Probleem Opgelost : Gas/Motor doet niks

Stefan,

TRG-BRK: Cut-OFF zou dé stap in de goede richting moeten zijn.
Kijk nu eens op je scherm of hij het nul punt voor de gas heeft naar beneden gebracht.
Indien dit zo is:
Probeer het nu eerst in de "reverse" instelling van je gas-kanaal, wanneer dit nog niet lukt kan je het in "normal" nogmaals proberen.

Nee, heb zelf nooit een 3PK zender gehad.
De tijd dat ik nog R/C vaartuigen heb gehad is al meer dan 10 jaar geleden.
Ben voornamelijk met vliegtuigen en kleinere Heli's actief.

Aha.

In ieder geval is het balkje niet te zien, tenzei je het gas indrukt dan komt hij weer tevoorschijn, dus dat is neutraal nog steeds.
Ik moet gewoon zorgen dat ik dus de MAX 125% gas kan geven, en dat hij al op een aantal % met gas open staat dus al een klein balkje weergeeft in neutraal ?

Ik krijg van de week mijn progkaart binnen, dus effe de regelaar instellen.
Maar zoals ik het allemaal hoor zal het aan de zender liggen.

Ik zou het max.gas percentage gewoon op 100% laten staan.
In neutraal NIETS (of zelf geen vooraf ingegeven percentage gas in idle stand ingeven) van percentage gas open.
Gewoon ervoor zorgen dat je uitslag aan beide zijden (naar volgas en naar idle) 100% is.
Dit is alvast zo voor een 4-kanaals zender met 2 sticks, weet niet exact hoe dit werkt voor een auto/boot zender gas kanaal, maar ik veronderstel hetzelfde.

Ik heb nu mijn zender dus op boot mode gezet, ik heb geen rem of achteruit meer, doet nog niks.
Hij staat nog niet in reverse.

Wat bedoel je met idle ?

Dat zal ik eens even doen.
Kijken wat hij doet.

Regelaar is niet kapot want anders zou er geen oranje lampje branden ?

Danny,

Aandrijf accu is gewoon de grote Lipo die is volgeladen, ontvanger accu ook
Regelaar geeft geen piepjes als ik hem aansluit !
.

toch als ik alles nog eens doorlees , en de regelaar geeft niet de bekende "piepjes"bij het aansluiten blijf ik bij het gevoel dat de verbinding naar de motor niet goed is of de aansluiting op je ontvanger, (stekkertjes in de ontvanger niet omgedraait)
Als alles goed is aangesloten moet de regelaar toch de lipo herkennen als de zender de ontvanger herkent?
Welke regelaar heb jij btw.(toch niet toevallig een turnigy aquastar?)

Heb je al geprobeerd on full throttle te houden en dan de lipo aansluiten(terwijl je full throttle houdt) dan als de regelaar begint te piepen,gas loslaten en lipo los koppelen.

Behalve de Lipo herkenning moet de regelaar ook het juiste bereik van het gas kanaal herkennen, waarbij de idle positie tijdens het aansluiten belangrijk is voor het normaal functioneren van de regelaar. Wanneer deze stand niet wordt erkend bij het aansluiten omwille van bvb. instellingen in de zender zoals een gereduceerd bereik gaat de regelaar niet normaal functioneren en gaat die, ofwel een niet correcte gas-stand herkennen of mogelijk een full throttle, en start de regelaar niet normaal op als veiligheid of na enkele seconden over gaan in de programmatie stand.

Laatst bewerkt:
Arnold,

Draadjes zitten niet omgedraaid servo op kanaal 1, gas op kanaal 2 en omgedraait doet ie sowieso niks.
Ik heb de YGE 120 Navy regelaar.

Met volgas heb ik nog niet geprobeert.

Danny,

Dat is maar ik heb nu geen rem meer, en al een beetje gas open was niet goed ? of zou dat wel werken

Stefan,

Zoals reeds eerder omschreven wat betreft de stand/instelling van het gas kanaal, bevestigd de handleiding van jou regelaar dit ook.
Lees aandachtig in het begin van de handleiding "inbetriebname"

http://www.yge.de/pdf/YGE-75-120-Navy_V4_.pdf

Zolang de regelaar de "nul positie" van je zender niet erkent zal deze niet (via de motor)de juiste pieptonen geven!
Er zijn 2 opties:
Ofwel pas je de "nul-positie" in je zender aan totdat die wel erkent wordt door de regelaar.
Ofwel kan je met de in optie leverbare "progcard' ook de regelaar aanpassen.

Voorwaarde hierbij is uiteraard dat alles juist is aangesloten en je accu ook goed is.

Danny,

Dus met alleen de programeer kaart zou alles ook verholpen kunnen zijn.
Als het goed is stuurt de eigenaar de kaart naar me op.

Stefan,

Met de "programmeer kaart" kan de regelaar de actuéle gas-(neutraal) stand inderdaad inlezen (althans volgens de handleiding van de regelaar).
Maar via je zender instellingen moet dit normaal ook zeker haalbaar zijn.

Probleem is opgelost ben naar iemand van het powerboatforum geweest, die wisten het meteen, waren hier en daar doorgeknipte draadjes verborgen achter krimpkous

Goed voor jou dat het probleem is opgelost!
-Had je dat zelf dan niet gemerkt dat er draadjes doorgeknipt waren?
-Waarom waren die doorgeknipt ?

Aan de ene kant wel, maar ik ben niet zo goed met electro, weet hooguit wat de + en - is dus durfe niet zelf te gaan knippen en solderen etc
Waarom is mij een raadsel maar hij werkt weer.

Back