Quadrocopter bouwen

Of je stelt gewoon hier je vragen en valt het allemaal wel mee.

Daar was ik ook al mee bezig :)

Denk dat ik het nu wel allemaal door heb.. op de ESC/motor aansluiting na.
Want zit nog steeds met de twijfel of het boardje het zelf niet kan regelen of de motor CW of CCW moet draaien..

De aansluiting van de motor op de regelaar bepaalt de draairichting van de motor.
Daar hoort dan ook de CW of CCW prop bij zie de beschrijving voor de draairichting.
Klopt na het solderen de draairichting niet dan wissel je gewoon 2 van de 3 draden tussen regelaar en motor.
Het board zegt alleen maar harder of zachter draaien.

Trail and error gaat het dus worden :)

Zoals het er nu naar uit ziet wordt hij morgen af gesoldeerd, maar heb nog geen propadapter dus het wordt gewoon beetje spelen en instellingen checken :)

Had ik ook al ergens gelezen maar wordt ook weer tegen gesproken.
Ik heb maar op 1 esc de + aangesloten en de rest geisoleerd.
Voorkomen is beter dan genezen.

het enige wat je met je + draad doet die vanaf de esc komt is stroom op je bordje zetten en via je bordje weer op je ontvanger
dit mag heel weinig zijn daar je geen servo's aan hoeft te sturen dus kan je er gewoon 3 loshalen

gr.john

ps als je ze voorzichtig ui je stekkertjes haalt kan je ze altijd er weer terug in drukken bij verkoop of ander gebruik

hier in iedergeval de mannier om een draad eruit te halen, zodat je die ook weer kunt hergebruiken als dat nodig is:

Xv63426.jpg

a3712252-86-ServoExt02.jpg

a3712253-247-ServoExt03.jpg

voor zover ik heb begrepen heb, kan het goed en fout gaan als je meerdere esc de stroom laat leveren. als de spanning van de bec uit de regelaar gelijk is binnen de 5 of 10 mv, gaat het goed, zodra het verschil tussen de verschillende becs meer is gaat het waarschijnlijk niet goed en kan je bec uit branden.

he kan op mijn werk geen filmpjes bekijken maar heb je de regelaars aan de motoren gesoldeert of heb je stekkertjes gebruikt bij ons is de ervaring dat je ze beter kan solderen verschillende hebben dit soort problemen gehad als ze met stekkertjes werkten dus verbindingen tussen regelaars en motoren altijd solderen

Back