Parrot AR Drone Wifi Quadricopter topic

Deze week voor mijn werk op het Picnic Festival in Amsterdam. Daar werd de AR Drone door Vincent Everts gedemonstreerd! Erg leuk ding en zeker leuk om in het echt eens te zien!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo morgen ff mijn Drone ophalen in Oberhausen :) scheelt toch weer 50 euri's

Btw PDA shop heeft ze NIET voorraad in magazijn is 0 en zijn nooit binnengekomen ook.

Vandaag afgeleverd en net de eerste sessie erop zitten. Lipo is weer aan het laden voor de volgende sessie.
Ruim 10 min door de woonkamer gevlogen, wat planten gesnoeid, onder en over wat meubilair gevlogen en alles lijkt in orde zover.
10 min vluchttijd is geen aanslag op de motoren en deze waren dan ook nog aardig koel. Met de outdoorhull zullen de motoren minder hard hoeven te werken dus zal de vluchttijden ook ietsje langer zijn.

Controle met de iphone gaat prima en geen vertraging. Wel vlak houden en zijwaards kantelen voor roll en niet als een autostuur draaien zoals op het filmpje.

Eerste wat ik gelijk anders zou willen is de virtuele stick aan de linker zijde i.p.v rechts. Net zoals ik mijn heli´s dus ook controleer. Iets wat wellicht in de toekomst sofware matig aangepast gaat worden. Verder even met de settings gespeeld voordat de lipo leeggelopen was, maar is handiger als ik wat meer ruimte heb om te kijken wat de grenzen zijn van de drone. Wachten op een windstil dagje.

Wat extra Zippys 1300 mah zijn onderweg en als iemand deze getest heeft hoor ik graag wat de bevindingen zijn......Snoebel?

Fer

Die accu had ik idd ookal gezien, maar is 30 gram zwaarder als de originele !

Da's wel DE apps natuurlijk :-)

Ik heb gisteren, kwam pas laat thuis van werk, de drone voor de eerste keer de lucht in mogen laten gaan. Naja, ff hoveren in de woonkamer en mijn vrouw begon meteen te protesteren dat ze het koud kreeg en het teveel herrie maakte. Vandaag meer :-)

Mijn accu's zijn nog niet binnen, maar heb ze in Duitsland besteld, dus hoop maandag of dinsdag hier.
Zonnetje schijnt hier en het is redelijk windstil, dus snel douchen en naar buiten ermee dadelijk :-)
Accu hangt al aan de lader.

ps. Moet ff wennen aan Apple.. Zo'n Ipad is grappig.. maar overweeg nu al (na 1 avond ermee spelen) om hem te wisselen naar een Ipod Touch (voor de bediening van de drone), niet dat de bediening van de Drone verkeerd gaat, dat gaat geweldig goed met zijn grote display, maar had de Ipad natuurlijk niet alleen als remote voor Drone gekocht.
En alleen als AB voor Drone vind ik de Ipad toch wel erg duur :-)

Laatst bewerkt:
Ha ha.....soortgelijke reacties hier. Mijn ega is niet blij nu ik nog binnen aan het rommelen ben. Tijd om de drone uit te laten als er minder wind staat. Indoor aardig wat luchtverplaatsing en herrie.

Ik merkte wel dat in stationaire modus deze een beetje neiging had te driften. Gelukkig zijn de de meeste issues softwarematig en hier de oplossing:AR Drone Flyers.com - View topic - Instructions to correct the drift problem during hover

Met een beetje met de settings te rommelen hoovert hij weer strak op zijn plaats.

Fer

Zo de eerste accu buiten :

Met dank aan mijn zoontje van 9 voor het filmen :rolling:

Ik zie dat hij op de iPad ook goed werkt? Ik had elders gelezen dat de app op de iPad nog wel eens wil crashen tijdens het vliegen....

Nee hoor, de dochter (van 5) mag al op de knop opstijgen duwen (vond ze heeeeel spannend :-)) en de zoon (van 9) heeft ookal even mogen proberen. Die vliegt al tijden met zijn MCX en kan ook met de Drone al best overweg hoor ! Ding vliegt echt heel makkelijk en is super stabiel, als je het ff niet meer weet, gewoon alles loslaten en hij gaat hoveren, zelfs met wat wind ging dat prima vandaag.

Alleen is de Ipad te zwaar voor mijn zoontje en zoals eerder gezegd vind ik hem zelf ook nie zo geweldig..
Toch maar eens kijken wat we daar mee gaan doen, telefoon is ook aan vervanging toe spontaan ;-)

Thx, hier gaan we erg veel lol aan beleven !

Laatst bewerkt:
De eerste buitensessies erop zitten en moet zeggen dat dit toch wel erg fun is.
De settings op max gezet en gaan, zelfs met een beetje wind.
Aardig rap dingetje met de tilt op max. Ook aardig crash bestendig. Ik raakte per ongeluk de emergency button aan en hij viel van 5 meter in het gras en niets aan de hand. Parkeerde net in een boom waarna hij op de tegels stuiterde, en wederom niets aan de hand.

Nu nog de nieuwe accu´s afwachten, want 10 min. vliegen en anderhalf wachten is ook niet alles.

Tot nu toe werkt alles nog prima zowel indoor als outdoor en gelukkig kan alles geheel naar wens worden ingesteld.

Accu's zijn binnen en passen perfect ! Ze zouden zelfs nog iets dikker mogen zijn, maar deze zijn zelfs 4 gram lichter dan de originele ! Was ff bang dat ze te lang zouden zijn, maar zijn exact gelijk aan de originele hardcase.

full

full

@Snoebel .. heb jij ook last van drift als je binnen in een ietwat donkere ruimte vliegt ?
Vandaag had ik hele lichte drift en natuurlijk ook flat trim gedaan maar lijkt wel of de onderste camera geen goede lock krijgt als het te donker is.

Afijn mijn indoor body heb ik dus even moeten plakken want iemand dacht ik vang hem even op : HAP :)

Ah .... reflecterend laminaat vindt de drone niet leuk vandaar de drift.
Merkte het doordat ik door de lichtval heenliep en een schaduw maakte waardoor de drone helemaal ging wandelen.

Zal ff kijken of ik record van me screen kan maken kan je het zelf ook zien.

Gras heeft ie ookwel moeite mee, zeker als je boven de 2 meter komt, maar niet oncontroleerbaar, hij drift dan af en toe. Het moet natuurlijk ook niet te makkelijk worden ;-)

Yupp gisteren ermee op de track van Oberhausen gevlogen en dat ging super had ook veel bekijks hahahaha. Anyway de drift is redelijk tegen te gaan door even met de hand te trimmen helaas filmpje wil nog niet lukken Screenrecorder heeft geen zin om samen met Freeflight te werken.

Maar goed nog even en de App met recording is er.

Wauw knap hoe zit het nu met de 1300mah battery? Is die op te laden met de parrot charger?En hoeveel extra tijd heb je hiermee? (en wat heeft het totaal gekost met opzendkosten er bij enz?)

Laatst bewerkt:
Back