Probleem met ESC castle creations sidewinder

Allen,
Ik heb nu al enkele posts gedaan en al doende leert men zeker?
Ik heb na veel tweaken eindelijk goede settings gevonden voor mijn castle creations sidewinder met 5700kv motor in TT-01 denk ik.
MAAR: wanneer ik hoge snelheden bereik (lees68km/h) dan geeft hij ineens vol gas en draait volledig naar rechts, nu heb ik geluk dat ik parcours rij met grasvelden langs de zijkanten en doe ik minimale schade.

Mijn eerste gedacht was dat het aan de ontvanger/zender lag, maar dit zou kras zijn aangezien dit slechts 15meter ver gebeurd met volledig opgeladen batterijen en alleen als ik veel snelheid heb.

Nu denk ik dat de oplossing zou zijn een CC BEC aan m'n setup toe te voegen, zou iemand dit kunnen beamen? (de CC BEC zou ook toe laten in de toekomst 3s lipo met de 5700 motor te draaien-ik weet dat de warranty dan vervalt, maar dat blijkt te gaan).

momenteel rij ik 7.2V Nimh, maar ik heb bij de settings van de esc quality battery op normal gezet (dit is voor hoge kwaliteit batterijen staat er bij, een TO4500 rocket pack is afdoende, nee?)

dus aan volgende ESC:

Castle Creations | Sidewinder 1/10th Scale Power System

onderstaande toe voegen:

Castle Creations | CC BEC
 
Je kan er eens een mailtje aan wagen naar castle Creations. Meestal krijg je daar antwoord van Joe Ford. Hij weet veel van de controlleres en kan je tips geven hoe het aan te pakken of misschien is er wel een bug in de software. Heb je al geupdate naar de laatste firmware?
 
Zou de support van CC echt zo goed zijn als iedereen beweert?
De firmware op de sidewinder is wel de laatste versie.
Bericht naar castle creations support is gestuurd:


Dear support,

I bought a Castle Creations sidewinder – 5700kv combo and I have the following problem:
When I reach high speeds, the rc car is suddenly uncontrollable, does full throttle and steers to the right(max).
I think this problem can be solved by using the CC BEC, I have understood that when I do use the CC BEC the warranty voids, but the repair cost is only 35$ if I brake it, so it is worth the risk to use the BEC, IF it solves my problem that is.
The problem is not overheating, because there is no thermal shutdown ( I’ve had that on low spur high pinion settings 55/28 )

Additional info:
Running in a tamiya TT-01 spur55 pinion25 (42mph) 7,2V Nimh Team Orion Rocket pack = max without overheating the ESC.

So my question is if using the CC BEC will probably solve my problem?

Sincerely,
 
Laatst bewerkt:
wel.. het is zeker niet de ontvanger, ik heb juist een andere ontvanger in gestoken (dezelfde als ik in een mamba max heb gestoken).
Zelfde resultaat...

Maar op standaard settings en een goede batterij mag hij toch helemaal geen storing geven?

even wachten op reply van CC...
 
ikzelf rijd ook met de sidewinder/5700 combo en heb tot nog toe geen probs ondervonden. Enkel dan dat de mamba motor toch wel op warmere temps draait als andere motoren. Gewoon effe een vraagje, heb je een vrij goede zender, want ik heb vroeger eens ongeveer hetzelfde probleem gehad en reed toen met een kyosho zender van een RTR model. Effe geupgrade naar een XS-6 en probleem was weg.
 
Gewoon effe een vraagje, heb je een vrij goede zender, want ik heb vroeger eens ongeveer hetzelfde probleem gehad en reed toen met een kyosho zender van een RTR model. Effe geupgrade naar een XS-6 en probleem was weg.

Een low end 40mhz futuba en een 27mhz acoms zender getest, beiden gaven ze dit probleem. Met andere snelheidsregelaars geven deze ontvanger geen enkel probleem. Ik heb niet de mogenlijkheid om iets anders te testen. (tenzijn ik het koop iig :rolleyes: )

evan afwachten of de BEC de truuk doet, indien niet kan ik toch 3s lipo rijden met de 5700 sidewinder. Als het probleem onregelmatige stroom naar de ontvanger is hiermee het probleem opgelost, is het echter interferentie door eender wat ben ik verder van huis en moet ik een ontvanger van betere kwaliteit kopen en ben ik dus meer centjes kwijt.


