pitts s1

hallo ik ben bezig met het foliën van mijn eerste voledig zelfgebouwd vliegtuig.
de pitts s1 van robbe
er zijn een aantal onderdelen zoals motorkap en wielkappen in plastiek nu is mijn vraag spuit ik dat beter of gaat dat ook om te foliën welke temperaturen??

grtz korneel

De folie zal wel hechten op deze ronde onderdelen maar ga er maar vanuit dat het nagenoeg onmogelijk is om de folie mooi strak erop te krijgen. Je kunt ook eerst proberen om een golfbal netje zonder plooien te foliën en als dat goed lukt kun je de kappen gaan proberen :) Of toch maar gelijk gaan spuiten :yes:

Als je je vliegtuig hebt bespannen met oracover kun je spuitbussen kopen met dezelfde kleuren als je oracover. Deze zijn te verkrijgen in de modelbouwwinkels. Daarna een beetje 2-componenten transparante lak (ook in spuitbus te verkrijgen) er overheen en je vliegtuig is toppie. Mocht je je gespoten onderdelen met stickers of stripes willen voorzien kun je deze beter eerst kleven en dan de 2-componenten lak spuiten.

tip: De spuitbussen van de Hema zijn brandstofbestendig. Ze zijn in vele kleuren verkrijgbaar. En erg goedkoop!! Kleuren lijken sterk op de oracover kleuren.

Gr. Bert

Als je je vliegtuig hebt bespannen met oracover kun je spuitbussen kopen met dezelfde kleuren als je oracover. Deze zijn te verkrijgen in de modelbouwwinkels. .

Spuitbussen van oracoverkleuren bestaan niet .

Je hebt/hat een firma in Berlijn die ze maakt(e).

Mvg Johan

Back