Protech Zoom 450 ontvangst problemen

Hey,

om de 4 a 5 vluchten heb ik problemen met ontvangst van AR 6200. Maakt goede verbinding met dx6i, maar als ik 15 seconden in de lucht hang voel ik dat hij de verbinding verliest gedurende fractie van seconde. Hierna blinkt de ontvanger, als bevestiging dat er stroombreuk was.

Vind geen vals contact. Haal dan alles even uiteen. Hierna kan ik weer wat vluchten doen, tot hetzelfde probleem weer voorvalt.

Dacht aan deze mogelijke problemen:
- ingebouwde BEC van ESC (protech)
- Storing van signaal door extrene factor. (Luchthaven Zaventem hiernaast)
- Toch ergens vals contact... maar hoe vinden. Heb er al mee langs alle kanten geschud in mijn handen, en dan krijg ik het probleem niet.
- Slechte ontvanger (AR6200)

Iemand oplossingen?

hallo,
Ik heb zelf ook een zoom450, ik heb de regelaar vervangen omdat deze steeds uitviel, helaas wederom een protech regelaar, deze is ook uitgevallen net op het moment dat ik uit een looping kwam, totale heli uitgesmeerd dus . Ik ga bijna denken dat het aan de BEC ligt. Als jij hetzelfde ondervind zou ik gaan denken dat het een protech kwaal is. Misschien ga ik eens een andere regelaar proberen.
Geen suggesties voor je, jij voor mij? Heb je het probleem nog.?
ben hem nu aan het opbouwen namelijk.

mvrgr Chris

Ik heb nog een andere regelaar + BEC liggen. Wel ook van protech. Ga deze eens wisselen. Moet wel zeggen dat de problemen heel onregelmatig zijn, en dat maakt het net moelijk om probleem te vinden.

Statische elektriciteit:
hoe geraak je daar van af?

Ik denk niet dat het statische elektriciteit is.
dan zouden veel meer heli er last van hebben zouo ik denken.
heb je de standaard regelaar van de zoom 450 gebruikt, zo ja, dan zou je de andere kunnen proberen(mischien een produktie foutje), houd me aub op de hoogte.

Heb via de lokale shop een condensator gehad om op een open poort van de ontvanger aan te sluiten. Helpt niet.
Het is me nu duidelijk dat eigenlijk niet de ontvanger het probleem is, maar de hele voeding.

Ga dus nu toch de regelaar vervangen en verder zien of dit helpt.

en heeft het geholpen?
Ik moet mijn zoom namelijk nog steeds afbouwen

en?

heeft het geholpen het veranderen van de voeding?

Even twee weken af geweest (vrouw bevallen van zoontje ;)).

Nu weer wat tijd voor de heli. Heb de esc veradert door andere apollo 40. Probleem blijft net hetzelfde...

Ook heel onregelmatig. Soms kan ik 1 lipo opvliegen zonder storing te hebben. 15 minuten later kan ik wel problemen hebben met een andere lipo. 1x stond hij ineens op de grond :eek: van 30cm hoog. Gelukkig niets gebroken.

Het enige dat ik nog weet te proberen is de staart te aarden aan motor. Weet anders niet wat te doen... :(

Hulp is welkom.

Ik heb wel eens een draadbreuk gehad in een accudraad.

was bijna niet te vinden, tot ik bij stom toeval de batterij in een bepaalde hoek hield,en de regelaar opnieuw initialiseerde

Misschien dat er een thermische beveiliging in schiet
Bv na 2 tellen stickbangen wordt je regelaar heet

Statische ontlading wordt eerder als een storing opgevangen in een ontvanger, met een beetje inpuiten van de riem kun je dit al verminderen.

Pak een beetje wd40 om te beginnen, en zorg dat de belt hiermee doordrenkt raakt (dus over de gehele lengte ingevet)

In het geval van statische electriciteit kan dit schelen

Heb nu de staart verbonden met basis van de motor. Heb nog maar één vlucht gedaan, en wil niet te vroeg juichen, maar het probleem lijkt opgelost :p. Als wind wat gaat vallen zal ik nog een testvlucht kunnen doen.

Inspuiten van de belt scheelt, het lost het probleem niet op..

Maar voor je denkt dat je het gevonden hebt, weet je zeker dat je de andere mogelijkheden uit hebt kunnen sluiten?
Draadbreuk etc..

Bij mijn tweede vlucht met de modificatie in de grond gevlogen na 3 minuten. :( Gelukkig maar een heel lichte crash.
Mijn fout, was eigenlijk te moe, en wat overmoedig om te vliegen. Denk wel nog steeds dat de aarding van de staart de juiste oplossing is. Ga zo snel mogelijk reparaties uitvoeren en hem terug in de lucht krijgen.

En toen was het stil. Het is moeilijk en duur om aan onderdelen te komen. Een complete Zoom 450ARF kost nog maar €100. Waarschijnlijk dumpprijs.

Ik heb een 450 ARF liggen :-)
Mijn probleem was dat de vijzen van zeer slechte kwaliteit zijn. Enkel met setje GOEDE inbussleutel was het mogelijk aan deze heli te werken.
Ondertussen steekt alles weer ineen, en zou ik voor eind van de week hem weer in de lucht willen krijgen.
Will let you know...

Heb ondertussen hem weer in de lucht gekregen. Alles moet weer afgesteld worden uiteraard.
Heb het gevoel dat ik hem nooit goed afgesteld ga krijgen. Ligt het aan mij of de heli, dat weet ik niet.
Probleem van ontvangst is er weer :-(. Dus had ik paar weken terug gewoon geluk met die aarding? Weet ik nog niet. Zal moeten blijven proberen.

Back