Piccolo V2 pech

Ik dacht leuk zo'n micro heli, dus ik naar de winkel een Piccolo V2 wezen halen. Na het ding op een zaterdag (een week geleden) in elkaar te hebben gezet werd het tijd om te kijken of alles werkt. ik zet de zender aan en doe de accu erop en inderdaad, alles lijkt te werken.

Na even bezig te zijn geweest met het afregelen van het piccoboard zet ik met me stomme kop eerst de zender uit. dus de V2 denk laat ik m`n motoren eens voluit gooien.(wie dat ooit heefd bedacht mag van mij een ongeluk krijgen) Vervolgens vliegt het ding met veel geweld tegen de bank aan... schade: 1x hoofdtandwiel en 1x hoofdrotor as van CF (maar hij vloog wel even)

Dus ik bestel een nieuw tandwiel en een nieuwe as, dit keer van staal want heb het idee dat die CF asjes niet veel kunnen hebben.

Spul was vandaag binnen dus werd het tijd om alles weer in elkaar te zetten, omdat ik vorige keer de boutjes van de paddles kapot had gemaakt door ze te vast te draaien, heb ik daar dit keer wat meer aandacht aan besteed.

Nadat de paddles er weer op zaten ging ik eens kijken of het geheel een beetje in balans was, vervolgens de zender aan en de accu erop en laten draaien ok te kijken of het een beetje trillingsvrij is...
na het toerental iets opgeschroeft te hebben ging het opeens van "floep","CRASH","floep", "Rrrrr"... (minuut stilte)...

Wat denk je ? vliegt 1 van m`n paddles eraf wat niet echt goed is voor de balans dus ging de V2 maar even op z'n zij om vervolgens z'n andere paddle richting mij af te schieten (zou hij iets tegen mij hebben?).

Na een kwartier zoeken beide paddles terug gevonden en tot de conclusie gekomen dat het hoofdtandwiel het ook (weer) begeven had.

Heb tot nu toe dus nog niet veel meer gedaan dan repareren dus..... weet iemand of er mischien betere tandwielen verkrijgbaar zijn voor de piccolo V2? en zijn er mensen die mij een goede tip kunnen geven over hoe ik die paddles vast moet zetten zonder de boutjes kapot te maken? maar dan wel vast genoeg om ze er niet af te laten vliegen?

Nou gaat lekker, niet echt dus 8O

Zou je hem niet gewoon inruilen voor een HB Elite FP ??

Op het Elite mixerboard zit een beveiliging, zet je de ontvanger aan zonder dat de zender aan staat, gaat tie gewoon in hold en doet verder niets totdat je 't spul gereset hebt !!

Succes,

Appie

ik was toevallig precies naar hetzelfde opzoek...
De mijne heb ik nu nog geen week en ik heb er ook al twee hoofdtandwielen doorheen gejast..
Nu zag ik net op rc-city een 'delrin' tandwiel met een alu naaf, maar die is wel 46 euro's met 10 eu verzendkosten, hmm da's ook nie echt leuk..
Ik hoorde ook dat het hoofdtandwiel van de Aerohawk er na wat boren erop past, die 6 is euro 50.

http://www.rc-city.de/shop43/DE/openstore.htm

Ik heb geen idee of dat delrin ding de moeite waard is, ik zit zelf ook erg te twijfelen...

@appie als ik m`n ontvanger eerst aan zet is er niets aan de hand, de problemen beginnen als ik m`n zender uitzet voordat ik de heli uitzet...

46 euro is idd best veel voor een tandwiel maar met 10,50 per stuk heb ik nu al voor 21 euro aan tanwielen versleten, als die delrin het langer dan 6 standaard tandwielen uithoud is het wel de moeite waard :)

Nooit je ontvanger aanzetten zonder dat de zender aan is. Dit is vragen om problemen.

@Royco,

de problemen beginnen als ik m`n zender uitzet voordat ik de heli uitzet...

mmmh die variant heb ik nog niet geprobeerd 8O ga ik een dezer dagen ff testen, ik houd je op de hoogte :wink:

Grts,

Appie

Hi,

Jammer van zo'n vervelende start. Ik heb een aerohawktandwiel geboord en aangepast. Bestellen via bijvoorbeeld hobbydeals.nl. Zesenhalve euro. Delrin tandwiel kan goedkoper. Vraag maar na bij hobbydeals.

Stalen as is goede aanschaf.

Je moet er toch voorzichtig van uitgaan dat je in de beginfase een hoop geld kwijt bent aan vervangingsspullen. Het beste is elke keer je zender aan zetten voordat je de ontvanger aanzet.

Succes!

Appie zei:
Nou gaat lekker, niet echt dus 8O

Zou je hem niet gewoon inruilen voor een HB Elite FP ??

