QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

Beste Lennie,

Kun je een groot aantal motormounts niet uit de andere platen halen? Of deze nu 1,5 of 2 mm zijn maakt ook niet uit toch...

Hierdoor houdt je weer ruimte over voor meer middendecks...lijkt me.

jeroen

Deze bedoel je? Het gaat idd om alleen de decks en motormouts. als je de platen bij de winkel koopt die Max in het begin linkte heb je 3 platen nodig om de 3 decks (2mm en 2x1,5mm) en motormounts (1,5mm) voor 4 frames te maken. die kosten bij elkaar €128.70 ex verzenden.
Dat is dan dus €32 en een beetje.. En dan houd je nog een halve plaat over.

QX-9freeslayout_zpsbf757cd6.png

Over die buizen kan ik niet veel zeggen. Waarschijnlijk zit er vinyl in verwerkt;), maar hoe sterk het is..??

@Lennie
Hebben jullie gewoon een freestafel thuis staan ?
Ben benieuwd hoe het eruit ziet ,
En waar kan ik ook zoiets aanschaffen ?

In de huiskamer?? Ik ben wel fanatiek, maar niet zo erg..

images

Nee, helaas dus niet. Ik regel alles via via..
Een freesbank is niet te betalen..

Hmmmm wil ook wel op het lijstje. Heb alleen geen mogelijkheid om te frezen

2

Zijn er nog plannen om dit QX-9 frame in productie te nemen? Ik zou ook wel een setje van die frame platen en motor mounts willen 'bestellen' eigenlijk ;).

Zal jullie erbij zetten, in de hoop dat de mensen op de lijst zelf nog iemand kunnen vinden die kan fresen...

Beste Lennie,

Kun je een groot aantal motormounts niet uit de andere platen halen? Of deze nu 1,5 of 2 mm zijn maakt ook niet uit toch...

Hierdoor houdt je weer ruimte over voor meer middendecks...lijkt me.

jeroen

Dat gaat niet helaas. De platen zijn 2 cm oversized aan beide kanten omdat het onafgewerkte randen heeft. Ook moet er tussen elk onderdeel minimaal 3mm ruimte zitten voor de frees zelf. Dus ik kan niet de hele plaat gebruiken. Alle 3 de platen hebben ook dezelfde maat. (behalve de dikte). Maar wees vrij te experimenteren met de layout, misschien kan het allemaal nog wel beter, maar ik kom gewoon tijd te kort. (Kan dit topic amper bijhouden..)

BELOOFDE PLANNEN VOOR DE FREESBANK:https://www.dropbox.com/s/ab7h6nmf0tg6fss/QX-9 Frees file.zip

Als deze niet werken graag even laten weten..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, flink bezig geweest om alles weer goed te krijgen sinds de laatste crash, wat me behoorlijk wat werk had bezorgd. Maar ja met zomer op komst moet mijn QX-9 snel weer helemaal klaar zijn!

Soms vind ik het fijn om wat raw beelden te posten.

Als er een bestelling komt, mag je mij ook wel op het lijstje zetten. Heb ooit een frame in China besteld bij rccut.com, prima kwaliteit trouwens daar zouden we ook een prijs aan kunnen vragen?

QX-9 nog maar eens afgestoft deze week, nog steeds dik favoriet;-)

Na een minuut raakt de QX-9 een tak en vervolgens de grond, direct vol gas erop en ff geland voor een korte inspectie. Geen schade gelukkig.

Sunnysky 2216 1100kv
30A esc's SK flashed
NanoWii/ MultiWii 2.2
1.3 Vtx
Spektrum 2.4 rc
Sony PZ0420
GoPro2
Simple OSD
Graupner 9'' E-Props (mijn laatste..:-( )
2200 Turnigy 4S 40C

Mooie vlucht man. r wel een perfecte plek om te vliegen. Je komt er helemaal met de auto bij.

Laatste graupners :). Ik heb er ook lang mee gedaan. Ik heb er 2 voor jou. Die kan ik toch niet gebruiken. De laatste crash was eindelijk teveel voor mijn graupners.

Mooie vlucht man. r wel een perfecte plek om te vliegen. Je komt er helemaal met de auto bij.

