Poolschip Aurora

Hey Paul,
Bedankt voor de interesse —ik vind het trouwens een hele eer dat die van jou komt.
Tja de bouw heeft wat stilgelegen wegens andere interesses en het mooie weer . . .
Binnenkort ga ik er terug mee verder. Tot dan.
Grtz, A!H.

Heb nog niet veel kunnen verder werken aan de Aurora, vandaar deze kleine update:

De laatste onderdelen zijn gespoten. De radiokamer en watertanks.

De bakboordzijde van de brug is inmiddels ook klaar alsook het zeildoek rond de reiling van de open brug.

Volgende stap: alles monteren. Het einde is in zicht.

Groeten, A!H.

Bedankt voor 't compliment, Hans.

Het zeildoek bestaat uit flessenlood. Het is gewoon over de messingdraad geplooid zonder lijm. Het lood blijft mooi in vorm staan rond de messingdraad.

Grtz, A!H.

Geachte meneer van Gent,
Uw avatar is uitstekend gekozen, mijn complimenten
grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Even voorstellen:

crew.jpg

Van links naar rechts: Professor Cantonneau, Professor Kallys, de marconist, Kapitein Haddock, de stuurman, en vliegende reporter extraordinair Kuifje en trouwe viervoeter Bobbie.
Als basis: figuurtjes van Preiser (met uitzondering van Bobbie en Kuifje), al blijft daar in de meeste gevallen niet veel meer van over. Ze zijn zo'n 3,5 cm groot. Al bij al toch niet te onderschatten.

Op de Aurora loopt de bouw op zijn einde, wat nu nog rest is het tuigwerk en den 'elentriek'.
midschps.jpg

achterr.jpg

Tot de volgende dan maar weer, A!H.

Laatst bewerkt:
Je bent aandig opgeschoten Archibald, netjes hoor !
mooi die sloepjes met afdekzeil zeker ook flessenlood ?
keurig !

groeten, Brandaris

Hallo Archibald,

Het lijkt wel of je het schip uit het stripverhaal tot leven hebt gewekd! Fantastisch, vooral met de juiste bemanning erop. Mooi schip gebouwd, al iets anders in de pen?

groeten Paul

hallo

oppassen met kuifjes materiaal op tentoonstellingen

ik weet niet of het hier reeds vermeld is geworden maar op dat spul zit handelsmerk
zo is de duikboot uit een bepaald boek door de organisatie van een tentoonstelling moeten weg gehaalt worden

of er moest een nogal forse som betaald worden

voor de rest een mooi project

groetjes raf

Heee bedankt allemaal voor de leuke reacties!

@ Brandaris: geen flessenlood maar papier
@ Paul: er zit veel te veel in de pen :rolleyes: maar 't zal waarschijnlijk iets met stoom worden.
@ Raf: Tja van 'De Stichting' moet je inderdaad heel goed oppassen . . .

Grtz, A!H.

Compliment

Ik vind het fantastisch, het idee alleen al en dan de uitvoering, dit is een stimulans voor iedereen, denk ik, op dit forum!
Ben benieuwd naar het volgende project
grt
Hawser

ik heb recentelijk ergens gelezen dat een franse kunstbeeldhouwer door een franse rechtbank veroordeeld werd tot een boete van 40 000 € omdat hij twee beeldjes van Kuifje gesculpteerd had, na klacht van een zekere Nick Rodwell, beheerder van de Hergé funds.

al de tintinofielen op de wereldbol vragen om niet naar de Spielberg's "kuifjefilm" niet te gaan kijken, als protest.

dit gezegd zijnd, meneer Archibald, Uw model ziet er prachtig uit!

de groetjes,

Laurent

Vind hem er schitterend uit zien. De verhalen komen weer naar boven. Een minpuntje, te weinig foto's.

Groeten,
Freek

hallo

wat die boete betreft daar had ik ook van gehoort
maar niet temin een mooi model en zeker mooi werk gelevert

als je niet tentoonstelt is er geen probleem stelletje muggezifters van die stichting ook al

ze zouden blij moeten zijn met de gratis reclame

groetjes raf

dat er zo moeilijk gedaan wordt over dat kuifje gedoe

is dit trouwens geen echte boot dan die in het echt ook rondvaart ?

en als je dat kuifje gedoe wil ontlopen doe je ze toch gewoon bivak mutsjes op

grtz lip

Back