Politie wil controle drones kunnen overnemen

Discussie in 'Multicopters' gestart door Pr0t0t0ype, 7 jul 2014.

1. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Afpakken? Overnemen besturing?
    Ik moet de eerste agent nog tegenkomen die een Naze32 flip 260 op 4S op acro mode kan overnemen...
    :rolling:
    Kan hij meteen een nieuwe kopen ben ik bang

Jammer dat drones en multis zo gemixed worden en deze verwarring zaait.

2. iVolo

iVolo

Lid geworden:
    25 jul 2011
    Dat denk ik er ook van, afschieten ja maar overnemen en dan nog landen geloof ik niks van. Hij moet eerst al uitzoeken hoe je zender ingesteld is en welk kanaal wat doet. Wishful thinking!

3. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Dat zijn de DJI phantom cops die dit wensen...
    Dan kan het

4. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Enig idee wanneer een nieuw woord aan de van Dale wordt toegevoegd? Juist, als het een x-aantal keer in de reguliere media gebruikt is...
    Ziehier het probleem van de media z'n gang laten gaan. Zelfs jij denkt inmiddels dat ze drones heten.

En nee, modelvliegtuigen zijn modelvliegtuigen. Predators zijn drones. Luie mensen zoals jij gooien ze voor het gemak op één hoop en boeit het niet dat mensen aan oorlog denken als jij over je hobby wil praten.

5. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Dat vind jij.

Jammer voor jou.
    Het is eenmaal zo.

6. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
  7. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Laten we lief zijn voor elkaar.
    Tenslotte delen we gezamenlijk een machtig mooie hobby.
    En of ik nou mijn Drone, Multicopter, vliegtoestel, RC Toy of rap gebakje het luchtruim injaag.....we hebben er allemaal super veel schik mee toch.
    Ongeacht welke naam we plakken op het RC speelgoed.
    Vr Gr E

8. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Wij hebben een andere mening, dat klopt. Maar ik ben niet van plan om te accepteren dat onze hobby zonder pardon wordt geassocieerd met negativiteit.
    Ik wil graag dat de mensen die na ons deze hobby ontdekken niet de problemen moeten oplossen die wij voor ze achterlaten met de gedachte "het is nou eenmaal zo", of "het zal wel loslopen"

Wij mogen genieten van het harde werk van de mensen die vóór ons zijn begonnen. Nu zijn wij aan de beurt.
    Als je daar geen energie in wil steken begrijp ik dat best. Wat ik niet begrijp is dat je de mensen die er wél wat aan willen doen actief dwars gaat zitten.

Het was namelijk niet altijd zo, dus het hoeft nu ook niet zo.

9. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Ik kan niet beoordelen hoe ik overkom op een ander. Ik kan wat bot en recht voor z'n raap zijn, maar ik probeer altijd wel respectvol te zijn en open te staan voor geldige argumenten.
    Als je argument in mijn ogen niet klopt dan zal ik dat benoemen en proberen uit te leggen waarom.
    Dit is nou eenmaal een beladen onderwerp, daar moet je ook tegen kunnen.

Het is inderdáád een prachtige hobby. Een mooiere en uitgebreidere hobby kan ik me niet voorstellen. En daar kom ik voor op als iemand dat onnodig dwars wil gaan zitten.

Maar als ik jouw opmerking letterlijk neem vind jij het dus niet erg als ik je een potentiële terrorist noem omdat je met explosieven rondvliegt? Want dat is ook niet feitelijk onjuist...
    Lijkt me niet dat je daar mee akkoord zou gaan.

10. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Het probleem van modelvliegen is dat het voor iedereen bereikbaar is geworden.

In een ver verleden ging je eerst een zender en ontvanger bouwen, dan een vliegtuig en na heel lang doorzetten en het verwerken van veel teleurstellingen leerde je hoe je met een vliegtuig moest omgaan. Het aantal modelvliegers was om die reden relatief gering. Bovendien had je elkaar nodig om ervaringen uit te wisselen.

Nu kan iedereen met een goedgevulde knip naar de winkel gaan, daar kopen wat hij wil en de volgende dag gaan vliegen. Dat trekt een ander soort publiek aan. De modelkoper. Vaak eendagsvliegen. Die is geen lid van een vereniging, weet niets van regelgeving en doet wat hij wil. Dat soort lieden halen de pers.

11. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Wie is wij??
    Volgens mij bedoel je "ik"

Maar maakt niet uit hoor. Die mening mag je hebben.

Ik denk alleen dat je beter je energie kan gebruiken om het imago van onze hobby te verbeteren. Het woord drone is nu eenmaal ingeburgerd en is staat zelf officieel voor "onbemand vliegtuig". Daar is niets meer aan te doen.

Nu is het aan ons om juist de positieve kant van drone's te laten zien.

12. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    DRONE
    DRONE
    DRONE
    DRONE
    DRONE
    DRONE

ik hou van dat woord:)

13. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Met video ervoor zeker ;) haha

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Drone and atack.............
    Ha ha ha ha ha

15. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Drone...........klinkt als..........kloon.Ha ha ha ha
    En kloon is vaak nep of nagemaakt.
    Drone.....kloon......eet je bordje pap maar lekker leeg en schoon.......Ha ha ha ha

16. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    haha ja, of as ervoor, of land erachter, of dutch ervoor en group erachter;)

17. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Wij zijn jij en ik, in dit geval.

En ik besteed mijn energie ook echt wel om onze hobby in een positief licht te zetten. De afgelopen week heb ik ruim twintig mensen door mijn bril laten meekijken en al met al ruim drie uur lang allerlei vragen beantwoord van geïnteresseerden. Alleen nog maar enthousiaste reacties gehad.
    Ook vragen over gluren bij de buren en zo, maar als ze eenmaal hebben gezien hoe het vliegt, wat je ziet door zo'n bril en wat een geluid het maakt zijn die vragen weg.

Ik gebruik het ding om te de droom van het kunnen vliegen als een vogel waar te maken, en daar vertel ik graag over. Ik sta net zo lief een uur te kletsen met iemand die geïnteresseerd is als dat ik tien minuten vlieg.

Ik weiger alleen om de negatieve lading bij het woord drones voor lief te nemen. Ik zie het als een scheldwoord. En dat past niet bij positief zijn over mijn hobby.

18. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
  19. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Ja daar kan ik mee inkomen. Dat respecteer ik ook echt wel
    Er over vertellen is ook heel goed. Laad mensen maar zien wat we doen!!

Maar een drone is drone net als dat een stoel een ding is om op te zitten.
    Dat is nu eenmaal de officiële Nederlandse taal.

Beter is om die negatieve lading over het woord weg te nemen.
    Het woord verbannen kan niet meer. Daar is het veel te laat voor.

20. Jeez

Jeez

Lid geworden:
    30 jul 2010
    Ja, en een elektrische stoel is ook een stoel.
    Wie heeft het over het woord verbannen dan? Ik zeg alleen dat het leger drones gebruikt (predator) en wij met modelvliegtuigen en multirotors vliegen, en dat de media ze ten onrechte op één hoop gooit uit luiheid en angstzaaierij.

Zo lang zij ons op één hoop gooien met oorlog, geweld en wij als potentieel terroristen worden bestempeld zal ik me er tegen verzetten. Als die negatieve lading er niet was had ik geen enkel probleem gehad om onze multirotors drones te noemen.

Deel Deze Pagina