Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Heb je al een PB gestuurd dat de onderdelen deze week verstuurd zouden worden.
Moest ff wat tijd vrijmaken en aangezien de propellor er toch af moest voor Pinky II ben ik maar gelijk door gegaan.;)
Ze gaan vandaag de deur uit.

Op de een of andere manier krijg ik de PB die ik verstuur terug....

Zo nieuwe motor zit erop thanx Erik en mijn tor vliegt weer.
Morgen komen ook de spullen uit frankrijk binnen die gasten zijn echt rete snel met leveren!

Expansys in Frankrijk .. levert gewoon aan NL en zijn bloedsnel want morgen al in huis en gisteren besteld.

Ze hebben diverse spares op voorraad liggen en volgens mij sturen ze zelfs komplete drones als het moet.

Expansys in Frankrijk .. levert gewoon aan NL en zijn bloedsnel want morgen al in huis en gisteren besteld.

Ze hebben diverse spares op voorraad liggen en volgens mij sturen ze zelfs komplete drones als het moet.
Hmm njah me drone is net besteld bij PDA shop. Maar als ik de zoekfunctie op hun site gebruik vind k geen AR drone ?

Hij is binnen! ^^ nu k heb wel een probleem. De motor voorraan rechts start iets later op dan de rest en hierdoor vliegt hij dus telkens die richting op. K heb al getrimd maar heeft geen effect. K heb nog geen enkele crash gehad. En er is ook geen zichtbare schade?!

WTF ? Een motor die later start dan de andere drie ? Weet je zeker dat ie echt later start of komt ie gewoon slechter op gang dan de andere drie. Loopt ie niet heel stroef ofzo ?

Naja, wat het ook is, zeker omdat het direct uit de doos zo is, gewoon retour afzender lijkt me.

Ter volledigheid, bij mij starten ze alle 4 absoluut tegelijk.

WTF ? Een motor die later start dan de andere drie ? Weet je zeker dat ie echt later start of komt ie gewoon slechter op gang dan de andere drie. Loopt ie niet heel stroef ofzo ?

Naja, wat het ook is, zeker omdat het direct uit de doos zo is, gewoon retour afzender lijkt me.

Ter volledigheid, bij mij starten ze alle 4 absoluut tegelijk.
ze vollen allemaal gelijk aan. Als k aan allemaal een evenharde "draai" geef met men handen stoppen ze ook exact op de juiste locatie. K heb de indruk dat de motor eerst ff "vast loopt" (hij krijgt een klik en staat stil) en dan als de andere drie draaien (nog niet op volle kracht) start de 4de. Natuurlijk liften die 3 andere op en hij is nog niet op volle kracht :S De batterij was slechts 25% opgeladen dus mss kan het hier iets met te maken hebben. IK laad hem nu volledig op en doe straks nog wat testen. Hij start overduidelijk later pas. :o

Niet lang over nadenken, gewoon terugsturen. Accu 25% maakt voor dit probleem niks uit lijkt me.
heb het nog maals getest. Deze keer was batterij op 60° Geen problemen meer gehad. K ga nog paar keer testen straks. HEt eenige wat hij deed was driften maar dat was nu naar rechts achter. Maar niet zeer veel slechts n halve meter ofzo. Ik denk dat ik PDAshop toch een mail zal zenden met de melding van het probleem en vragen of ze er rekening met willen houden. moest het probleem zich in de loop van de week nog maals voordoen.
Omstandigheden test 1:
-Just out of the box
-bevond zich op mat parket
-25% opgeladen
-binnen in kamer(geen wind)
-vlak aan een raam waarvan rolluiken op kier staan
-verlichting in kamer aan

Omstandigheden test 2:
-1 uur uit de doos
-Zelfde parket
-60% opgeladen
-binnen in een kamer met iets meer ruimte
-veel verlichting in kamer aanwezig

Ff iets anders: bij .hobbyking.com Bestellen van batterijen Kost het mij 8 euro verzendkosten + Customs Declaration (?Taxen ?) Hier werken we met 21% en dit kan ik dus niet aanvinken? OF snap ik het ff niet goed? XD (en njah de verzendkosten is ook niet niets 0_o zou ik de batterijen nergens kunnen vinden aan deze prijs? :o

Laatst bewerkt:
Driften met een halve meter doet die van mij ookwel hoor, en da's dan op een redelijk glimmende houten (gelakte) vloer. Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.

