Plaats hier je "Mooiste zweefvlieg filmpjes"

Ik kwam dit tegen bij de zoektocht naar filmpjes van een Elektro Porter:

En nog meer lekker zweven:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kwam dit tegen bij de zoektocht naar filmpjes van een Elektro Porter:

En nog meer lekker zweven:

Dit is in Raron in zwitseland.
Hier heb een paar jaar geleden als eens gekeken toen ze daar aan het slepen waren..

Prachtige video, prachtig verhaal. Hij heeft het 20 dagen later nog eens geprobeerd met een minder fortuinlijke afloop: "Airplane damage: Written off (damaged beyond repair)"

JB

hmm, misschien wel een mooi voorbeeld voor mijn in aanbouw zijnde ASW20..

Inderdaad zeg!!

Soaring Section: Swimming with a Shark

beached+shark.JPG

Ik zit de laatste tijd een beetje naar F5J filmpjes te kijken, hoofdzakelijk omdat het starten, zweven en landen er mooi in wordt weergegeven, en tot zover zijn die uit slovenie voor mij het mooist in elkaar gezet.

Ik vind het spectaculair te zien hoe de topkisten hun bochtjes kunnen draaien en hoe ze binnen te vliegen zijn. Daarnaast is het mooi te zien met hoeveel vakmanschap sommigen hun kisten thuis knuppelen.
(Ik word er bijna ongeduldig van tot ik mijn juweeltje ook binnen krijg....maar zal toch echt nog even moeten wachten)

Maar waar ik in de filmpjes ook een beetje van schrik is met wat voor een ware doodsverachting anderen hun kist de grond in kwakken voor de landing! Oefff.....wat maken sommigen een klapper zeg!
Hier wil ik absoluut niet de priklandingdiscussie aanwakkeren maar het verschil is opvallend. Je ziet er die kiezen voor een mooie landing en dan maar puntenverllies, voor sommigen lijkt het echt een reactie in het heetst van de strijd is om hem 'dan maar down' te prikken. Je ziet ze dan echt bezorgd naar hun kist rennen. Maar er zijn er ook die gewoon vollledige bewust een volle f3j-prikker wagen met hun motortje in de neus en er nog blij mee zijn ook!

Ik hoop komend seizoen ook af en toe een ronde mee te vliegen maar hoop nog meer dat ik niet zo fanatiek in de wedstrijd kom dat ik mijn kisten daar aan blootstel......

Ja dat is een gaaf filmpje.

maar hoop nog meer dat ik niet zo fanatiek in de wedstrijd kom dat ik mijn kisten daar aan blootstel......
Nee, in Nederland is dat gewoon niet toegestaan. Ik heb het 1 of 2 keer half zien gebeuren (dus niet eens echt prikken maar beduidend meer dan "met een beetje snelheid tegen de grond vliegen") en iedereen was het er direct over eens dat dat een waarschuwing opleverde. Komt dus helemaal goed :-)

Synchroon helling kunstvlucht

Dit is een "must see" gevonden bij Pierre Rondel.

Rick

Die muziek, zeg . . . :mad:

WAT een wansmaak. 8O

Probeert iemand hier iets te beweren? :confused:

Wordt hier iets groots verricht, of zo? :rolleyes:

Ja, het zijn grote dingen . . . :rolling:

Nou ja, laat maar. :p

Mooi filmpje! (met het geluid uit).

jan.

Gaaf!!
En ik denk dat je er heel goed van leert vliegen.

Het is exact de zelfde plek als waar ik 2 jaar geleden was voor het weaselfest.
Daar vloog Surfimp ook met dit soort modellen. Fantastisch om te zien, door de lage snelheid is het heel gracieus.
Omdat de klif ~45 meter verticaal gaat heb je er over een redelijk gebied een vrijwel verticale stijgwind.
Ook al is de absolute windsnelheid laag, dan nog is de lift enorm.
Totaal anders dan hier op de duinen.

Rick

Die muziek, zeg . . . :mad:

WAT een wansmaak. 8O

Probeert iemand hier iets te beweren? :confused:

Wordt hier iets groots verricht, of zo? :rolleyes:

Ja, het zijn grote dingen . . . :rolling:

Nou ja, laat maar. :p

Mooi filmpje! (met het geluid uit).

jan.

hihi, misschien moet je in je 'payoff' de woorden 'alle mannen' vervangen door 'ik'. Ik houd wel van dat soort drama(tische) muziek onder zo'n filmpje, [URL="
hier nog maar eens naar[/URL], of wil ik nu mij gelijk halen..

JB

Back