Ox 5 v8 curtiss-wright motor

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo ik ben vanmiddag begonnen aan de buitenmantel van de cilinder.

@Freek en Ger dank je.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Dick.

De afdichtingen van de koel sleeves, met rubberen O ringetjes of gewoon vast monteren met Defcon?

Houdt dit tempo een beetje aan Dick, nice............. spreken binnenkort wel af, kan ik het allemaal eens in m'n handen houden.

Groet Ger.
 
@Dick.

De afdichtingen van de koel sleeves, met rubberen O ringetjes of gewoon vast monteren met Defcon?

Houdt dit tempo een beetje aan Dick, nice............. spreken binnenkort wel af, kan ik het allemaal eens in m'n handen houden.

Groet Ger.

Ja Ger gewoon met siliconen rubber O ringen word door de auto industrie ook gedaan,steken van een gleufje in de cil bus foto,s volgen nog,je bent altijd welkom, weer eens bijpraten.
Dick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo staat het er op het moment voor, vanmiddag zilversolderen.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De bussen hard gesoldeerd met zilver.
Klaar om schoongemaakt te worden,tot overmaat bij de laatste
was het gas op,ze waren wel zo vriendelijk om de fles te vullen.

full


de eerste gemonteerd.,nu nog de aanvoer leidingen hardsolderen.

full


moet nog wel wachten op een buigapperaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dick , die kan jij toch zelf maken!

Ik zit elke keer weer met bewondering te bekijken,
hoe jij alles in korte tijd voor elkaar krijg.
SCHITTEREND!
 
De cilinder bussen gemeten, ze kunnen nu op maat geslepen worden.
De boven kant moet echt vlak zijn wil er geen lekkage tussen cilinderkop
en cilinder ontstaan.
de buiten mantels kunnen gebakken worden lak is hitte bestendig.


full


Henk ik heb de maat nodig van 6-8en 10 mm
Serge mijn tempo ligt op een laag niveau.
Brandaris ik heb al zoveel hulpstukken moeten maken voor deze motor, nu even niet:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het buigijzer is binnen voor 14e kan ik het niet maken + 6,95e verzending 6-8 en 10 mm.
Hij buigt perfect.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Jeroen.

Als je de bussen gaat klassiek gaat harden,( verhitten, schrikken in oliebad en uitgloeien,) trekken ze krom/ovaal en moet je ze weer nabewerken, denk niet dat dat nodig zal zijn in Dick zijn motor, die weet wel uit wat voor materiaal je het beste de clilinder bussen kunt maken :wink:
Harden, laagje aanbrengen: in de vorm van hardchroom of nicasil doen ze alleen met alu cilinders.

Ger.
 
Jeroen cilinderbussen worden nooit gehard bestaan voornamelijk uit geitijzer
met een perlitische struktuur, ook in de auto industrie.
modelbouwers gebruiken machine staal,11SMnPb30+C is de samenstelling gietijzer kan ook, maar dan moet je de wanddikte vergroten,met toename van het gewicht.
Ger heeft helemaal gelijk wat de behandeling van aluminium cilinder bussen betreft,is voor ons als modelbouwers niet weggelegd,hoge kosten
P.s in een eerder draadje 292 word aan gegeven wat de materiaal keuze is,bij Angeless motoren USA, gewoon even goed doornemen.

Dick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste koelleiding is klaar.:D

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top