Piper Super Cub van Robbe

Heeft wel degelijk voordelen ook op een viertakt, dit wordt tegenwoordig ook veel toegepast in de F3A/RC1 op viertakten.

Van de site van hobbyin af;

xtra6006.jpg

Grt.

is die motorkap niet van een ander toestel?
de pipercubs die ik ken ( uit de conrad......) hebben een heel andere motorkap, maar aan de andere kant, conrad zou zelfs de X-twin nog aan je proberen aan te smeren als een schaalmodel van de wright-flyer :lol: .
net als toen ze schreven dat de skywatcher ( dat prul van nikko) het perfecte beginnershelietje was, met perfecte vliegeigenschappen, " en met de driekanaals afstandsbesturing heeft u uw skywatcher al snel veilig onder controle!!" :lol: jaja....
hier een foto van hoe ik het me herinner:
226608_RB_00_FB.EPS.jpg

niet elke Cub is het zelfde Danny,

Diegene die jij laat zien is een "gewone cub" soort en zelfs daarin heb je verschillende versies.
De J-3 heeft veelal een smalle motorkap met de cilinders erbuiten.

De Super Cub is een versie moderner en groter en heeft een "gewone" motorkap waarbij de cilinders binnen de motorkap vallen.

En zoals je zelf al aangeeft is Conrad niet een "echte kenner"

Net even de kist op de digitale weegschaal gehad.........

Huidig vliegklaar gewicht: 3925 gram :D

Niet slecht al zeg ik zlef.
Moet vandaag werken maar het weer is zo slecht dat er toch niet gevlogen wordt dus vandaag even stekkers van de servo`s vervangen voor MPX stekkers, het model programeren in mijn zender en misschien ff proefdraaien 8)

Ik ga best met m`n tijd mee maar om nu 6 goed werkende MPX ontvangers te vervangen voor uni stekker ontvangers vindt ik nu ook weer een beetje zonde.

Het is zeker wel de bedoeling om tzt deze ontvangers uit te faseren, dat maakt het voor al onze BosModelAir kisten ook wat gemakkelijker, maar zolang ze nog goed werken denk ik er niet aan 8)

Gelijk heb je, alleen zijn de stekkers op de lange termijn niet meer te krijgen waarschijnlijk. Maar je hebt er vast nog wel genoeg :)

Grt.

Laat het goede weer maar komen, de Piper Super Cub is er klaar voor.
Het model is ingevoerd in de zender (ten koste van m`n Stinson Reliant, aaarrrggghhhh) dus een maiden kan snel plaatsvinden.

Bij Futaba kun je een campac (of compact flash) gebruiken igv geheugentekort :lol: Hoeveel modellen kun je nu kwijt dan in je zender?

Grt.

Ik heb een MC16/20 dus ik kan 20 modellen kwijt.

De nummers 1 t/m 10 zijn voor mijn eigen modellen (staan er nu 7 in)
De nummers 11 t/m 20 zijn voor onze gezamenlijke modellen en eventueel die van Onno (staan er nu zo`n 8 in).

Op zich heb ik dus voldoende ruimte om de modellen kwijt te kunnen, maar ik wilde deze Super Cub op de plek van m`n verkochte Snoopy II TW hebben maar hij stond nog op de Stinson toen ik al resette :oops:

EDIT:
Op zich zouden we nooit een geheugen probleem moeten hebben, Onno en ik vliegen namenlijk beide met een MC16/20 en dan hebben we nog een MC16/20 die we gaan gebruiken puur als leszender zodat we niet steeds Onno zijn zender hoeven om te pluggen :lol:

Jaaaaa, de Piper Super Cub vliegt :banana:

Gisteren z`n maiden gemaakt en nog 7 vluchten, in totaal alweer 1 uur 12 min met deze kist gedraaid en hij bevalt goed.

Zie hier de maiden video
(sorry voor de wat mindere kwaliteit maar de camera gaat kuren vertonen vandaar ook geen take off :evil:, tijd voor een servicebeurtje :evil: )
:
Piper Super Cub maiden 4min 33sec / 11.5mb

Ziet er goed uit Berto :lol: Ik heb zelf de Piper J3 van Tony Clark (2.80m), en dat is ook een heerlijke bak om lekker mee te tuffen, en af en toe wat stunts uit te halen 8)

Grt.

Zekers weten, wil wel wat aanpassingen gaan doen sommige dingen zitten niet geheel naar m`n zin maar dat komt nog wel.

Binnenkort maar eens deze 15cc voor m`n Stinson knopen (o nee die moest Onno eerst weer hebben :evil: ) en dan de 20cc hierop 8)
Dan moet oneindig vertivaal bijna mogelijk zijn :roll:

Spelen met de Piper Super Cub 5min 16sec / 13.4mb

Ik heb wel 2 kleine schades.

De eerste heb ik gedaan met de laatste landing, ik was aan het spelen met de flaps en na een stuiter geef ik te veel down, de kist komt stevig op de grond, de vleugels buigen naar voren en de achterste vleugel haak rechts grijpt in het gat beet en trekt een scheurtje in de romp die nu looppt van de bovenzijde naar de ruit toe, +/- 1 cm dus dit even lijmen en klaar, zie je verder niet meer van.

De 2de schade kwam tijden het in de kar leggen van de vleugels, ik laat 1 vleugel uit m`n handen glijden boven op de prop van de Decathlon die er dwars door heen ging :lol:
Ach stukje oracover erover en ook weer klaar.

Nu alleen nog oefenen op een beetje scale-like start! :evil:
Echt schaal is het niet :nooo:
Maar leuk wel :yes:

Half flaps, beetje wind, vol gas, paar meter los en dan bijna verticaal omhoog :lol: (en dit is nog maar met de 15cc 8O ).

Beetje "schaal" vliegen doen we wel met de Stinson Reliant :roll:

Toestel is nu in Mijn Bezit :) Hoop Drr net zo veel plezier van te hebben !! en Ga heb Een beetje netjes maken

Hallo allemaal.
Wellicht een beetje laat, maar ik wil nu ook een Robbe supercub gaan bouwen.
Nu zie ik iedereen met een brandstof motor, maar is het ook mogelijk om er een elektro flyer van te maken?
En welke setup moet ik dan aan denken?

Back