QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

Oh, das vlot zat zeg!!

9 of 10 inch?

Mooi gedaan Menno! Heb je de balans wel ongeveer in 't midden? Neem aan dat je wel met camera hebt gevlogen..

Ga je 'm nog oranje schilderen?:-)

@Drommels;
Hier nog een kort filmpje van de QX-9 gevlogen met een 3S Lipo (Turnigy 2200mah 35-45)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ik aan @Quadromax en @Garbungel wil vragen; vliegen jullie de qx9 alleen fpv of ook line of sight?

Dit toestel is met 2 seconden al zo ver weg dat je voor en achter alleen nog kan onderscheiden als je in een continue voorwaartse beweging blijft vliegen.
Ik vlieg alleen FPV met dit ding. Heb mijn warthox quad voor LOS vliegen. 4S is heel erg wennen voor LOS inderdaad, omdat het zo hard gaat. Jij hebt er geen gopro enz op, dus dat scheelt behoorlijk wat in gewicht. Denk dat hout ook lichter is als carbon?

Ik en Max en wat QX-9 chasing

vlcsnap2013042917h16m09.jpg

vlcsnap2013042917h14m52.jpg

vlcsnap2013042917h14m21.jpg

Laatst bewerkt:
D@mnn, net een rondje gevlogen met een houten variant van dit frame met de Sunnysky op 4S. Dat is even wennen. Wat een raket :eek:

Moet gewoon weer opnieuw leren vliegen.

Heeft iemand dit frame al met een open pilot fc geprobeerd. Ik heb lage P waarden en hoge I waarden.

Ik ben benieuwd naar de tuning waarden van anderen.

burytasu.jpg

Wat is het gewicht v/d houten versie in vergelijking met de carbon versie?

Hier weer een QX-9 sessie.....ben helemaal weg van dit ding.

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan bedoel je de pootjes? Hoe zou houten center zijn met alu pootjes?

Ik heb in het crash toppic een aantal foto's geplaatst. Bottom plate is vrij dik en daardoor relatief ongeschonden, de rest is helemaal stuk.

De houten versie was meer een probeersel om te kijken of het model mij bevalt. Waarschijnlijk ga ik binnenkort een Carbon variant maken.

Roni, ik wist meteen dat nadat ik vandaag een test heb gedaan door mijn wijk (lopend) en dan met mijn DVR beelden terugkijken dat dit beter was. Het grootste verschil wat ik merk is dat ik in plaats van grote glitches nu alleen zo nu en dan een heel dun lijntje in het beeld zie. Dat is eigenlijk wel ideaal om goed door te kunnen vliegen.

Dit is een zeer leuke track. Ik heb toestemming van die eigenaar om daar gewoon te vliegen wanneer ik wil :D. Kunnen zeker wel een keer meet doen daar!

Gek genoeg heb ik nooit moeite om staand te vliegen. Hoor het van meer mensen dat ze het niet begrijpen, maar ik snap jullie niet :D. Staan is toch geen probleem.....je moet je zintuigen hun werk laten doen.
Was hier zelfs nog de hele vlucht aan het kletsen met die mensen :D.

Volgende keer mijn graupners erafhalen en dan wat verder pushen daar ;)

Man man man, wat kan jij knuppelen! Kan ik een handtekening krijgen? ;)

Zou het voor het gewicht veel uitmaken als alle plates uit 2mm carbon worden gehaald? Dat de topplate niet kan buigen is voor het ontwerp niet essentieel denk ik?

Man man man, wat kan jij knuppelen! Kan ik een handtekening krijgen? ;)
lol....het is de frame en de fc die het allemaal doen.

Zou het voor het gewicht veel uitmaken als alle plates uit 2mm carbon worden gehaald? Dat de topplate niet kan buigen is voor het ontwerp niet essentieel denk ik?
Zal niet echt veel uitmaken. Bij mij is deze ook niet gebogen momenteel. Het is nu meer cosmetisch. Bovenplaat is ook 1.5mm en onderplaat 2mm.

Back