Met het niet gelijk starten van de motors wel.

Accu's vanuit Duitsland hebben natuurlijk geen douanekosten meer, vanuit HongKong verschilt het nogal, maar als je niet teveel tegelijk doet gaat het meestal wel goed.
Op de website moet je het wel nog selecteren, maar dat doet niks meer vanuit duitsland naar Nederland, maakt niks uit wat je daar kiest.

Correct driften op een parket vloer is vrij normaal. Loop voor de grap er maar eens langs en zorg dat je drone je schaduw ziet ..... (zorg voor extra ruimte :))

Wil je hem stabiel op je parket vloer hebben leg dan de heli pad need (doos) daar kan hij een goede lock op krijgen.

Overigens iemand al Drone control geprobeerd? Schijnen nog wel wat probleempjes mee te zijn maar helaas mijn itunes account verdomd het wat betreft payments grrrrr.

Als je accus scoort neem evt de 1300 Mah Turnigy Nano's deze zijn met 5C (!) vol te rossen.

Snoebel: Ik zal eens proberen met andere ondergrond.
En oke geen taxen dus ;) Maar verzendkosten naar BE zijn pfff vrij duur :p Achja. K bestel der 3 dan komt dat overeen met 1 van Parrot zelf lol! XD
En k zend zoiezo een mail naar PDAshop.be om ze te informeren en vragen wat ze voorstellen vandaag nog.

Pinky-II:K heb het al gezien maar vind er niet echt een meerwaarde aan om ff 3 euro aan te geven eigenlijk XD. kan niet veel meer als de free app.
Heb je site of prijzen?
zijn deze beter dan die 1300mAH Van hobbyking?

Grappig, maar nog steeds geen recording volgens mij ?

Persoonlijk nooit geen voorstander van het volrossen van Lipo packs, ookal zeggen de spec's dat het kan, ik blijf gewoon bij 1C.
Nu ik heb geen flauw idee wat alles betekend. (ben ook vrij nieuw hier XD)
Maar op die van hobbyking(die nu bijna allemaal weg zijn lol hopelijk vullen ze voorraad snel aan :p ) staat 15C dus eigenlijk kan je die ook niet volledig opladen? Of is 15C een max dat hij uitstuurt ? Enlighten me? !

:-) Denk dat het tijd wordt op eens wat sticky's te gaan lezen over Lipo accu's !

Maar 15C staat voor het ontladen maximaal, dus als je een 1000mAh pack heb, mag je met 15A ontladen. De 5C laden, is dus maximaal met 5A laden. Beide getallen staan als het goed is op alle packs.

Achzow ^^ Met Amperes ben ik meer bekent. :p JAh 1A opladen lijkt mij gezonder voor een Lipo.

K heb inmiddels antwoord van PDAshop. Ze willen dat ik het pakket ongeopend trugzend en liefst in onherkenbare verpakking. Nu zoals mensen die dit besteld hebt weten word dit geleverd in de originele verpakking en dat is een heuse doos!! :o En njah hoe kan ik nu de parrot testen zonder de doos open te doen? :p Bij een nieuwe testvlucht steeg hij weer zo op met 1 motor die achterbleef en heeft hij op die kant de vloer geraakt. De binnen hull is dus daar gekraakt hierdoor. Heb dit nu ook gemeld en hoop op goed antwoord. Ik heb voorgesteld dat we ipv heel het toestel enkel de motor verwisselen. Lijkt mij in ieders voordeel stukken voordeliger :o

Back