Gisteren heb ik nog een observatie gedaan: De wagen 'glitcht' constant, aangezien ik geen hoge snelheden durf maken (zelfs niet om te testen) stop ik als ik merk dat hij van zichzelf te veel begint uit te wijken.
Zelfs als ik 2m van de wagen sta is het alsof hij constant zenuwachtig links rechts stuurt.
Een maat pakte de wagen gisteren op en die ineens gaf hij zelf vol gas!
rare toestanden allemaal...

Ik denk dat ik vrijdag maar eens lang mcm zal gaan en ze het laten zien. Ik ben benieuwd wat ze daar gaan zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb jij gewoon structureel storing die ik niet direct zou wijten aan je ESC of je motor...

Ik let er zeer hard op dat de kabels ven batt naar esc en esc naar motor niet in de buurt komen van de kabeltjes van de servo/ontvanger.
Wat ik nog niet geprobeert heb is de antenne, die nu langse de esc en motor loopt van voor te zetten in plaats van vanachter :zon:

Ik heb ook antwoord gehad van de klantendienst van mcmracing: (top-kerels btw!)

Het probleem zal zeker niet liggen aan het BEC circuit van je sidewinder. Die is ruim voldoende om om het even welke servo aan te sturen in je TT-01. De ‘problemen’ die je hebt gevonden op het net zijn allemaal in zeer specifieke situaties, ttz bij gebruik in een crawler waar de servos waanzinnig hard moeten werken. Je zult het probleem dus elders moeten gaan zoeken. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een TT-01 sowieso nog goed reageert aan die snelheid.

Ik ben benieuwd wat CC zal antwoorden...
 
Laatst bewerkt:
Leuk zinnetje!!

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een TT-01 sowieso nog goed reageert aan die snelheid.

:)

Maar kijk de bekabeling eens na op stekkers. misschien maken ze niet goed kontakt.
 
Maar kijk de bekabeling eens na op stekkers. misschien maken ze niet goed kontakt.

Bedoel je dat ik de solderingen na moet kijken?
Ik gebruik nl niet de standaard tamiya stekkers:
MCM Racing

En het probleem doet zich voor bij 2 verschillende ontvangers, daar heb ik de stekkertjes goed ingeduwd, dus dat kan het niet zijn?

Maar ik heb hoge verwachtingen over het verzetten van de antenne, die nu eigenlijk zelfs bijna tegen de motor aan loopt!
 
In de beschreven situatie klinkt het ook niet als een storing van de BEC. Als de auto opeens een andere kant op stuurt dan heeft dat met de BEC niet veel te maken, eerder de ontvanger.

Antenne verleggen kan wel eens de uitkomst bieden.
 
Alle kabels in de ontvanger nog eens goed aangeduwd, de antenne van voor op de wagen gezet, en nu doet hij het minder.

De TT-01 rijdt nog steeds zenuwachtig alsof er iemand constant links en rechts zit te kijken of hij iemand kan voorbij steken, maar ik kan terug 60km/h gaan zonder bang te moeten hebben dat hij ineens naar links of rechts gaat....

Het ineens 'uit slagen naar rechts' doet hij niet meer, dus het was een probleem met de connectie op de ontvanger of de antenne.

Ondertussen heb ik ook antwoord gehad van CC:

Steven,

Make sure you have the ESC and motor at least 7cm away from the receiver and antenna. You are getting interference at full throttle. The CC BEC will probably not solve that issue. You can try it if you like. It does not void the warranty if you use the CC BEC. Just make sure you disable the onboard BEC...pull the red wire out.

Joe Ford
Product Specialist
Castle Creations
 
Dat je TT-01 zenuwachtig doet bij 60km/h lijkt me vrij normaal. Je moet de stuurinrichting is bekijken, die heeft veel speling. Ook de draagarmen zitten 'losjes' in de diffhuizen. Dat draagt allemaal bij het zenuwachtige rijden...
 
Ik ga dit weekend de armpjes uit boren en een een metalen buisje in steken in de plaats met een moertje in dat dit niet weg kan. Zo zal de ophanging al minder speling hebben.

De besturing moet ik nog bekijken, maar €40 vind ik te veel om nog aan de tt01 te geven.
 
Back
Top