Op het Elite mixerboard zit een beveiliging, zet je de ontvanger aan zonder dat de zender aan staat, gaat tie gewoon in hold en doet verder niets totdat je 't spul gereset hebt !!

Succes,

Appie
Dan ligt het waarschijnlijk aan je ontvanger en niet het mixerboard. Het mixerboard neemt klakkeloos alle signalen over van de ontvanger. Als de ontvanger niets binnenkrijgt en maar een zooi pulsen op de kanalen gooit wordt de heli helemaal gek. Sommige ontvangers zijn hier tegen beveiligt.

Ja, het kan allemaal stuk en het kost alles bij elkaar redelijk wat geld......

Off-topic, maar wellicht een idee: Mocht het vliegen zelf nog een uitdaging zijn, dan zou je ook eens kunnen overwegen om bv Reflex XTR (vliegsimulator) aan te schaffen. Deze simulator heb ik sinds kort zelf en ik ben er erg van onder de indruk. Van deze simulator kan je een hoop leren, fratsen uithalen en onder de knie proberen te krijgen zonder dat je steeds na elke mislukte poging diep in de buidel moet tasten. Hoe stuk je de heli ook maakt, binnen een paar seconde staat ie weer fris en vrolijk klaar voor de volgende ronde ;) Je hebt echter wel een beetje computer nodig en een zender die geschikt is om aan te sluiten op een interface. Op deze site is er verder genoeg info over te vinden, dus ik houd er snel over op.

Ben gisteravond nog even aan het testen geweest, als ik m`n throttle helemaal naar beneden zet en ik zet dan de zender uit is er niets aan de hand, maar als deze nog niet 100% naar beneden is en ik zet dan de zender uit gaat de ene keer de hoofdrotor op volle toeren draaien en de andere keer de tailrotor, of anders beide

Conclusie: als je dan toch per ongeluk eerst je zender uit zet zorg er dan voor dat je throttle helemaal naar beneden staat :wink:

Nee nou word ie mooi. In plaats van goede manieren aanleren (Eerst ontvanger uit, daarna zender uit) ga je een complete heli afkraken... Lekker snuggere opmerking zeg.
Over een jaartje haal je dan dezelfde actie uit bij je Raptor, en als je dan mazzel heb dan is alleen je heli stuk. Je hebt toch een airbag in je auto? Ga je dan overal tegenaan botsen ;)
Als je gewoon de regeltjes volgt kan je met elke heli normaal vliegen. Je had in de eerste plaats nooit je heli stuk gemaakt als je de regeltjes had gevolgd.
Als je het risico volledig wilt uitsluiten moet je een PCM-ontvangertje nemen en de fail-safe instellen, alleen jammer dat de ontvanger dan 2x zoveel kost als de heli ;)
Over de paddles: Ik ben er nog nooit 1 verloren (afklop afklop) en ik gebruik gewoon de meegeleverde M2-boutjes.

Groetjes,

Ton.

Royco zei:
Na even bezig te zijn geweest met het afregelen van het piccoboard zet ik met me stomme kop eerst de zender uit.

Ik zeg toch dat het m`n eigen schuld was?

en waar lees jij dat ik de complete piccolo V2 aan het afkraken ben?

Beste Royco,

Alle begin is moeilijk. Ik zit nu een maandje of twee in de business en het is zeker in het begin een beetje tegengevallen. Echter je krijgt een moment dat je meer grip krijgt op de dingen die gebeuren. Vaak is het de kennis die ontbreekt waardoor de dingen misgaan. Ik had zelf in mijn enthousiasme het boekje van Ikarus te oppervlakkig gelezen met als gevolg dat ik de bol-oog verbindingen van de rotor niet voldoende soepel had gemaakt. Gevolg: 2 doorgebrande servo's en een ontvanger die de motoren vol open stuurden. Op dat moment werd ook mijn hoofdtandwiel vakkundig vlakgeschaafd. En mijn zender stond dus gewoon nog aan.

Het enige dat je kunt doen is toch weer het boekje pakken en de boel nog eens goed doorlezen en je problemen op het forum zetten. Zodoende neemt je kennis toe en zal ook het plezier niet bedorven worden door teveel tegenslagen. Maar ik denk dat ik de afgelopen periode toch zeker 40 euro per maand aan vervangingsmaterialen heb uitgegeven. Eerst nog het orginele spul, later gewoon het spul dat past en dat goedkoper is. Veel rondkijken op Internet shops kan daarbij helpen.

Succes.

2 tandwielen verrot.. Vraagje, heb je je gear mesh niet te los? Het mag best wel iets strakker zitten.

Heb ook dit probleem met die tandwielen.
Vandaag is mijn tweede tandwiel gesneuveld :evil:
Ik heb nu een delrin-tandwiel besteld bij www.e-heli-shop.de
zonder vrijloop kost dit 9 euro, met vrijloop 18 euro.

Back