QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

Zal nog een HD versie uitbrengen met wat variatie op shots. Was een heerlijke sessie alleen moest op het laatst wegrennen, want werd aangevallen door muggen.

De nieuwe setup is geweldig. Ik sta hier tussen bomen midden in het bos. Reflecties van alle kanten :D

Eerste acro vlucht met de QX-9 , moet de jello nog wegwerken...

Hey Roni,

Ik heb op mijn FPV quad ook wat last van Jello.
Dit komt toch voornamelijk door vibraties? (niet gebalanceerde motor op props e.d) of zijn er nog andere mogelijkheden

Mn Props zijn namelijk wel gebalanceerd maar ik voel wel enorme trillingen door mn quad als de props er niet op zitten en ik gooi er wat spanning op.

( toch een keer sunnysky's bestellen ;) )

Jello kan door diverse factoren voorkomen.
Props uit balans of gewoon slechte props..
Motoren veroorzaken teveel trillingen.
Gopro slecht bevestigd.

Maar wordt zoiezo veroorzaakt door vibratie's...

Tis altijd effe zoeken , soms lukt het van de eerste keer en soms zit je een paar uur te sukkelen :)

We gaan zoeken.

Props zijn ook niet van de beste qualiteid en mn motoren leveren behoorlijk wat vibraties (vind ik) laat ik daar beginnen met zoeken.

thx

het weer zit niet mee, maar kon het niet laten om tussen de buien door even te gassen. hij vliegt werkelijk snaarstrak, eigenlijk net als de orginele qx-9, alleen vele malen sneller en agressiever. de setup en de instellingen zijn exact gelijk gehouden om goed te vergelijken.

Wel gaaf zo'n ultra light versie lijkt wel wat op qx-8. Lichter is inderdaad vaak beter, behalve dat op high speed fpv vaak zwaarder beter vliegt gek genoeg.

ik ben voorlopig nog niet toe aan fpv, wil eerst fatsoenlijk kunnen vliegen. kan al aardig gassen, maar zodra ik ga draaien naar me toe, gaat het gas bijna dicht :) .
vandaar heb ik de lipo er ook exact midden onder hangen, bij alle 2. dit vliegt beter als er boven op, zoals ik het in eerste instantie had. ???gewicht lager? zwaartepunt onder de motoren? who knows....
nog een vraagje: als ik de flips en rolls wil gaan proberen :) moet de naze dan op level zetten? of gewoon op acro zoals ik normaal vlieg...

het weer zit niet mee, maar kon het niet laten om tussen de buien door even te gassen. hij vliegt werkelijk snaarstrak, eigenlijk net als de orginele qx-9, alleen vele malen sneller en agressiever. de setup en de instellingen zijn exact gelijk gehouden om goed te vergelijken.

Gaaf om te zien dat je er al twee gebouwd hebt:D
Zijn dat de carbon armen van Flyduino die je bij de lichtgewicht uitvoering toepast of is het zelfbouw?
Voor snelle acro moves idd beter, voor (horizontale) snelheid en stabiliteit kan je beter wat meer gewicht hebben. Wellicht kan je wat experimenteren met verschillende lipo's (qua capaciteit).

Gaaf om te zien dat je er al twee gebouwd hebt:D
Zijn dat de carbon armen van Flyduino die je bij de lichtgewicht uitvoering toepast of is het zelfbouw?
Voor snelle acro moves idd beter, voor (horizontale) snelheid en stabiliteit kan je beter wat meer gewicht hebben. Wellicht kan je wat experimenteren met verschillende lipo's (qua capaciteit).

zijn idd de flyduino armen, moet zeker nog experimenteren , maar wil de orginele qx-9 voor "netjes"vliegen houden en deze gaat dus gebruikt worden om mee te gassen. heb er nog niet echt mee kunnen vliegen door het weer, maar wat ik tot nu toe gezien heb met 9x4,7 props belooft wel wat, niet meer normaal zoveel power....

carbon buis:
* 25 cm 16x14 buis van uavframe weegt 28 gram
* 25 cm 16x?? buis van flyduino weegt 18 gram

behoorlijk verschil dus

Is geen probleem. Op deze frame komt het niet zo heel erg nauw met COG. Alles is vrijwel gecentralisseerd en de lipo is helemaal tegen de COG aan. Bij mij was het een minimaal verschil van een paar millimeter met of zonder gopro case.

Back