paracopter zelf bouw (modificatie P3)

net nog even gevlogen ,

en de vrouw mee genomen om een filpje te maken

zie en aanschouw:p
DLMpm4bZU7M[/media] 0120 - YouTube

full
full
full

ik zou graag van jullie wilen weten wat jullie er van vinden

grtz bart

p.s weet niet hoe je dat youtube schermpje hier er op krijgt (sorry)

Laatst bewerkt door een moderator:
gaaf! wil zelf ook nog wel een keer zoiets maken. als ik het goed begrijp regel je hoogte door meer gas te geven?

Leuk hoor! Ik had altijd wel het idee dat het moest kunnen, een 2-lijns vlieger als parapente gebruiken, maar op deze manier is het heel simpel. Ga ik ook nog wel es doen - ik heb nog een vliegertje liggen...

:p
gaaf! wil zelf ook nog wel een keer zoiets maken. als ik het goed begrijp regel je hoogte door meer gas te geven?

ja dat klopt, als ik geen gas geef dan daalt hij

zit ik op 1/3 gas dan blijft ie horizontaal

bij 2/3 gas dan stijgt ie

en bij vol gas maakt hij salto's:p

alleen hij heeft best een hoge vlieg snelheid,

door de hoek van het scherm wil ik dat nog aan gaan passen als dat mogelijk is

Leuk hoor! Ik had altijd wel het idee dat het moest kunnen, een 2-lijns vlieger als parapente gebruiken, maar op deze manier is het heel simpel. Ga ik ook nog wel es doen - ik heb nog een vliegertje liggen...
heeft lijkt idd heel simpel, maar ik ben er toch best wat uurjes mee zoet geweest om hem vliegend en bestuurbaar t

en waar een wil is is een weg toch

gr bart

Laatst bewerkt:
Ontzettend gaaf!

ga ik ook maken zoiets!

Echt heel leuk en erg grappig vliegbeeld!

Groet, Bert

Jep viel me ook meteen op dat je snel moet gaan om in de lucht te blijven. Geen idee of het zo hoort. Zakt ook heel snel als je gas terug neemt. Als dat bij 1:1 is wil ik ni meemaken dat motor uitvalt!!

Bij mijn vlieger zag ik achteraan 2 lijnen. Zouden dat geen stuurlijnen zijn? Die zijn wel niet verbonden met de haspels. Daarop zit op elk alle lijnen van /inks of rechtse kant matras.

Bij mijn vlieger zag ik achteraan 2 lijnen. Zouden dat geen stuurlijnen zijn? Die zijn wel niet verbonden met de haspels. Daarop zit op elk alle lijnen van /inks of rechtse kant matras.

Bij mij zijn dat 2 lussen, die zijn om een ander scherm aan vast te maken, die matrassen kun je koppel tot,........ Heel veel
Bedankt voor filmpje zichtbaar te maken!
Ben toch een :newbie:

Gr. Bart

Wat weegt bij jou het "karretje"? en hoeveel vermogen heb je er ongeveer in zitten? Welke propdiameter?

Wil ook zoiets maken, en had een 2.5 cc motortje in gedachten, maar gevoelsmatig komt me die 1.60 meter vlieger nogal groot over, of valt dat wat mee?

Ik zie op de foto ook niet echt hoe je de stuurlijnen hebt: heb je op de stuurservo gewoon een grote hevel die de ene kant aantrekt en de andere kant viert? of trek je alleen de stuurlijnen aan de binnenkant van de bocht aan?

Groet, Bert

Wat weegt bij jou het "karretje"? en hoeveel vermogen heb je er ongeveer in zitten? Welke propdiameter?

Wil ook zoiets maken, en had een 2.5 cc motortje in gedachten, maar gevoelsmatig komt me die 1.60 meter vlieger nogal groot over, of valt dat wat mee?

Ik zie op de foto ook niet echt hoe je de stuurlijnen hebt: heb je op de stuurservo gewoon een grote hevel die de ene kant aantrekt en de andere kant viert? of trek je alleen de stuurlijnen aan de binnenkant van de bocht aan?

Groet, Bert

Motor: B2025. KV4000 in-runner brushless motor
prop 11x6,5
ik heb idd een grote hevel, als die aan de ene kant trekt dan viert ie aan de andere kant.
maar denk dat het mooier is als je 2 sevo's pakt en met sturen trekken en vieren en dat je dan ook kan flaren.

ik denk dat 1,6m vlieger niet echt groot over komt.
miss lijkt dat maar zo!

het gewicht moet ik ff kijken dat edit ik er later nog wel ff bij

gr bart

Weet je ook hoeveel Watt die motor is? En ik neem aan dat daar wel een vertraging op zit? Want een 11 x 6.5 is best een grote prop, ik zal met een 2.5 cc hooguit een 9 x 4 kunnen draaien en dat is al héél zwaar (maar wel gunstig voor het geluid)

Groet, Bert

Weet je ook hoeveel Watt die motor is? En ik neem aan dat daar wel een vertraging op zit? Want een 11 x 6.5 is best een grote prop, ik zal met een 2.5 cc hooguit een 9 x 4 kunnen draaien en dat is al héél zwaar (maar wel gunstig voor het geluid)

Groet, Bert

Ff Google op internet gedaan, weet niet of je hier genoeg aan hebt???

