Hallo Han,
De informatie over deze boot is schaars en slecht te vinden; Graupner geeft alleen een nummer voor de prop, een plastic drieblad, waarschijnlijk rond de Ø36 mm, maar dat is iets dat je zelf kunt opmeten.
Als ik me niet vergis heeft o.a. Kintec racing een drieblad metaalversie van deze prop.
Een metalen prop buigt niet onder last en zal een beter rendement hebben, de boot zal er sneller mee zijn.
Nadeel van een metaalprop is het feit, dat die gescherpt en gebalanceerd moeten worden.
Welk maat heeft de schroefas? Niet onbelangrijk als je een vervangende prop zoekt.
Ik weet alleen dat de motor een 2636Kv motor is, als ik op de sticker op de foto's af kan gaan, welke diameter weet ik niet, waarschijnlijk is het een 28 mm motor, ook dat kun je zelf nameten.
Op 3S zit je rond de 26000 toeren onder last, dat is voor een tunnel niet veel, maar daarvoor is het ook een RTR boot.
Ik ken de boot niet uit eigen ervaring, dus ik weet niet hoe het onderwaterschip eruit ziet, als je een paar foto's van de boot (inclusief onderzijde) wilt plaatsen dan kunnen de 'locale' tunnelvaarders je wel vertellen of sneller maken tot de mogelijkheden behoort zonder grote om- en herbouw werkzaamheden.
Bij het zoeken naar info kwam ik deze site tegen:
http://www.futurheli.com/product.php?id_product=4604
Daarop deze video, die lijkt van de Rhode Island, maar als je de video op Youtube bekijkt dan blijken er hele andere componenten gebruikt te zijn...:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZNohKGRl93U#!
Sterker nog, het is een hele andere romp:
https://www.google.nl/search?q=grau...OS7AbVyYGIAw&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1280&bih=874
Op de filmpjes van de R.I zelf gaat het écht niet zó hard.
Groeten, Jan.