Power Distribution Board kiezen

Mijn FC is een NAZA-m lite, upgrade naar V2
Fijn dat je het vraagt, maar waarom wil je dat graag weten??

Ha kijk daar zit je limiet, de naza geeft je maar 70% van je echte vermogen.
naza weg kk2 er in en hoppa, more power then you can handle.
 
Neemt nog steeds niet weg dat hij met een stel amateuristische solderingen blijft zitten welke nu eenmaal niet te vertrouwen zijn en niet te vergeten een PDB waarvan je maar moet aannemen of het de gevraagde hoeveelheid stroom wel aankan.
Maarja, mijn advies weet je.
 
Hey QWRC,
Met welke Hex vlieg je?..en welke props?..als ik lees wat je set is qua lipo/motor/esc is het niet een licht machientje?...Je motoren kunnen max 10x6 props aan,anders wordt het spul te heet.
Is het niet gewoon een rotte cel in je lipo?...als de solderingen er echt zo slecht uitzien zou ik het ook overdoen,zeker als je hem zo van iemand hebt overgenomen.
Heb je wat foto's hoe het eruit ziet?
Grtz Goser.
 
Hey QWRC,
Met welke Hex vlieg je?..en welke props?..als ik lees wat je set is qua lipo/motor/esc is het niet een licht machientje?...Je motoren kunnen max 10x6 props aan,anders wordt het spul te heet.
Is het niet gewoon een rotte cel in je lipo?...als de solderingen er echt zo slecht uitzien zou ik het ook overdoen,zeker als je hem zo van iemand hebt overgenomen.
Heb je wat foto's hoe het eruit ziet?
Grtz Goser.

Om met foto's te beginnen.. dat kan ik niet ik ken heel wat fora, maar hier moet je wel iets heel bijzonders doen om een foto te laten zien.
Fram : Turnigy H.A.L. Hex
Motor : Turnigy D3536/8
Props: Graupner e-prop 10x5
ESC: HK 50A SBEC 4s

Motoren worden warm maar zeker niet heet...
Ja alleen motor 1 maar daar is een lager van stuk. Is al langer iets mis mee, vorige eigenaar heeft die motor al eens uit elkaar gehad, Is goed te zien want het originele borg ringetje om de as is er niet mee. Zit nu een te grote borg veer (ring) of hoe zo'n ding ook mag heten.
 
Als het weer het ff toelaat ga ik morgen weer proberen.
We zullen zien. In elk geval het ik de connectoren van de Accu (Lipo) aangepast
5,5mm Bullit. Was 3,5mm.... En goed gesoldeerd.
En ik heb er een splinternieuwe Lipo onder gehangen. Ik ga kijken of ik niet een paar dunne draadje op het Distributie bord kan solderen en deze naar buiten kan voeren als meetpunt. Ik moet oppassen voor die prop ze zijn letterlijk messcherp. Maar.... dat wisten jullie al.
 
Ha kijk daar zit je limiet, de naza geeft je maar 70% van je echte vermogen.
naza weg kk2 er in en hoppa, more power then you can handle.


Okay, weer wat geleerd. Wist het niet.
Is er een bepaalde reden waarom NAZA niet het volledige vermogen laar door komen?
Kan ik op die KK2 ook mijn S-Bus kwijt? Mijn ontvanger heeft slecht 3 uitgangen plus een S-bus.
 
De hellingshoek die de quad kan maken wordt in gps mode bij Naza het meest beperkt.
In Atti mode kan je weer wat sneller en in manueel is er geen beperking meer.
Één en ander bedoelt om de felheid van de quad aan te kunnen passen aan de handigheid van de piloot.
In manueel is Naza best fel.
 
De reden hiervoor: Naza is voornamelijk gemaakt voor luchtfotografie. Door de beperkingen is het platform stabieler.
 
De hellingshoek die de quad kan maken wordt in gps mode bij Naza het meest beperkt.
In Atti mode kan je weer wat sneller en in manueel is er geen beperking meer.
Één en ander bedoelt om de felheid van de quad aan te kunnen passen aan de handigheid van de piloot.
In manueel is Naza best fel.
Dus in manunual geen beperkingen, dus wordt het vermogen ook NIET geknepen zoals eerder in dit topic gemeld werd? Dat zou met een KK2 niet zo zijn.
Maar ja die heeft weer wat minder luxe zaken begrijp ik.
 
Maar weer on topic....

Heeft iemand nog een idee voor een goed Power Distribution Board.?
Want ging het primair over. Hoewel die andere info ook zeker welkom is...
 
Ik ken de hex die je hebt. ding heeft 2 jaar probleemloos gevlogen.

Zou je niet eerst is gaan vliegen voordat je aannames maakt.

Vermogen te kort komen door een power distri ?? dan zou die allang weg gefikt zijn man!

En idd de naza beperkt heel erg, zelfs op manual heb je niet de volledige power die je met een kk zou hebben.



En mocht je het niet geloven bestel dan deze : http://rctimer.com/product-1091.html
 
Zou er ff zelf 1 maken (pdb) draden aan elkaar solderen man geen verlies meer. Maar wat mitchel zegt... eerst vliegen joh
 
Ga eens zoeken en kijk hoeveel topics er zijn over multicopters zoals de jouwe met problemen als gevolg van een onderbemeten power distribution board.
 
Maar weer on topic....

Heeft iemand nog een idee voor een goed Power Distribution Board.?
Want ging het primair over. Hoewel die andere info ook zeker welkom is...

Ja hoor Hobby king heeft een hele mooie voor weinig geld.


En ik heb goed nieuws!!!!!!!


Dit heb je al in je hexa zitten.

Dus stop met prutsen aan dat ding en ga vliegen, die hexa heeft al meer dan 200 probleem loze vluchten.
 
Nou ik waardeer jullie support aan de eerste eigenaar.
Maar dat er zaken niet helemaal correct zijn kan je niet tegen spreken.
Om motor 1 maar als voorbeeld te geven., lager defect bekabeling beschadigd, niet goed passende borg ringetje op de as.....
Bovendien merk ik op dat het LIJKT of die vermogen te kort heeft. Maar OKÉ ik vlieg dan op ATTI en niet op manuaal.

Tot slot nog even dit in de Te Koop aanbieding van destijds stond dat die Hex bijna niet gevlogen had.... Nu lees ik dat hij wel meer dan 200 vluchten heeft gemaakt.
Wie geloof ik nu ? :confused::confused:
 
Back
Top