phoenix models tucano

Ik heb de extra 330 EP van phoenixmodels in bezit (overigens ook in verkoop) en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de ARF dozen zeer goed zijn. Alles past precies en de kist is binnen no-time vliegend!
 
Mooi vliegtuig
Goede service bij rcflymore.
Kan hem ook hij vliegt bij ons op de club
De bouwdozen zijn erg en bouwen goed weg en super beschrijfing.
Veel bouw plezier.
Gr vincent...
 
schiet al mooi op..
de vleugel is klaar, en de romp schiet ook mooi op, servo's zitten erin en de staart zit gelijmd, tank zit erin en de motorsteun zit op zijn plaats..
wat een lel van een vleugel haha.. ben ik niet gewend na al mijn 40. modellen..

zal morgen even wat foto's posten.

MVG Jesse
 
schiet al mooi op..
de vleugel is klaar, en de romp schiet ook mooi op, servo's zitten erin en de staart zit gelijmd, tank zit erin en de motorsteun zit op zijn plaats..
wat een lel van een vleugel haha.. ben ik niet gewend na al mijn 40. modellen..

zal morgen even wat foto's posten.

MVG Jesse
 
heb nog een vraagje,, er zitten flaps op deze kist.
hoe werkt dit precies.
ik heb ze zo gemaakt dat ik de servo's apart in mijn ontvanger kan steken. (8 kanaals ontvanger)
heb er multiplex stekkers aan gemaakt, dus de vleugel is nu 4 servo's aansluiten met 2 stekkers.
maar wat moet ik nu met de flaps doen? zijn deze voor het opstijgen en landen?
of kan ik ze ook nog meemixen met de rolroeren?

MVG jesse
 
Een zeer mooie kist.

Ik zou de flaps op een veilige hoogte eerst eens testen, wat het gedrag is.
Verder kan je een paar vluchten later opstijgen met een beetje flaps (20%) dit geeft wat meer lift.
terug opselecteren bij voldoende snelheid.
En landen met vol flaps kan, je zal de neus normaal wat moeten naar beneden houden, maar dat wijst zichzelf wel uit.
Best is het vlieggedrag op hoge hoogte met flaps eerst te proberen.
 
ah kijk een man met verstand van zaken wat betreft de tucano aan de naam te zien haha.

ik was inderdaad van plan de flaps op hoogte eerst uit te proberen.
nu heb ik nog het volgende, hoe kan ik de motor het beste starten? hij hangt op de kop, en dat is echt waardeloos starten.
bij het tanken loopt er al ik weet niet hoeveel brandstof naar de carburateur dus daar loopt al allemaal brandstof uit dan, oftwel VERZOPEN!

dan kan ik slaan tot ik een ons weeg.
op de kop starten is ook vreselijk onhandig.
hoe omgaan met de op de kop hangende motor?

MVG Jesse
 
Ja, ik herken dat probleem,
Ik heb ooit de tucano van Robbe gevlogen, lang geleden.
Daar zat de motor ook op zen kop, vele vluchten en plezier aan gehad eerst met een 6,5je later met een krachtige 10cc met pijp
op een model van 1m40 dat ding ging lekker.
Maar starten was in 90% van de gevallen op zen kop.
of snel effe de plug eruit, uitblazen en terug monteren en snel starten.

Een mooie pipschuim staander daar hij op zijn kop netjes inpast
is misschien een handige oplossing.

ps als je kan, post eens wat foto´s.
Ik ben nog steeds gek van het model.
 
oke nou ja dan ga ik de motor omdraaien, als dat kan..
maar dan kom ik bij het probleem dat ik de gaten in de motorkap zal moeten herstellen..
ik heb een zin om op het veld te staan en dan te lopen kloten met de motor..
ik zal zo gauw mogelijk foto's maken, maar ik vergeet het steeds haha

MVG Jesse
 
Hmmm, de motor omdraaien???
Toch niet eens prokeren het hele model om te draaien.
In de F3a zag ik dat vroeger zelfs genoeg doen.
En als je een helper hebt is dat gauw gedaan.
 
Hallo Jesse'
zoals ik al eerder zij start ook de mijne als ik hem op een vleugeltip zet
maar als jij hem vol tankt en er loopt brandstof uit de carburateur
voor dat de tank vol is dan is er wel iets met de tank aan de hand
daar zou geen verschil in moeten zitten met een waar van de motor rechtop staat
meest gemaakte fout daarbij is dat de tank op zijn kop word ingebouwd
 
is wel een hele mooie kist,
was laatst op de club was iemand met een piper van 2.50 van blackhorse met een 38cc zg motor, maar bij de landing trok hij het motorschot er uit met gas dicht, zat maar op 4 hele kleine puntjes vast gelijmd.

max
wel foto's maken
 
nee de brandstof loopt uit de carb als de tank vol is.. maar de blijft hij ook druppelen als ik ophou met tanken..
het is gewoon waardeloos..
ik wil neit martelen met motoren en op zun kop starten of op de zei.
dan kan ik beter elektro gaan vliegen....

de motor word hoe dan ook omgedraaid. dan meer de kop aan de bovenkant eruit, geeft ook meer koeling.
 
zonde hoor van het model met de motor er aan de bovenkant er uit steken
verzuipen doe je hem echt niet hoor als hij op ze kop hangt je moet hem aleen op zijn kop choken/starten ik zet hem op zijn vleugeltip choken en dan starten
 
heb de motor nu omgedraaid, alleen de motorkap gaat zo nooit wat worden..
ik laat het eerst even zo voor de eerste vluchten.
moet de motorkap toch eerst weer repareren,, dat is beetje mislukt allemaal namelijk.

het probleem met starten op de vleugeltip is dat het altijd met z'n 2en zal moeten dus als ik alleen ben is het dan weer martelen..

ik zal zo ff wat foto's posten.
 
foto's

bij deze dan even een paar foto's
hij is bijna klaar inmiddels.

Foto-4QSHUE6J.jpg


Foto-84SKDWI4.jpg


Foto-RUWH6GDX.jpg


joop, ik weet dat je meeleest!!! wat vind je er tot nu toe van??

MVG Jesse
 
ik vind hem er gelikt uitzien hoor erug mooi
aleen die motor ziet er wat gek uit
maar hij zal er zo niks minder om vliegen
zie ook dat hij flaps heeft dus die zal langzaam ook lekker vliegen
 
jepz, flaps zijn erg leuk, heb ze op een schuif op de zender, maar met een schakelaar zo ingesteld, dat ik ze ook met de rolroeren kan laten meewerken.

in totaal over de hele vleugel 3 mixers ingesteld.
ben benieuwd hoe dat vliegt
 
Back
Top