Probleem Opgelost : Gas/Motor doet niks

Probleem is opgelost, pagina 3 onderaan

Hallo Allemaal,

Ik heb van de week een rigger over genomen van iemand.

Alleen het gas doet niks, sturen gaat prima.
Sluit de lipo aan en kreeg een klein vonkje, heb er ook 4mm goudcontacten aan gesoldeert.

Ik kan me niet bedenken waarom hij geen gas wil geven, je hoort dan wel een klein piepje uit de motor komen.

Setup
Feigao 580 7L 4mm goudcontacten
yge 120 amp 4mm goudcontacten
Turnigy Bec kastje icm nooduit en rhino ontvanger accu
Futuba 3PK 40 mhz pcm ontvanger
zippy flightmax 4s 40c 4000mah lipo

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Laatst bewerkt:
Indien Futaba/Robbe zender: Gas kanaal in de zender "reverse" zetten.
Maar zou er zeker de handleiding van de regelaar eens op nalezen.

Markjuh, Yge heeft duitse handleiding, daar snap ik de *&^niet van haha.
Dat piepje geeft volgens mij gewoon aan dat hij wel stroom krijgt ofzo

@ Danny, daar kan ik eens naar kijken, moet ik wel effe zoeken in die 3 menu's haha

@Ron, het is geen stick zender he :D

De meeste regelaars hebben een failsafe bij het opstarten.

zolang er geen signaal van 0 % gas ontvangen wordt zal de regelaar niet opstarten.
let erop dat de trim en subtrim neutraal staan.
indien de gas gereverst staat en de regelaar denkt dat ie 100% krijgt dien je deze in de zender te reversen. ook moet je voor een aantal regelaars de min en max uitslag instellen voor deze werkt.

Dus ik zou de Failsafe op mijn zender moeten controleren ?
Gas en Subtrim op 0 staan
Gas heb ik net op Reverse gezet dat bedoel je toch ?
Min en Max uitslag van de gas ?

Mark, Bedankt

Ik denk alleen niet dat het aan de regelaar ligt, naja denk ik.

Zie net dat ik een Progcard nodig heb, morgen maar even bestellen dan.

Ook de zender even een reset gegeven, alles staat dus weer op 0.

Laatst bewerkt:
heb je niet nodig
werkt alleen handiger.

The easiest to make these changes is the ProgCard II. There
is also the possibility to perform the setup with the transmitter;
however it will not be explained here. You will find it in the
RC-setup manual under YGE Brushless Controller in the Download area.

Heb de zender dus gereset en throttle op reverse gezet, maar dat maakt niks uit.
Eigenaar heeft de regelaar gewoon goed ingesteld zei hij, staat op goede instelling.

Ben je zeker dat je aandrijf accu nog voldoende spanning heeft?
Hoeveel Bieps geeft de regelaar bij het aansluiten van de accu?

Weet je zeker dat je de regelaar op het juiste kanaal in je ontvanger hebt zitten?
en alle soldeerverbindingen gecontroleerd?

gr. Arnold

Danny,

Aandrijf accu is gewoon de grote Lipo die is volgeladen, ontvanger accu ook
Regelaar geeft geen piepjes als ik hem aansluit !

Arnold,

Stuur op kanaal 1, Gas op kanaal 2, BEC/Ontvangeraccu het B/C kanaal
De soldeerverbindingen zitten naar mijn idee gewoon goed, regelaar naar motor en regelaar naar accu.

Stefan,

Als ik het juist heb dan staat jou gas-stick op je 2kanaals zender niet helemaal onderaan als neutraal stand, maar ergens op 1/3 of in de middenstand.
Dit zou de oorzaak kunnen zijn dat de regelaar niet de nul stand of idle stand van je stick herkent.

Ik heb de Futuba 3PK, die geeft toch aan hoeveel beweging erop mijn gas en stuur staat, zie het balkje schuiven als ik mijn gas aantik, maar zakt mooi naar het midden. dus neutraal.

Daar zit juist het probleem denk ik.
Zoals je schrijft, het balkje op het scherm van je 3PK zakt naar het midden als neutraalstand van je gas, dit is omdat deze zender als gas kanaal rekening houd met een voor-en-achteruit functie, dit specifiek voor bvb. regelaars voor auto's en/of boten welke gewoonlijk een achteruit functie of regeling hebben. De YGE 120 is een regelaar met, zover ik weet, "enkel vooruit" of enkele richting functie. Deze zijn normaal zo afgesteld dat zij het "nul punt" van een zender bvb. voor vliegtuigen of Heli's herkent, bij dergelijke zenders is het nul punt steeds stick helemaal naar beneden (in mode 2). De YGE zal, zoals vele regelaars bedoeld voor bvb. vliegtuigen e.d, de uitslag van je gas stick over het volledige bereik als referentie gebruiken.

Je kan dit misschien oplossen door in je zender de instellingen zoals bvb. end-point of sub trim voor je gas kanaal te wijzigen zodat je nul-punt of neutraal punt verder of zover mogelijk naar beneden ligt.

Laatst bewerkt:
Danny,

Aha, Als ik er zo over nadenk kan dat inderdaad kloppen, als ik nu op mijn zender de rem intik dan gaat het balkje nog naar achteren.
Ik zal eens even uitzoeken hoe ik mijn nulpunt verder naar beneden moet leggen.

Stefan,

Kijk eens in je handleiding van de zender, daar heb je verschillende modes die je kan instellen. Zo heb je bvb. blz.42 een AUTO en "BOAT MODE" en heeft ook invloed op de gas neutraal stelling !!!
Afhankelijk van de juiste "MODE" die je kiest in je zender ga je ook een aangepaste 'GAS NEUTRAAL stelling krijgen.

Danny,

Bedankt, ik begin er steeds meer van de begrijpen met alleen de handleiding is het bijna niet te doen.
Vaar jij ook met een 3PK ?

Ik heb nu bij Boat Mode:

TRG-BRK: Cut OFF

TiltMixing:
CH1>3 +100
CH3>1 -100
Mode ON

Back