Laatste graupners :). Ik heb er ook lang mee gedaan. Ik heb er 2 voor jou. Die kan ik toch niet gebruiken. De laatste crash was eindelijk teveel voor mijn graupners.

Bedankt!
Die props wil ik best van je overnemen. Wat ook goed werkt is b.v. 9'' Graupners voor, en Gemfan 8x4,5 carbon versterkt achter. (leveren zo'n beetje hetzelfde aan trust)

Deze plek is aan hetzelfde weggetje waar wij laatst rond dat ven vlogen.
Is een leuk plekje, en geen water;)

Tuurlijk. Het zal met elke FC vliegen. Maar het is niet zo dat je met de naza dezelfde capriolen uit kunt halen als die die jongens doen.. Je merkt dat de naza niet van stunten houdt..

Tuurlijk. Het zal met elke FC vliegen. Maar het is niet zo dat je met de naza dezelfde capriolen uit kunt halen als die die jongens doen.. Je merkt dat de naza niet van stunten houdt..

Hey lennie

Spijtig om te lezen dat het niet voor iedereen gaat lukken om het frame te laten frezen.
Aan de lijst te zien ben ik niet bij de eerste vier , denk ik.
In ieder geval vond ik het een super initiatief van jouw :thumbsup:
Ik ga zelf eens zien of ik iemand vind.

Tom

QX-9 trainingsessie van gisteren avond van Max en mij. Lekker gevlogen op de nieuwe veld wat max gevonden had.

vlcsnap2013061009h34m35.jpg

vlcsnap2013061009h35m22.jpg

vlcsnap2013061009h35m58.jpg

yes..mijn QX-9-k1 frame vliegt! Dank aan max voor het flashen van de esc's en boris voor het instellen van mijn naze32 bordje, zender en kalibreren van de esc's.

Nu nog even het bordjes afbouwen en ik kan de wie in.
Helaas duurt het nog tot eind juni voor ik mijn fatshark dominator binnen heb.

Als ik de de nieuwe frampjes binnen heb ga ik snel ombouwen aangezien mijn onderplaatje nu toch wel te zwak is.

ps k1 de bij QX-9-k1 staat voor kammetje 1...

Hoi Max,

Net via Ebay een inverted Vee antenna besteld voor mijn FPV set. De standaard dipole antenna was niet goed te gebruiken met ook nog een low pass filter ertussen. Nu zie ik alleen op Rangevideo staan dat deze antennes 'verticaal' geplaatst moeten worden. Heb jij een goede foto van hoe de antenne bij jou zit. Ik meen ergen een keer te hebben gezien dat deze bij jou plat ligt (dus horizontaal)

Groet,
Menno

ps, sorry voor de off topic vraag :p

QX-9 nog maar eens afgestoft deze week, nog steeds dik favoriet;-)

Na een minuut raakt de QX-9 een tak en vervolgens de grond, direct vol gas erop en ff geland voor een korte inspectie. Geen schade gelukkig.

Sunnysky 2216 1100kv
30A esc's SK flashed
NanoWii/ MultiWii 2.2
1.3 Vtx
Spektrum 2.4 rc
Sony PZ0420
GoPro2
Simple OSD
Graupner 9'' E-Props (mijn laatste..:-( )
2200 Turnigy 4S 40C

Ik heb de fatshark dominator V3 besteld bij electronicarc.com voor 249 euro.

Bij HK kost deze 239 euro dan komt daar nog verzending en btw bij normaal.

Ik zat daar ook al te kijken (met precies dezelfde afweging die jij hebt over het bestellen bij HK). Bij HK zijn ze nu op voorraad dus hopelijk is er ook een doos met Dominators op weg naar Spanje :D.

Edit: zojuist ook besteld daar ;).

Laatst bewerkt:
Even hierin ter documentatie. Nummer 1 en nummer 2 QX-9 op de wereld bij mekaar :D

Nice! Maar het duurt niet lang meer hoor.. Binnenkort komen er 4 broertjes bij.. Spul van flyduino is er.. motoren en props bennen er.. Alleen de esc's liggen bij onze grenswachtertjes..

Back