpen met dit probleem??

Bij voorbaat dank

Alwin Winius

P.S. als je een motor hebt liggen en in de buurt woont regie grenzen NH-ZH-UT want veel verder zal ik niet kunnen komen op de fiets!!

Ik heb inmiddels gelukkig toch de motors nog kunnen krijgen wel een vertraging van 3 weken met me sector werkstuk en veel druk op een bepaald persoon moeten uit oefenen zal maar geen namen noemen. Diegene weet wel wie ik bedoel.

raket.jpg

FOTO: raket links was eerste raket weegt 450 gram en raket 2 rechter weegt 58 gram

Dus ik ga hem binnenkort afronden.

Mzzl 8)

Nou, Ready to Launch!!!!

Deze week gaat die de lucht in waarschijnlijk als het weer meezit!!

Mzzl 8)

Is helaas toch maar ff uitgesteld ivm de tijd te kort was om alles voor te bereiden!! Na de vakantie!!

BTW: weet iemand hoe het zit met de parachute?? Mag die iets stroef lopen?? of moet die echt met een zuchtje wind er al uit vliegen???

mzzl 8)

In principe eeft die "afterblast" wel wat kracht hoor.
Maar hoe komt het eigenlijk zoalang duurt tegen dat je klaar bent geen haast?
In die tijd had ik al mijn eigen rakketmotertjes gebouwd :p
Veel geluk maak vel foto's ;)

mvg,

Als je shute te strak in de buis zit loop je de kans dat hij blijft hangen.

dit is een goede vuistregel,als je de raket ondersteboven houd en schud dan mag de kegel er niet uitvallen.

De shute moet er echter zonder schudden uitschuiven als je dat doet.Zit je chute te strak ik de buis,dan loop je het risico dat je er gaten in brand met alle gevolgen van dien.

De shute moet er echter zonder schudden uitschuiven als je dat doet.Zit je chute te strak ik de buis,dan loop je het risico dat je er gaten in brand met alle gevolgen van dien.

Ehhh dus als die te strak zit komen er gaten in of niet??

Of juist niet??

mzzl 8)

Back