Pinas van Witsen

1. De vitrine van het Speeljacht nadert zijn voltooiing. Dus een nieuw model en nieuwe kansen.
    Dit keer een Pinas omdat ik de vorige heb kunnen verkopen. Wel de schaal aangepast naar 1: 135 zodat het model niet al te groot wordt en dan mag die misschien in de woonkamer staan. Het vorige model was bijna 1,25 meter.
    De bouwplank is gereed .
P1010276.JPG

Nogmaals :)
Interessant, deze staat ook als scratch op mijn lijstje (behoorlijk lijstje moet ik zeggen)
We gaan je volgen, vooral deze eerste stappen wil ik zeker zien

En deze staat ook in de toekomstige plannen van Kolderstok :-)
Mooi begin weer, Cees!

cees veel suc6 met de bouw
shratsbouw 1/135 wow
waar heb je het plan vandaan als ik vragen mag
want dan zou je schip 27.8 cm moeten zijn en ik zie op je zijaanzicht dat het niet op een a4 kan en dat is groter dan 27 .8 cm

het schip zou in het echt 37,63 M zijn als ik naar je foto kijk zit je ergens op 1/100 schaal

Laatst bewerkt:
er is een boek van Ab en Cor daar staan de plannen in. Maar ik heb ook digitale documenten met de plannen. Wie interesse heeft stuur maar een pm

de tekening zal wel goed zijn stefhan maar de schaal klopt denk ik niet en als je denkt dat je in 1/350 aan het bouwen bent en je bouwt in 1/100 dan ga je al snel fouten maken

meet hoeveel cm je tussen je stevens hebt en deel 3763 door je getal dat je hebt en dan weet je op welke schaal je bezig bent

Laatst bewerkt:
het was nog vroeg niet goed wakker zeker en er te snel over gelezen.
en ik wou cees zeker niet op stang jagen ,
soms maakt de grijze masse rare krokels je ziet 1/135 staan en je leest 1/350 , de ouderdom zeker

het was nog vroeg niet goed wakker zeker en er te snel over gelezen.
en ik wou cees zeker niet op stang jagen ,
soms maakt de grijze masse rare krokels je ziet 1/135 staan en je leest 1/350 , de ouderdom zeker
Oei oei, met dat soort klachten helpt een brilletje veelal niet meer. :p

Success met de bouw Cees. Ik zal jou bouw verslag met grote interesse volgen.

Ben ook van plan deze scratch bouw te maken en in mijn 17th century Dutch merchant ships boek zijn de bouwtekeningen van de Pinas erbij schaal 1 : 96. Ik denk 4 of 5, A2 tekeningen.

Marcus

Back