Patrullera Guardia Civil (Rodman 55)

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Frank 4708, 24 jul 2023.

  1. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.530
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Dat is de 1:125 Calypso van Revell
    ( https://www.modelbouwforum.nl/threads/revells-calypso-1-125-rc.286425/ )
    Ik was aan het varen met heel harde wind.
    Tijdens een bochtje lag hij al een beetje op 1 oor en toen kwam er nog een windstoot overheen ook.
    In tijd van 3 seconden was hij weg .
    Te weinig tijd voor een hartverzakking .

    De accommodatie zat er nog op toen hij weer boven kwam, maar lag in het zonnetje te drogen.
    Net buiten beeld van de foto.
     
    Frank 4708 vindt dit leuk.
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.674
    Locatie:
    Betuwe
    Haha... Mooi, die verhalen! Bij VGF (Vaargroep Flevoland ook zo'n akkefietje gehad.
    Eén van onze leden had een sleepboot in het clubhuis laten staan. Deed hij nooit, maar die avond wel. En verdorie... Eén of twee avonden daarna wordt er ingebroken. Deur geforceerd, wat spullen weg (blikjes fris) maar ook... zijn model van de sleepboot waar hij zelf op gevaren had! Verdomme...

    Een aantal leden zijn toen het water ingegaan (1 meter water met daaronder 30cm blubber) en voetje voor voetje gaan zoeken. En jawel: na een aantal minuten kwam de opbouw naar boven en even later de romp.
    De hele handel verdeeld over de leden: de ene ging de romp schoonmaken, de ander de opbouw de derde de elektronica... Lang verhaal kort: de woensdag daarna voor het model weer!
    De kl@@tzakken hadden het model gewoon in het water gepleurd...

    Een ander incident: Tijdens een vaardag van de MMI (Mini Marine International) was een destroyer de opbouw verloren. Een iets te scherp bochtje gedraad (en die dingen zijn al zo rank) en... plons.
    Weg opbouw met twee geschutstorens, brug, masten, luchtafweergeschut, torpedobuizen, enfin de hele handel die op zo'n bootje aanwezig is.
    Ook gaan zoeken... Kansloos. Het was ergens midden op het water gebeurd. Niet gevonden dus.
    Een paar weken later waren we de boeien uit het water aan het halen, stoot één van de leden met z'n voet tegen 'iets geks' aan. De opbouw van die destroyer dus.
    Ik had nog nooit zo'n mooi verouderde opbouw gezien. Alsof het ding 3 jaar oorlogservaring achter de rug had.
    Maar: verder dan dat geen schade. Voorzichtig schoon gemaakt en weer aan de eigenaar kunnen overhandigen...
     
    Herby63, Frank 4708 en Bootjebouwer 2 vinden dit leuk.
  3. Frank 4708

    Frank 4708

    Lid geworden:
    9 apr 2020
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Almere
    Bedankt voor het delen. Mooie video van de maiden trip. Indrukwekkend voor zo'n klein schaalmodel.
     
  4. Th.G.

    Th.G.

    Lid geworden:
    3 jun 2024
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Almere haven
    Hallo Frank 4708,
    Het is misschien niet wat je verwacht als reactie op jou berichten.
    Er is in Almere haven een vaargroep die van begin April tot eind September .
    Om de 14 dagen gaan varen in het water bij Overgooi straat kloosterbos/ Meesweg.
    Of beter bij het laatste huis aan kloosterbos daar staan meest onze auto's op de gras kant aan het water.
    Kom een keer kijken en vraag als je meer wil weten

    Vr. Gr. Theo
     
    Bertho en Frank 4708 vinden dit leuk.
  5. Frank 4708

    Frank 4708

    Lid geworden:
    9 apr 2020
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Almere
    Hallo Theo, Bedankt voor de tip!
     
  6. Bertho

    Bertho

    Lid geworden:
    10 jun 2009
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Almere
    Theo,
    Zaterdags, zondags of hele weekend?
     
  7. Th.G.

    Th.G.

    Lid geworden:
    3 jun 2024
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Almere haven
    Frank 4708 en Bertho
    Wij varen op de zondagen, de eerste die nu komt is op 16 juni van 13.00 uur tot dat we zeggen het was mooi vandaag.
    Wel moet ik zeggen dat ik die dag er niet ben, ik ben dan in hoek bij Terneuzen op een vakantiepark waar een vaarweekend georganiseerd wordt.
    Hoe veel van onze leden dan wel daar zijn kan ik niet zeggen, maar kijk en hoop dat er iemand is die de vragen kan beantwoorden.
     
    Frank 4708 en Bertho vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina