Radio schip Mi Amigo.

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Hans 1961, 19 jun 2024.

1. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Hans, Zou je de kiel niet beter de vorm van een rugvin van een orka kunnen geven? De kiel die je nu hebt zal gauw waterplanten vangen die bij achteruitslaan om het dwarsstuk haken. Aan de andere kant zit het gewicht zo wel lekker diep. Succes verder! Gr. Klaas.

2. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Mijn idee was nu kun je naar eigen inzicht plaklood er opdoen. Als dat alleen op het achterste gedeelte kan slijp ik de voorzijde er weer af. Heb verder eigelijk geen ervaring met waterplanten. Kijken tzt wel wat er gebeurd.
    Gr Hans

3. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Zo weer wat verder met de MiAmigo.
    Romp gespoten en technische ruimte weer ingebouwd teminste de motor en het roer. Verder de mast een beetje begonnen met bouwen en hier en daar wat afwerken. Even met de boot in het zwembadje gevaren dus de doop is gebeurd. Ook met mij kiel even gevaren deze weegt nu zo'n 800 gram ligt dan als een rots in de branding mooi voor als het een keer waait. Wil dan een stuk lood van het zelfde gewicht en zwaartepunt er uit kunnen halen.

Hier onder is hij met de kiel te zien.
    20240808_082034.jpg 20240808_081842.jpg

Bootjebouwer 2, ozy, Marc w en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. John1954

John1954

Lid geworden:
    30 mrt 2024
    Niet te geloven, wat gaat dat snel. Mooi hoor! Ik zag trouwens aan je Mebo dat je veel oog hebt voor detail. Ik stuur even een (volgens mij vrij zeldzame) foto mee die onder de brug gemaakt is van de Mi Amigo. Ook weer vol kleine details. Succes verder. onder de brug.jpg

Bootjebouwer 2 vindt dit leuk.
  5. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Bedankt John inderdaad een schitterende foto. Deze had ik nog niet gezien prachtig die deur met dat luik met patrijspoorten. En het reling hekje.
    Als je nog meer van dit soort foto's. Verder heb ik natuurlijk al een hele boel foto's van de gebruike foto sites.
    Bedankt. Gr Hans

6. Bootjebouwer 2

Bootjebouwer 2

Lid geworden:
    23 jul 2019
    Ik probeer mijn vrouw ook wijs te maken dat we een zwembadje moeten in de tuin.:D

7. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Een vraagje ik heb een Robbe Supra omgebouwd met Jeti naar 2.4 en nu last van de 1.3 puls afstand. De motor regelaar krijg ik niet in de 0 stand met de trim. In de zender is het niet mogelijk om de potmeter te verdraaien wat ik in mijn Robbe Mars wel kon doen. Weet iemand een regelaar op Ali waar je de 0 stand kan programeren of zo. Voor een borstelloos motortje.
    En één die voor en achteruit kan regelen. Tot zo'n 40 ampère of zo.
    Gr Hans

8. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    Hans, geen idee wat je met de 1.3 puls afstand bedoeld maar volg je onderstaande volgorde bij het inschakelen ?
    als je de zender eerst inschakeld en de gas knuppel daarna in de o stand brengt
    ( vermoed dat je hem eerst naar beneden moet bewegen om het alarm te stoppen van de zender)
    en je schakeld dan de ontvanger van je schip in staat deze op dat moment in de o stand.

als je deze volgorde niet respecteerd krijg je inderdaad geen correcte 0 stelling van je regelaar.

9. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    De oude puls afstand van Robbe van 1.3ms en dat is later 1.5ms geworden. Dus staan dan je servo's niet in het midden maar die verzet je gewoon een tandje. Ik zet eerst de zender aan gas in de midden stand en dan de ontvanger aan. Er gebeurd dan niks met de regelaar pas als ik mijn gashendel een beetje verdraaid dan geeft de regelaar een geluidje en gaat hij werken. Hij schakeld dus in als hij de 1.5ms pulsbreedte uit de ontvanger ziet.

Marc w vindt dit leuk.
  10. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Hans, Je had het dacht ik toch opgelost met een weerstandje van 430 Ohm? Dat lees ik in een eerder bericht over het aanpassen van de pulslengte voor de neutraalstand. Vind hier een regelaar waarbij je m.b.v. een programmeerkaart de middenstand aan kunt passen. Een 20A ESC is zwaar zat, dus ben je klaar voor een 20 Euro. Heb wel eens zo'n 12 A. ESC gehad en wat ik me ervan herinner is dat die op achteruit 50% vermogen gaf. Maar ik had geen programmeerkaart en misschien is ook dat daarmee wel in te stellen. Succes ermee!
    Gr. Klaas.
    https://nl.aliexpress.com/item/1005004106461787.html?gatewayAdapt=glo2nld

U kunt de programmering kaart te wijzigen de parameters, zoals: unidirectionele en bidirectionele, de positie van het neutrale punt van de afstandsbediening, en de rem. (kan schakelen tussen unidirectionele en bidirectionele bij zal.)

Laatst bewerkt: 11 aug 2024
  11. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Je hebt gelijk dat met die weerstand was achteraf geen succes. En erg veel gepriegel onder een print met te korte draden. Die zender hen ik toen voor mijn Tromp gebruikt deze heeft een rookie 35 regelaar heb daar geen problemen mee. En de Robbe Mars voor de Mebo2 was makkelijk aan te passen. Nou zal de Tromp en de Mebo2 nooit gelijk tijdig varen wel de Mebo2 en de MiAmigo dus de zender van de Tromp ook voor de MiAmigo. Begrijp je het nog.

12. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Ik heb zelf deze gevonden.
    Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
    €12,22 | Zmr 12/20/30/40/60/80/100A Bidirectionele Verstelbare Borstelloze Esc Voor Remote controle Auto Pneumatische Onderwater Propeller
    https://a.aliexpress.com/_EIWDGxP

Zou die software op de foto's in dat programeer stikje zitten of moet dat nog gedownload worden . En welke windows versie. Allemaal vragen he. Misschien gewoon proberen.

13. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Ja hoor Hans, kan het nog redelijk volgen. Dat is dezelfde regelaar uit de link die ik je stuurde. In wezen is het USB kabeltje de verbinding tussen PC en regelaar. In het kabeltje zal wel de "vertaalslag" tussen PC en regelaar zitten. Op je PC scherm zie je dan welke items in het programma van de ESC je aan kunt passen. Misschien wel handig dat je naast de middenstand ook de eindstanden aanpast naar je zender. Dan heb je een optimaal regelbereik. Met een beetje geluk zit er bij de programmeerkaart een manual waarin wordt gemeld of je nog iets moet downloaden. Gaat je wel lukken denk ik. We lezen je bevindingen wel. Gr. Klaas.

14. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Ik heb hem bestel met de programmeur. Afwachten maar.
    40 ampère beetje meer bec.

Laatst bewerkt: 11 aug 2024
  15. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    En nog snel leverbaar ook! Ben benieuwd. Gr. Klaas.

16. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    19 augustus iets meer dan een week.
    Ik heb ook wel dat met een hele lange levertijd best wel snel kwam. Maar Ali je weet het nooit.

17. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Heb dit jaar een paar keer gehad dat het bestelde mini buitenlopertje niet leverbaar was. Eerst een berichtje dat het september werd en een paar dagen later dat ze mijn geld terug zouden sturen. Was alleen om een beetje mee te spelen en te experimenteren. Gr. Klaas.

18. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Zoiets had ik een maand geleden. Magneetjes besteld op Ali om de opbouw vast te klikken werd ook na een paardagen het geld teruggestort.

Gr Hans

19. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Heb je geen oude cd of dvd spelers waar je die magneetjes uit kunt halen? Harddisks zitten ze ook in. Dienen om de leeskop zwevend te houden. Gr. Klaas.

20. Hans 1961

Hans 1961

Lid geworden:
    27 okt 2019
    Nou de programmeur en sec waren aangekomen. 2 avonden klooien met de PC maar het werkt. De programmeur het sticky dus moet in de PC nou heb ik er 4 maar 2 zagen hem niet en maar 1 maakte daar een com poort voor lekker dus.
    Verder had ik via Google zoeken de verkeerde software dus kreeg ik geen verbinding met de sec. Was een 32bit programmatje. En moest een programma zijn zonder 32bit. In het programma heb ik 1 instelling veranderd om in de sec te komen. En toen was het appeltje eitje. De nul stand veranderd met een paar keer proberen netjes trim in het midden. Wat me wel opviel dat af en toe na het inschakelen de sec niet wilde starten. Maar even zender uit en weer aan het dan doet hij het wel. Zie de foto's met komentaar.
    Gr Hans

Aankoop Ali deze keb ik dus iets te zwaar maar daar door meer bec.
    Screenshot_20240820_210824_AliExpress.jpg De programmeur de NC gebruik je niet verder gewoon het stekkertje er in zwart of bruin in GND.
    20240820_204235.jpg De programeer software.
    20240820_202504.jpg De ATMEL BOOTLOADER OP USB/com zetten.
    20240820_204123.jpg Ik heb daarna de connectie met de emsec gemaakt en deze geladen zodat ik de andere instelling niet zoe veranderen.
    20240820_202547.jpg 20240820_202519.jpg Van deze site heb ik de software gehaald.
    20240820_202515.jpg

Marc w vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina