stunthenk
PH-SAM
Inmiddels is de Gannet bekleed. Ik heb daarvoor het witte tissue uit de doos gebruikt. Dit is dun modelspan, een papier waar ik goed bekend mee ben, dus hopelijk geeft dat een beter resultaat dan bij de Piper Cruiser, waar ik een gladder en harder tissue voor heb gebruikt. Het vel was alleen opgevouwen, dus heb ik het eerst gestreken. Geen stoom gebruiken! De vouwen gingen niet helemaal weg, dus bij het uitsnijden van de verschillende stukken heb ik de vouwen zo veel mogelijk vermeden. De staartdelen zijn aan weerskanten elk met 1 stuk tissue bekleed, de romp is in stroken bekleed. Stroken die steeds drie tot 4 romplatjes bestreken. De vleugelhelften zijn alleen aan de bovenkant bekleed, omdat ze nog over de ondersteldrager heen moeten worden gelijmd. Staartdelen en romp zijn al vochtig gemaakt met de plantenspuit en mooi strak opgedroogd, de vleugel had nog een paar plekken die nog wat strakker mochten dus die heb ik nog een tweede keer ingevocht, nu iets natter. Morgen maar zien of dat heeft geholpen. Volgende stap wordt de onderdelen te spanlakken, twee laagjes, alvorens te proberen ze te verven. In plaats van de eerder genoemde Humbrol ga ik Tamiya verf gebruiken, en steef naar een transparante laag met de airbrush. Nog even zien of ik het cockpit 'glas' voor- of na het verven ga aanbrengen.