Raar gedrag governor Microbeast plus HD

Discussie in 'Flybarless' gestart door Kjel Postema, 17 mei 2024.

  1. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.438
    Locatie:
    Woerden
    Dat is meestal het geval. In de regelaar zit een optocoupler. Een optocoupler is een led met een fotodiode of transistor in één volledig dichte plastic behuizing.
    De led zal knipperen in het ritme van de pulsen die uit de ontvanger komen. De lichtpulsen die de led afgeeft zullen de fotodiode of transistor laten geleiden en op die manier worden de pulsen van de ontvanger doorgegeven aan de regelaar.
    Omdat de led en de fotodiode/transistor enkele millimeters uit elkaar in een plastic behuizing zitten is er totaal geen elektrische verbinding tussen de ontvanger en de regelaar. Er zijn allerhande redenen voor zo'n scheiding maar dat is off-topic hier.
    Omdat de uitgang van veruit de meeste ontvangers niet voldoende stroom kan leveren om een led aan te sturen zijn er optocouplers met extra elektronica die dus ook voeding moet hebben. Weer andere optocouplers hebben die extra elektronica niet ingebouwd dus zal die op de print vlak bij die optocoupler zitten.
    Daarom raad ik aan die + draad altijd aan te sluiten dat voorkomt vragen zoals "waarom werkt het niet?"
     
    AHoogendijk vindt dit leuk.
  2. Kjel Postema

    Kjel Postema Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    6 jan 2021
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Ede
    Daar ben ik ook achtergekomen ja. o_O

    Dank je Ernst voor de uitleg, weer wat geleerd :thumbsup:! Dit is mijn eerste opto regelaar. Hiervoor alleen regelaars met bec gebruikt, waarvan ik de bec overigens nooit gebruikt heb, dus altijd de plus uit de plug verwijderd.
     

Deel Deze Pagina