Plaat voor landingsgestel, hoe te lijmen???

Zaterdag heeft de Extra van Roel weer gevlogen, de reparatie was keurig, hij leert het wel:thumbsup:

En mijn landingen dan??? die waren ook aardig volgens het boekje vond ik zelf! :cool:

En begonnen met oefenen met figuren vliegen, al was dat soms wat overweldigend op en veld met nog 5 vliegtuigen in de lucht! Vind het op een of andere manier lastig vliegen als ik me motor niet hoor... maar zaterdag was een top-dag! :mrgreen: meer meer meer!!!!!!!!!!

En mijn landingen dan??? die waren ook aardig volgens het boekje vond ik zelf! :cool:

Die waren ook keurig hoor:) Moet ook wel, anders ligt je plankje er zo weer uit:mrgreen:

En begonnen met oefenen met figuren vliegen, al was dat soms wat overweldigend op en veld met nog 5 vliegtuigen in de lucht! Vind het op een of andere manier lastig vliegen als ik me motor niet hoor... maar zaterdag was een top-dag! :mrgreen: meer meer meer!!!!!!!!!!

Hehehe, net was ook prachtig weer, ook weer een paar trainingsvluchtjes gemaakt:p

Tsja, het eeuwige dilemma. Er is niet echt een sluitende regel voor.

Wat je zou kunnen doen, is die plaat zo goed mogelijk verlijmen (driehoekslatjes rondom) maar dan het landingsgestel zelf er met voldoende dikke breekbouten opzetten.

Mocht het dan onverhoopt een keer ECHT misgaan, breken die, ipv je romp.
Wat mij betreft is er wel een behoorlijk sluitende regel en dat is zo als we het bij indoor modellen doen.
Een koolstof of stalen as van de juiste dikte(hangt van gewicht af)gewoon door de romp prikken van links onder naar rechts boven.
Wel de aanhechtingspunten in de romp plaatselijk versterken en eventueel demontabel maken.
De assen zijn dan op een lang stuk gefixeerd maar kunnen wel vrij buigen.
Ik vlieg zelf alleen met depron modellen maar bij grotere balza kisten zou ik het zeker ook eens op die mannier proberen.
Als het op een grotere kist ook werkt zou dat ook de lichtste methode zijn.:)

Laatst bewerkt:
Wat mij betreft is er wel een behoorlijk sluitende regel en dat is zo als we het bij indoor modellen doen.
Een koolstof of stalen as van de juiste dikte(hangt van gewicht af)gewoon door de romp prikken van links onder naar rechts boven.
Wel de aanhechtingspunten in de romp plaatselijk versterken en eventueel demontabel maken.
De assen zijn dan op een lang stuk gefixeerd maar kunnen wel vrij buigen.
Ik vlieg zelf alleen met depron modellen maar bij grotere balza kisten zou ik het zeker ook eens op die mannier proberen.
Als het op een grotere kist ook werkt zou dat ook de lichtste methode zijn.:)

Ik snap er geen fluit van!:)

Dat is geen sluitende regel, maar een mogelijkheid.. die ook geprobeerd wordt in het echt en ook voor- en nadelen heeft, net zoals elke andere mogelijkheid.

Overigens gaat dat heel ergens anders over. De topicstarter vroeg of er een regel was voor het velijmen en de dikte van de plaat binnen de huidige constructie. Jouw antwoord daarop is dus eveneens dat die regel er niet is, omdat je gewoon een heel andere constructie wilt maken ;)

Ja het is niet meer dan een tamelijk veel gebruikte methode maar ik ben er nog al gelukkig mee omdat ik veel van de problemen die ik zelf ondervonden heb waar onder het probleem van de topic starter er mee op gelost heb.;)
Helaas is het wel een totaal andere mothode.:(

Laatst bewerkt:
Back