Politie wil controle drones kunnen overnemen

Discussie in 'Multicopters' gestart door Pr0t0t0ype, 7 jul 2014.

1. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Tja daar doe je weinig aan ben ik bang

Taal technisch doen ze ("de media") niets verkeerd.

Het zijn nu eenmaal drones waar we mee vliegen

(ik snap je punt echt wel hoor ;) )

2. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Nogmaals, dat is puur en alleen omdat zij dat er van hebben gemaakt. Een begrip komt pas in het woordenboek als het een x-aantal maal in de reguliere media is gebruikt. Wij zijn daar nooit tegenin gegaan. We zijn allemaal verschillend, dus is ook voor iedereen op een ander moment de maat vol.
    Ik trek de grens bij drone. Van mijn part laat jij je met alle liefde een privacyschender noemen, of een potentieel terrorist. Ook prima.
    Maar de gedachte dat je maar weinig kunt doen en dus maar helemáál niks doet, vind ik vreemd.

En de energie de je steekt in het een ander lastig te maken om voor de hobby op te komen zou je ook kunnen gebruiken om mee te denken hoe ik het dan wél zou kunnen aanpakken bijvoorbeeld.
    Nu steken we allebei tijd en energie in een nutteloze discussie onderling. Ik ben liever productief bezig, en ik vermoed jij ook.

3. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Laat maar.

Je wilt het toch niet snappen

4. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Ik vindt het jammer dat je meteen in een bepaalde categorie valt als je een Phantom hebt. Ik heb toevallig een Phantom en dat betekent absoluut niet dat ik niet geïnteresseerd ben en er niks vanaf weet. Op het moment dat ik de Phantom kocht leek het mij gewoon een goedkope manier om in te stappen in deze mooie hobby. Als je alles los nieuw moet kopen ben je meer dan 580 euro kwijt (als je bijvoorbeeld een naza wil). Bovendien heb je 25 minuten vliegtijd op 1 accu.

Verder gebruik ik, als ik mrt andere mensen praat over de hobby, ook de term drone. Dat doe ik omdat mensen het vaak gewoon niet snappen als ik multirotor zeg, en zeg nou zelf. Drone klinkt best stoer :D.

5. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Onzin. Als je alles los koopt ben je veeeeel goedkoper uit dan een Phantom.

Kijk maar eens in het goed werkende setup topic

Of neem bijvoorbeeld een f450
    Alleen de accu's zijn al 10x goedkoper ;)
    Uren vliegtijd voor hetzelfde geld! (een "normale" lipo kan je immers in 30 min weer laden)

Goedkoper, Nee absoluut niet
    Makkelijker, Ja dat wel

En daar ligt nu net het probleem, het is TE makkelijk

Het imago is ook een beetje ontstaan doordat er elke keer als een drone in de media kwam ging het 90% om een Phantom.

Er zijn er duizenden van verkocht, alleen al in Nederland. Daarvan zit misschien <1% hier op het forum die zich er wel serieus mee bezig houd. Waaronder bijv jij Jarno1997

De "rest" doet maar wat

Laatst bewerkt: 14 jul 2014
  6. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    En waar heb jij die informatie vandaan?

7. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Van de dealer ;)

8. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ik heb er nog nooit een zien vliegen hier en als 1 op de 17000 Nederlanders zo'n ding heeft, zouden er zo'n 40 in Rotterdam moeten rondvliegen.

Als je had gezegd dat er duizenden Hubsans verkocht zijn dan zou ik dat geloven, maar duizenden Phantoms...

Aantallen die dealers noemen, moet je altijd delen door woensdag en vermenigvuldigen met de wortel van schoppen zes.

9. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    1 op de 17000 waar baseer je dat op?
    Ik heb het nooit over aantallen gehad.

Speculaties gebaseerd op niets.

Zo komen nou de verhaaltjes in de wereld

Overigens vind ik 40 stuks alleen al in Rotterdam geen gek aantal

10. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    In post #105 heb je het toch echt over duizenden, alleen al in Nederland. Ik ben uitgegaan van duizend stuks op 17 miljoen mensen.

Als jij twee posts verder al niet meer weet wat je hebt gezegd, moet je misschien wat minder boute uitspraken doen.

11. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ik weet heel goed wat ik zeg.
    En volgens mij zijn duizenden geen specifieke aantallen. Of wel soms?

Daarbij hou je geen rekening dat er mischien mensen zijn die ze al doorverkocht hebben (Al dan niet naar het buitenland) of er mischien wel 2 of 3 in bezit hebben.

Maar dan geloof je het toch niet. Zal mij een zorg zijn.

Dat jij de aantallen baseer op het feit dat je er toevallig nog nooit 1 heb zien vliegen vind ik dan weer vreemd.

12. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Als je met "duizenden" geen aantal bedoelt dat groter is dan duizend (ik ben slechts van duizend uitgegaan), dan is je woordkeus naar mijn idee onhandig.

Je betitelt mijn eerdere reactie als "speculaties gebaseerd op niets". Zijn dat dan mijn "speculaties" gebaseerd op jouw "niets"?

13. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    En wederom hebben we weer een DJI bash topic gevonden!
    Denk dat er weer een slot op mag
    Dit is de zoveelste : "zie je wel een Phantom" discussie

14. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Wat mij betreft is er niks mis met een DJI Phantom.
    Ik lees zelfs dat ze actie nemen op problemen te voorkomen: Chinese manufacturer programs Phantom drones with no-fly zones to protect Australian airports - ABC News (Australian Broadcasting Corporation)

In hetzelfde artikel wordt overigens een aantal van 2000 Phantoms in Australië genoemd. Gezien de ruimte die daar is, zou het me niet verbazen dat er daar relatief meer worden verkocht dan in Nederland. Maar goed, dat is slechts speculatie.

15. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Speculeren met aantallen of vage begrippen over aantallen is inderdaad lastig.
    Dat no fly zones idee vind ik nou wél weer een goeie toevoeging op het gesprek, daar kunnen we wat mee. En het zijn inderdaad niet de phantoms die het probleem zijn.
    Net zoals dikke Audi's op de snelweg niet het probleem zijn.
    Het zijn de bestuurders die lak hebben aan de gevolgen van hun acties waar we last van ondervinden die het verprutsen voor de goedbedoelende hobbyist.

Is er in Nederland een organisatie die uit naam van de hobby een verzoek richting dji kan doen om meer no fly zones toe te voegen? Bijvoorbeeld elke bebouwde kom in Nederland.
    Of neem je de onwetende dji consumenten dan teveel bij het handje?

16. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ik speculeer niet. Ik heb een bron. Wat is jou bron?

Jij baseert het op het feit dat je er toevallig nog nooit 1 bent tegen gekomen.

Maar goed. Dit is een onzinnige discussie geworden en volledig off topic.
    Ik stop ermee.

17. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Als je mij bedoelt.... ik heb nergens gezegd dat ik vind dat je speculeert. Ik heb gevraagd wat jouw bron is en dat ik mijn bedenkingen heb bij de "duizenden" die je van jouw dealer hebt.

Aantallen verkochte quadcopters is naar mijn idee een wezenlijk onderdeel van de discussie. Als die dingen niet zoveel werden verkocht, zouden er niet zoveel incidenten mee zijn met evenzoveel reacties, tot aan de politiek toe.

Ik meen dat ik Martin (MrHobby) wel eens over honderden 350QX-en heb horen praten, maar dat weet ik niet zeker meer.
    Ik zie bij Banggood aantallen van DJI's en Hubsans, waar toch snel 100x zoveel Hubsans verkocht worden.

Over verkoopcijfers praten op basis van wat je hebt gezien is inderdaad niet de meest stevige onderbouwing, maar aan de andere kant is "duizenden" ook een niet echt veelzeggend cijfer. Kun je iets meer zeggen over het aantal dat je hebt gehoord?

18. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Dit topic gaat over het overnemen van controle door Politie.
    Zullen we nu weer on topic gaan?

19. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010

Graag. Hoe zou jij graag zien dat wij vanuit de hobby kunnen omgaan met dit soort berichten in de media. Welke acties kunnen we ondernemen zodat we wat onnodige angst kunnen wegnemen en meer bekendheid en begrip krijgen bij het grote publiek.
    Ik denk namelijk dat onwetendheid het voornaamste probleem is.

Ik zelf ben bezig om te kijken of ik op middelbare scholen in combinatie met het vak natuurkunde wat lessen kan opleuken. Er zijn zo ontzettend veel kanten die je op kunt qua kennisdeling en enthousiasme voor techniek, daar moet wat mee te doen zijn.
    En de kennis die ik direct kan koppelen aan onze hobby kan ik voor drie jaar aan lesmateriaal mee vullen denk ik.
    Misschien iets om de tussenuren mee op te vullen. Vlieglessen en knutseluurtjes in een gymzaal. Daar kun je mooi een net ophangen en dan heb je een afgeschermde arena om te oefenen.

20. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Tja lastig.

Onwetendheid is idd het grootste probleem.

Maar zolang er mensen zijn (hobbyisten en commerciële partijen) die zich niet aan de regels houden en het toch weer presteren om de media te halen, blijft het voor ons erg lastig.

Zolang iemand zich wel aan de regels houd en veilig bezig is, is dat niet nieuws waardig.

Wel als het fout gaat helaas

Deel Deze Pagina