EXTRA-330L high simulation, terse appearance, beautiful charts
Use B2025. KW4000 in-runner brushless motor, match gear ratio 8:1 metal decelerator, 13*6.5 high effectiveness propeller, powerful motivity. net pull 1050 gram, push weight ratio high up to 1.7, the great push weight ratio makes EXTRA-330L complete suspending plane, flipping, chute rolling, cobra, mill machine and so on about high G action easily
Use the wing style which has the character of front edge is biggish, it makes EXTRA-330L lose speed ratio lower, and it is more excellent than the other airplane's low speed flying capability
The whole power current is only 13A, 1500MAH 12C battery only need 8C discharge to support suspending plane for 10 minutes, power flying for?5 minutes! At the same time, the life of battery is longer!

Laatst bewerkt:
Bijna.... als je me nu nog vertelt hoeveel cellen Lio er in zit weet ik qua vermogen genoeg....

Dan nog het gewicht van het geheel (ex parafoil uiteraard), en ik ben het mannetje!:D

Uitgaande van 3 cellen zit je op ongeveer 100 tot 150 Watt, en dat moet een 2.5 cc ook wel kunnen leveren met een 9 x 4

Alvast bedankt voor de moeite... (oh ja, wat voor stuurservo gebruik je?)

Groet, Bert

Bijna.... als je me nu nog vertelt hoeveel cellen Lio er in zit weet ik qua vermogen genoeg....

Dan nog het gewicht van het geheel (ex parafoil uiteraard), en ik ben het mannetje!:D

Uitgaande van 3 cellen zit je op ongeveer 100 tot 150 Watt, en dat moet een 2.5 cc ook wel kunnen leveren met een 9 x 4

Alvast bedankt voor de moeite... (oh ja, wat voor stuurservo gebruik je?)

Groet, Bert

Het geheel weegt 625gram ex para incl electra enzo
Op de accu staat: 3e 1500mah 10c
En ik heb 9gr hi speed servo erop zitten
En op de motor staat ook nog 5400rpm/v

Gr. Bart

Thanks! dan weet ik genoeg om het geheel na te fabieken....

Groet, Bert

Heb net met 9x7 props gevlogen, 2x en dan in een x gezet!!!
De hoek van het scherm aangepast en dit ging super!!!!

Met een beetje gas bleef hij stabiel hangen en vol gas trok hij super de hoogte in!
En als ik het gas uit zette dan zweefde hij rustig naar de grond terug

Hoe maak je die berekening bert en op hoeveel kom jij dan uit???

Gr. Bart

Wil ook zoiets maken, en had een 2.5 cc motortje in gedachten
Realiseer je goed dat je dan het scherm uit de hand op zal moeten zetten met lopende motor. Zie het filmpje van TS, hij gooit 'm op en geeft daarna pas gas... dat lukt dus niet met een brandstofmotor, is een tikje link voor je hand plus risico dat de lijnen in de prop komen; minimaal zo'n ring om de prop heen maken zou ik denken, en dan nog lijkt het mij wat riskant.

Realiseer je goed dat je dan het scherm uit de hand op zal moeten zetten met lopende motor. Zie het filmpje van TS, hij gooit 'm op en geeft daarna pas gas... dat lukt dus niet met een brandstofmotor, is een tikje link voor je hand plus risico dat de lijnen in de prop komen; minimaal zo'n ring om de prop heen maken zou ik denken, en dan nog lijkt het mij wat riskant.

Thanks voor het advies Bart (BDoets), maar ik doe dit spelletje ook nog maar 30 jaar, en ik vermoed dat ik daar wel uit ga komen, hahaha:D
(niet lullig bedoeld hor, en ik weet ook dat jij het goed bedoelt)....

Overigens, met een brandstofmotor gaat opzetten zoals TS in het filmpje doet ook hoor..... (inderdaad, met ring om de prop, maar dat is sowiso een goed idee, zelfs met electro)

@ Bart (Grand-01): ik maak niet echt berekeningen, slechts "educated guesses", maar daar krijg je op een gegeven moment handigheid in.....

Weet dat een 2.5 cc ongeveer 250 tot 350 W neer kan zetten, en met een (te) grote prop word dat met het lagere toerental ongeveer lineair kleiner, dus ik schat op max 175 tot 200 W effectief.

Jij hebt volgens die opgave ook ongeveer 150 W tot je beschikking, en dus zal zolang ik rond de 600 gram blijf, ook wel ongeveer goed uitkomen.
Had niet verwacht dat je met een 9 grams servo dit kunt aansturen, en ik denk dat ik gewoon een 3001 ga gebruiken....

Groet, Bert

Ik wil ook nog een ring erom maken, moet alleen nog ff kijken hoe!!
@bert wat is een 3001??

@bartik heb hem Miss nu al 50x gevlogen en 0x de lijnen in de prop gehad , en ik gooi hem ook op met draaiende prop regelmatig op

Gr. Bart

Laatst bewerkt:
Ik wil ook nog een ring erom maken, moet alleen nog ff kijken hoe!!
@bert wat is een 3001??

@bartik heb hem Miss nu al 50x gevlogen en 0x de lijnen in de prop gehad , en ik gooi hem ook op met draaiende prop regelmatig op

Gr. Bart

Is een futaba S3001 servo. gewoon simpele 3 kilo servo, maar heeft wat meer in de botten dan een 9 grams servo

Groet, Bert

Back