Paraglider/paracopter ???

na 10 meter valt de motor uit ...
Conclusie de elektronica is bager echt bager. Hoe kunnen ze zoiets nou verkopen.

Wat ga ik doen: goede electronica kopen en er in stoppen en op mijn eigen zender instaleren.

Had je al veel eerder moeten doen.
En zoiets verkoopt zichzelf.Als je de aanbiedingen op E-bay ziet dan weet je genoeg denk ik.
Ik had ooit de kans om dezelfde als de jouwe te kopen voor 0.69€ + 20€ verzendingskosten.
Er worden er per dag duizenden van gemaakt.Net zoals zo een X twin geval.En dan verbaasd zijn als er al iets breekt,.. of iets anders kan mee gebeuren.

Hij vliegt! (niet geheel naar mijn zin maar goed) mijn zoontje is er erg blij mee en kan zo het tegensturen alvast ervaran.

Dat het prutspul is weet ik ook wel maar ik heb mijzelf erop betrapt dat het toch ook weer leuk kan zijn dit ding met een rustige aanvliegroute uit de lucht te kunnen pakken.

gr

Wat betreft de electronica heb ik een beetje pech gehad denk ik.
Als alles is omgebouwd ga ik maar weer eens aan de slag om hem te testen.

Het vliegen in een hal zal wel lukken denk ik, ik ge het altans wel proberen.

Wel leuk dat er meerdere hobbyisten zijn die met een paraglider bezig zijn en hun ervaringen hier willen delen.

@pappa,
Tof dattie vliegt!

@guy5927
nou, als je heel netjes je rondje vliegt moet het net kunnen, moet wel een behoorlijke hal zijn gok ik.
ik heb een kleintje met cd-rommetje en 3S360mah gemaakt, simpel te maken en ideaal voor indoor!

@Boy
Zijn idd meer mensen bezig met paragliders gelukkig :).
ik ben er al een behoorlijk tijdje mee bezig, verder nog wel wat mensen. maar dat staat meer in dit topic:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/showthread.php?t=25299&page=8&highlight=parapente
Dat blauwe scherm is mijn laatste projectje. Ben nu bezig met een beter karretje ervoor te maken met 2 12kg servo's. eventueel ook met motor.
Jeroen heeft een karretje van de skysurfer omgebouwd. die stuurt nu met stuurlijnen en een speedsysteem (aoa-systeem).

Hallo Sietse,

Ik heb even in bovenstaande link gelezen en daar kun je een hoop uit halen om zelf te bouwen en wat er eigenlijk allemaal gebeurd tijdens een vlucht en het sturen.
Mooi hier kunnen we wat mee.
En in een hal vliegen is dus gewoon mogenlijk.

groeten

Voor indoor heb ik met mijn "sky surfer" vraagtekens of dat wil.
Echter staan er op You tube leuke filmpjes voor indoor, hier wordt wel
de set van Graupner gebruikt en dan lijkt me het redelijk. te doen.

Proberen kan natuurlijk altijd...............

Gr.
Patrick

denk dat hij wel indoor kan, maar zoals gezegd, je moet exact het goed bochtje draaien en je regelt je hoogte met het gas, dus op het rechte stuk flink gas terug en in de bocht gas bij.
Eerst proberen buiten om exact op 1 hoogte bochten te vliegen, daarna binnen gewoon proberen idd. Met mijn kleine eigenbouw kan ik in heel kleine ruimtes nog vliegen :).

1e versie:
http://nl.youtube.com/watch?v=cXiXOWEByu4

laatste versie:
http://nl.youtube.com/watch?v=W1cUKH5a1AE

en de mooie waar ik momenteel nog mee bezig ben:
http://nl.youtube.com/watch?v=8mCTbh2L3XY

Ik denk het wel maak ze iets langer dan moet het lukken.

Ik heb inmiddels andere electronica gekocht en ingebouwd.
Nu het weer even afwachten en dan maar testen.

ik heb ook zo`n paracopter gekocht, en ja, uit de doosmet standaard afstelling vloog ie meteen goed.
Ik heb 3 vluchtjes gemaakt, maar allen met een grond start.
Schermpje vasthouden, volgas even mee lopen en los laten, na pakweg 2, 3 meter komt ie los en vliegt ie goed weg.

ontvangst:
LET OP LET OP LET OP !!!
De antenne draad zit om het framepje heen gedraaid, DIT MOET JE LOSMAKEN zodat je een losse lange antenne draad krijgt.
1ste keer niet gedaan, copter kwam los maar na 10 meter viel de ontvangst weg en slat de motor af.
Nadat ik de antenne draad had losgemaakt en los onder de gondel had laten hangen was er niets meer aan de hand.
Alleen bij de laatste landing is op miraculeuze wijze 1 van die 2 witte flex stangetje in de prop geslagen, en ik had de reserve thuis gelaten.

Ik heb ooit ook precies zo´n een gehad.
Hij kwam alleen niet de lucht in, na wat afstellen vloog hij toch een stukje, maar toen viel het ontvangst weg.
De antenne had ik er gewoon uitgerold onderhangen...

ik heb ook zo`n paracopter gekocht, en ja, uit de doosmet standaard afstelling vloog ie meteen goed.
Ik heb 3 vluchtjes gemaakt, maar allen met een grond start.
Schermpje vasthouden, volgas even mee lopen en los laten, na pakweg 2, 3 meter komt ie los en vliegt ie goed weg.

Was dat op asfalt of op gras?
Gisteren was er bij ons op het veld ook iemand met zo'n apparaat, maar die wou met geen mogelijkheid de lucht in. Ging niet eens rollen, bij volgas leek of alleen het neuswiel de grond in werd gedrukt.
Ook opgooien was geen succes, de chute haalde het karretje in en plofte zo weer neer.

Was dat op asfalt of op gras?
Gisteren was er bij ons op het veld ook iemand met zo'n apparaat, maar die wou met geen mogelijkheid de lucht in. Ging niet eens rollen, bij volgas leek of alleen het neuswiel de grond in werd gedrukt.
Ook opgooien was geen succes, de chute haalde het karretje in en plofte zo weer neer.

grond starts waren op asfalt, en !! met een beetje wind, soms iets te veel wind.
De wind liet het schermpje al snel op komen, gas er op en rijden, loskomen, vliegen.

Ik moet nog kijken of de hand start een beetje wil lukken, eea hangt natuurlijk af van het weer en of er niet te veel wind staat.

Ik vind wel dat de "stuurservo" erg onnauwkeurig is.
een kleine beweging op de zender is genoeg om de stuur servo al flink uit te laten slaan.

Back