Ox 5 v8 curtiss-wright motor

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
full

mooie heldere foto met veel detail DHG500 deze was nog niet in mijn bezit thanks.

Laatst bewerkt door een moderator:
desmo...

Hoi Dick,
Ik ben geduldig, daar niet van:D. Over de klepbediening: beetje "desmo"- achtig?
Mvrgrt, Max

Hier een tekening van de nokkenas uit het Engine Handboek dit is zo,n beetje het enigste wat ik heb het profiel van de inlaatnok links en rechts lijkt heel veel op hetgeen Dukatie toepast op zijn motoren de middennok lijkt op hetgeen wij allemaal kennen, dus je ziet dat de middennok een normaal profiel is.
Dit is voor mij ook de grootste uitdaging.(Hoewel)
Verder de timing is// inlaat open 15* na bdp sluit 40* na odp
uitlaat open 48* voor odp sluit 0* voor bdp ik ga deze timing ook aan houden.

hallo het gaat niet om het desmo systeem dat ken ik wel ,het gaat om het nokprofiel dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. ik ga nu verder met bouwen ik heb geen zijn om in detail een discussie te beginnen over elk onderdeel.
:banana: :banana: :banana:

...mooie heldere foto met veel detail DHG500 deze was nog niet in mijn bezit thanks.

Graag gedaan; ik heb hem in dit album gevonden. Misschien staat hier nog meer van je gading?!

@Max, volgens mij niet "desmo"-achtig. De tric daarvan was dat de kleppen geopend én gesloten werden door de kleppentrein (dus niet door een klepveer). De bedoeling was te voorkomen dat bij hoge toerentallen de kleppen gaan zweven met verminderde prestaties (en slechte warmteafvoer van de kleppen) tot gevolg.

wallpaper-DesmoValve.jpg

Hoi ,
Wat desmodromische klepbediening is weet ik wel hoor..., maar kan nergens een plaatje van de Curtiss nokkenas vinden vandaar. Maar ik zal er over ophouden. Het gaat om het geheel natuurlijk. Veel succes Dick:D
Mvrgrt, Max

magneetplaatje gemonteerd en werkend, let op het printje rechts de rode let brand elke keer als bij de sensor een magneet voorbij gaat is er signaal, het volgende is de verdeler kap met rotor dan kunnen de bougies werken.

full

.... Maar ik zal er over ophouden. ..../QUOTE]

Max,

als mijn opmerking te zout was, mijn excuses. Zeker niet mijn bedoeling je af te stoppen!

Dick, mooi gemaakt! Heb je die magneten nou in hars ingegoten? Heb je in het ´lijf´ eerst verzonken monagepunten gemaakt om de positonering exact volgens de gradenverdeling te maken?

@DHG:D: geen probleem hoor, ik ben vrij moeilijk af te stoppen.
Eigenlijk heeft Dick wel gelijk natuurlijk, het verzand al snel in discussies over details en het reageren daarop kost Dick ook (te) veel tijd, kan ik me voorstellen.
@Dick:D: prachtig gemaakt weer

full

Het kunststof blok is binnen kan ik weer verder met de verdeler.
rotor is alwel bijna klaar.kan hiermee verder als de verdelerkap klaar is.

full

Na verzoeken via PB en clubgenoten ga ik weer verder met dit draadje.
het gaat niet zo snel als de vorige keer.
ik ga ook nog vliegen.
ik heb de meeste foto,s weer kunnen vinden, en op de oude plaats kunnen terug zetten ben daar nog wel een aantal dagen mee bezig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back