Pilotenpop 30cm

Ik weet niet of ie al eens is gepasseerd, maar deze trof ik vandaag aan bij de winkelketen AC-tion.
Hij is 30 cm hoog, wellicht te gebruiken als piloot voor modellen 1:6?
full

Voor de prijs kun je 'm niet zelf maken en kun je 'm ook niet laten liggen.
Hij (zij) moet nog wel worden aangekleed en een eigen gezicht krijgen.

Wie weet wordt er iemand mee geholpen...

Grtzz Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, leuk.
Maar zou ie het niet koud krijgen zo?
Eerst maar naar kledingmodezaak Bart Smit....
En misschien nog een ander kopke, zo ziet ie nog niet veel....

Grtzz Frank

nieuw hoofd is onderweg, plus een kleding setje.allen nog een passend hoofd deksel vinden .Maar dat gaat wel goed
komen.

Hoi Frank en Jan,

Dat is inderdaad ook een oplossing. Eventueel kop eraf en een gedetailleerde kop erop maken.

Hou er wel rekening mee dat die tekenpoppetjes behoorlijk zwaar zijn! Een 1/6 tekenpoppetje (deze is van de IKEA) weegt ruim 160 gram, exclusief kleding etc.
Wanneer `t pilootje voor `t zwaartepunt zit en je eventueel toch lood zou moeten toevoegen aan de neus is het een oplossing, maar als het pilootje achter het zwaartepunt zit is het wel veel!

full

Je kan zo`n poppetje ook eenvoudig zelf maken van balsa, dat scheelt veel gewicht:

full

Deze is schaal 1/6.9 en weegt maar 1/4 van het tekenpoppetje.
Hier kan je zien hoe zelf te maken: zelfbouw pilootje

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga proberen er een mal van te maken en dan kan ik er een hol in schuim gieten. das sterk en weegt bijna niks.

Zal wel een draadje starten als ik zo ver ben.

Da`s een goed idee! Zorg wel dat het poppetje dan de positie heeft die hij straks in de cockpit heeft als je er een mal van gaat maken. Het schuim kan je niet meer in positie buigen.

Als je wilt kan je jouw verslag van `t poppetje ook aan `t zelfbouw pilotenpop-topic toevoegen.

Succes!
Groeten, Ramses

Geen slecht idee hier..
Al eens gekeken of je die niet han uithollen? Al zou een mal en dan piepschuim wel licht zij. ?
Ik neem even een abbo hierop jongens,....

Als ik een lichtgewicht gietstuk nodig heb dan meng ik door de hars een beetje microballoons.met een snel drogende hars kun je dan holle gietstukken maken. die toch nog voldoende stevigheid hebben.

Nog even geduld dan maak ik een how to.

Zo stond ik ook in de action met zo'n tekenpop eerst de pen met voet uit zijn kont getrokken en vond hem erg zwaar....jammer en als er dan twee in moeten word het wel heel zwaar.......

ongeschikt voor mijn pc-21 maar de balsa pop is een mooie optie.

Back