piper j3 cub

hoihoi!

ik wileen keer een leuk vliegtuig kopen. de piper j3 cub vind ik helemaal geweldig:D
(de piper uit dit filpje : lz9yvSFqZs4[/media] - "J3 Piper Cub" RC Airplane demo from boomerangs.com )

is het nou ongelovenlijk dom om die te kopen of kan het nog wel?
heb nog nooit met een vliegtuig gevlogen. kan hij een stootje hebben?
landingsfoutje ofzo?

hij is echt heel mooi! ik heb al op andere discussie gekeken maar zon easyjet vind ik gewoon een beetje lelijk enzo en een beetje kinderachtig.

en zulke dingen als een bouwpakket? zit aalleeeess daarbij, of aleen de tekeningen? dus geen hout enzo

(lijmklemmen enzo is geen probleem. basis gereedschap hben we thuis wel vader heeft een hele werkplaats:P)

hoop een paar goede tips/critiek te krijgen!

Wouter (bedankt)

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk... er is 1 basis regel...
koop niet zomaar iets wat je mooi vind.
er zijn een paar nodige dingetjes waar een beginnerstoestel aan moet voldoen.

en leer vliegen op een club.

de piper cub is een ideaal beginners toestel.
zeker dat kleintje wat je opnoemt.

een toestel moet voldoende eigenstabiliteit hebben.
dwz dat als je toestel in een bocht zit, en je stuurt nietmeer, dat hij onmiddelijk terug vlak komt te vliegen.

ook is grootte erg belangrijk...
ik vind een toestel stabieler worden vanaf 1.5m. en 2m bij een zwever.
tenzij je alleen op windstille dagjes wilt vliegen.

een hoogdekker (vleugel boven aan de romp) is ook stabieler en makkelijker om te vliegen.
helaas iets windgevoeliger.

er zijn wel meer dan toestelletjes genoeg die voldoen aan deze dingetjes.
neus nog wat rond voor je beslist.

schuimvliegtuigjes zijn goed als beginnerstoestel...

geniet van de zoektocht, ook naar een club.

grtz

is net als met auto's . iedereen wil gelijk graag met een snelle auto beginnen .

een piper is idd een prima beginners kist en zelfs leuk als je ervaren vlieger bent .(eigelijk zou deze ook niet bij mogen ontbreken,maar ja plaats .........)

en idd een club is wel zo makkelijk als je daar eens kennis maakt , ze kunnen je leren vliegen en helpen met je vliegtuig . orienteer je goed en sluit je aan bij een club waar je je direct thuis bij voelt . heb ik ook gedaan .

ten voorbeeld mijn oude club is op vlb deelen waar ik in mijn kinder jaren gevlogen heb , toen ik 16 was ,ben ik daar gestopt met vliegen (diverse oorzaken ).
nu ik sinds een 2 jaar weer vlieg , zit ik in elten .deelen was mij te groot geworden als club zijnde en de regels die ze daar hanteren kon ik mij niet in vinden . op de ginkels hei ,heb ik een paar keer gekeken en kon ik mij ook niet vinden . wil niet zeggen dat beider clubs slecht zijn , absoluut niet .maar in elten klikte alles bij elkaar en daar ben ik ook gebleven ,ondanks dat het een 35 minuten rijden is voor mij .

hiermee wil ik dus zeggen dat rustig kijken en beoordelen loont .

ik heb een magister gekocht en uit ervaring (helaas een verticale crash)
kan ik je dat elapor van harte aanraden mischien is zo'n mini mag van multiplex wat goeds?
maak er dan meteen een rolroer versie van

veel plezier met je keuze!

Robert

een minimag is een leuk toestelletje... een maat van me sleept mijn kleine zwevertjes er mee :)

nu is het zo, dat je met zo een toestellen al moeilijker zelf kan leren vliegen.
maar ik raad het ook nooit aan om op jezelf te gaan leren vliegen.
dit bekomt maar 1 gevolg...
stukken die binnen de 2vlieguren al nietmeer herstelbaar zijn

en als wouterc nou in de buurt van de duitse grens zit , enkelt nederlandse clubs kijken is dan wat kortzichtig duitse clubs zijn net zo goed . en bij de belgen ook

Back